Sida 2 av 2
|
|
---|---|
Jag vet en i Hallands län. Men du som bor i Värmland där man kör mycket rally borde ju ha minst en in på knuten. | |
Ja så klart finns en och annan som dubbar rallydäck. Men nu handlade det om att kompletteringsdubba vanliga personbilsdäck och det är nästan inget som förekommer. Dessutom dyrt, som sagt. MVH Christofer |
|
Det var "Strial ICE" jag köpte, som enl Strials websida ÄR ett dubbdäck, och på bilden på Dackleaders websida så var det också ett dubbdäck. "Strial Winter" heter samma däck utan dubb, och utan hål där dubben suttit/skulle ha suttit. Det som irriterar mig mest är att de helt skiter i att bemöta mina argument (som oftast är solklara bevis) med svar som "Du har redan fått all info ang din order", "Vill du inte betala returfrakten så kan vi inte hjälpa dig mer" Bedrövlig kundtjänst/support. Har kollat med ett par däckfirmor, men ingen vill dubba, eller känner till någon som dubbar snål-däck. Jag har gjort en anmälan till min kortutgivare, får se hur det går. |
|
Vad jag kan se är Strial ICE inte sorterade som dubbdäck hos Däckleader. Kan ju förvisso vara ändrat nu. Bilden är ju som sagt på ett dubbat däck. En fundering är om du fick träff på däcket när du sökte på dimension och "dubbdäck", eller om du bara chansade? Min uppfattning är att bristande information likt denna förekommer hos alla stora däckhandlare på nätet, såväl i Sverige som på kontinenten. Man måste vara noga och chansa en del för att göra "fynd". Alltid störigt när det blir problem, men det är inte ovanligt att det blir dyrt att köpa billigt. Har själv fått erfara det flera gånger, gällande allt möjligt 😉 MVH Christofer |
|
Stämmer crille82, det är enda sättet, att använda deras sökmotor, för att kanske förstå att det inte är dubbat, deras ICE. Jag hade nog ändå trott att det var felkategoriserat eftersom ICE är ett dubbat däck. Jag visste dock exakt vilken modell jag ville ha, och använde Google och kom rakt in på produktsidan, då kan man omöjligt veta. |
|
Det är lurigt att komma in från Google. Det står ju inte angivet som dubbdäck, alltså inte kategoriserat som dubbdäck. MVH Christofer |
|
Men det är ju lite som att lägga en order på en ny M5:a, och sen får du en med en 2-liters diesel levererad. "Ja om du använder sökmotorn på websidan så ser du att den inte är kategoriserad under M-bilar" du skulle ha frågat innan du beställde om det satt en bensin 8:a i... Suck.. |
|
Känns riktigt oseriös nu den där firman, returadressen är hit, till ett risigt bostadsområde på landsbygden i Polen.. Länk Grywałdzka 19 C/O ADTYRES 39-220 Pilzno POLAND Och efter att ha haft en dispyt om vem som ska betala returfrakten, har de ignorerat mig sedan den 17:e och kommer nu den 23:e och säger att det gått för lång tid för retur. AD tyres / Dackleader / Däckleader är HELT bedrövliga. Gör ditt köp någon annanstans. |
|
"Intressant" med företag som inte tycks förstå att rykten om dålig kundbehandling sprider sig snabbt på internet... | |
Jag har handlat där, det funkar. Inga problem. Däremot kanske det är struligt om man måste skicka tillbaka till Tyskland, det har jag faktiskt inte behövt göra. | |
Det är väl det som är grejen, skall man skicka tillbaka grejer man köpt på nätet så blir det omständigt. Särskilt om det är skrymmande. Att man själv får betala returfrakt är inget ovanligt. Har handlat en hel del däck på nätet från olika handlare, både i Tyskland och Sverige. Vet inte om jag tror det är någon större skillnad om det blir fel. Dubbdäck har som sagt aldrig vart billigare i Tyskland än Sverige när jag jämfört. Man kör inte på dubbdäck på kontinenten. MVH Christofer |
|
I det här fallet var det inte "billigt" jag var ute efter. Jag hade en uppsättning nästan nya (ett par år gamla) dubbdäck på andrabilen, en bil som används väldigt sällan. Men efter att ha väjt för ett bar Bambi på en skogsväg så hittade höger framhjul lite stenar (eller snarare toppen på ett berg) i dikeskanten, och plötsligt hade jag bara luft i tre fina dubbdäck. Mönstret var utgånget i alla vettiga butiker, men i Polen så gillar de gamla däck tydligen, så de hade kvar rätt årgång. Synd att de hade plockat ur dubben bara.. Skitfirma. |
|
Har egentligen igen anledning att försvara Däckleader, men har själv fått det jag beställt flera gånger till bra pris. Den erfarenheten verkar de flesta andra också ha. Du har alltså beställt ett utgången däck som inte verkar finnas längre, som inte står listat som dubbdäck och sannolikt inte står som dubbdäck på kvittot heller. Sen är du missnöjd för att du får betala returfrakt, likt vad de flesta andra också tar. Har svårt att se att det skulle vara annorlunda på någon annan däckfirma faktiskt. MVH Christofer |
|
Vad menar du med "inte listat som ett dubbdäck"? Strial ICE _är_ ett dubbdäck, och bilden visar ett dubbdäck. Punkt. 17% betyg med 1 stjärna på Trustpilot är rätt uselt om du frågar mig. Jag hade inte haft något problem alls med att betala returfrakt om det var jag som hade gjort fel/ångrat mig. Men när man blir lurad, och blir bemött på det sättet de har gjort här, då är jag jävligt principfast och hade varit lika förbannad oavsett vilken summa jag blivit lurad på. |
|
Det står inte listat som dubbdäck hos Däckleader. MVH Christofer |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.