AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
11.069

Vad vet vi om denna däcksida, Reifenleader Däckleader

Sida 1 av 2
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Länk med den svenska versionen Länk

Det är sviiiiinigt bra priser på vissa däck. Efter att googlat tyska forum så verkar det lite tvivelaktigt huruvida alla däck är färska och man verkar vara orolig över betalningsmetoden.

Någon med ERFARENHET av att beställa från de?
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Jämförde lite priser.
Tycker fortfarande att tirendo och däckonline har bättre pris och där vet man att det funkar om man skulle åka på en reklamation.
Undrar också vad det är för bolag och om någon handlat därifrån. Bra pris på 15" däck till min 4x4. Har tidigare handlat via däckonline och det har fungerat klockrent.
PJProPro-medlem
2.616
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Köpt en del 19-21" från Fipio-Reifen och de rekommenderas Länk. Annars är Däckonline ganska svåra att slå, samt att tryggheten finns där vid ev. reklamation.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Vill bara varna lite för dackleader. Jag väntar på en återbetalning på ca 8000kr därifrån men veckorna går och jag får inget svar alls från dom. Dom är nog mestadels bra och billiga men mycket strul har dom ställt till med.
Sök på CP REIFEN TRADING GMBH och läs lite internationella recensioner.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag har handlat där en gång. Allting gick bra och snabb leverans.

BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Blomman: det låter oroväckande.

Jag vet ett par som handlat på dackleader och blivit nöjda

För egen del beställde jag fälgar en gång, pengarna drogs från kortet men kom tillbaka igen nästa dag och ordern hade stoppats. Jag var tvungen att kontakta kundtjänst för att få reda på varför (slut i lager).
Lite skumt att de inte kommunicerade bättre men jag fick ju tillbaka mina pengar i alla fall.

/DJ
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Jag har också positiv erfarenhet av däckleader då de skötte en reklamation på ett bra sätt. Jag läste omdömen om dem innan jag beställde och jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till att handla av dem.

Precis som för BMW-Dj så blev även min order stoppad och pengarna återbetalda på kortet utan någon som helst förklaring. Jag kontaktade dem via mail och fick svaret att fälgarna ej passade min bil. Jag hade dock kollat upp tyska Tüv-godkännandet för dem och det var visst avsedda för min bil. Jag sade att jag är beredd att chansa på att de passar min bil och fick då köpa dem men utan ångerrätt.

Leveransen är snabb men när jag öppnar sista fälgpaketet så ser jag att detta paket saknar en extra kartongbit som skyddar fälgkanten, och dessvärre så hade fälgen skadats i transporten. Nu blev jag orolig över hur detta skulle gå så jag mailade dem på studs och de bad mig att skicka bilder samt beskrivning av skadan. Efter några mail fram och tillbaks (alltid svar inom ett dygn) så fick jag beskedet att de skickar mig en ny fälg.

Detta var ett skönt besked och summa summarum så fick jag nu en extra fälg att ha i reserv. Satte den något skadade fälgen höger fram så kan frun börja med att kanstskrapa en redan skadad fälg...;-D.

/Arvid
Ka
10
KappanVänder
BMW 116 - 07
Jag kan också tipsa om att Länk också börjat sälja däck. Var ute tidigt och köpte sommardäck där billigt.
Kl
1
Klas Sjögren
Mercedes S 230TE
Dackleader stal ca 1300kr från mig, vänligen tänk dig för innan du beställer från dem.

Jag beställde 4 däck, men PostNord rörde till leveransen som inte kom fram i sin helhet, jag beställde därför 4 nya däck från dackleader. De däcken kom fram och blev monterade på min bil.

Jag fick sedan tillbaka penagar för två av de fyra däcken PostNord hade returnerat, men de vägrade betala ut pengar för de två resterande, trots att postnord intygade i ett mejl till dem att de hade rört till det, och bad dackleader kontakta dem, vägrade de.

Istället fick de mig att jobba i timmar obetalt, först med att kontakta postnord, vänta i deras telefonkö etc, sedan ha långa mejlkonverstioner med dackleaders kundtjänst.

Vad ska du göra om de bestjäl dig med? Gå till polisen? Gå till domstolen? De lägger ju ned till och med grova våldsbrott på löpande band, vänligen tänk på det innan du beställer från detta företag, som har tjuvar arbetande hos sig.
Visa användare
8.472
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Låter stökigt, om firman använder postnord för sina leveranser bör ju de ta dialogen med postnord och inte låta dig som kund komma i kläm när en av deras leverantörer strular.
16.378
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om man betalat med kort går det ganska enkelt att få tillbaka pengar via banken om man kan styrka problem med transaktionen.
Alltid lika kul när man beställer däck från tyskland och bara två däck dyker upp på Postnord och ett annat däck blir returnerat i hamburg då man inte packat det rätt, men dom andra två kom fram?!? och sen dyker det fjärde däcket upp en månad senare.

Slår aldrig fel med däck från Tyskland, hänt mig två ggr och man blir en aning stressad jäkta till postnord i Järfälla varenda jävla gång....
Pr
69
Prinz
MB R550
MB 350SLC
Pukeugeot 508GT
Gammal tråd, men min information om hur Dackleader jobbar är ytterst färsk och bra att känna till.

VARNING VARNING VARNING!

Dackleader.se / AD tyres fungerar säkert att beställa från om allt går bra, men... det gör det nog inte.

Jag står här med däck som ska vara dubbade men när de kom fram (till slut.. lång leveranstid..) så var det bara hål där dubben ska sitta. Bilden på Dackleaders webbutik visar tydligt ett dubbdäck. N*t*li* på deras kundtjänst har noll koll och noll intresse av att hjälpa till. Hon tycker att jag skulle ha mailat innan och frågat om dubbdäcken faktiskt hade dubb i sig. Nu står jag här många mail senare med värdelösa däck, eller att betala returfrakt till det här skitföretaget.
ARN anmälan, och bestrida betalningen hos min kortutgivare next. Det här är inte slut för mig än.

Välj en annan webbutik. Eller fysisk butik för den delen.

We
1.919
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Tråkig upplevelse du haft med Däckleader, har själv handlat därifrån många gånger utan problem.
bl
2.146
blixten
325i -88
Jag har också handlat där ett antal gånger utan problem, dock ej dubbdäck. Om jag hade varit du, så hade jag gått till en däckfirma och frågat vad de vill ha betalt för att dubba dina däck och sedan dragit av det på köpesumman hos daeckleader. Men stoppa transaktionen hos din bank eller kortutgivare först. Vilket däckfabrikat har du köpt?
cr
3.847
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Har också beställt flera gånger utan problem, dock inte heller dubbdäck.

Att dubba däck i efterhand kostar sannolikt lika mycket eller mer än att köpa däck som redan är dubbade.

Hur stoppar man en transaktion som redan är genomförd? Man kan ju anmäla "bedrägeri" och begära återbetalning, men det är ju en process som inte går igenom utan vidare...

När jag jämfört priser på dubbdäck har de aldrig varit billigare på kontinenten än i Sverige.

MVH Christofer
16.378
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du gör en reklamation hos din kortutgivare och man kan absolut få tillbaka pengar bara baserat på att varan inte motsvarade förväntningarna, behöver inte vara rena bedrägerifall.
cr
3.847
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jo, men det är en process, inte bara att anmäla och få pengarna tillbaka.

Intressant att höra hur det blir i detta fallet.

MVH Christofer
bl
2.146
blixten
325i -88
crille82, det tar ca 10 minuter att dubba ett nytt däck som har förborrade hål för dubb. Det skall dock inte sitta på fälg vid dubbningen.
cr
3.847
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
OK, exempel firmor som erbjuder tjänsten och vad kostar det?

Det är inte en tjänst gemene däckverkstad erbjuder.

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.