AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.579

Varning för M3 E46 som tidigare varit högerstyrd, nu till salu på Blocket

Sida 1 av 2
st
83
stax
bmw m3
Hej

Var på väg att köpa denna.

Länk

Men efter att tjatat till mig chassinr(som han ej ville uppge), Så fick jag fram att bilen är ombyggd från höger till vänster. Han blånekar allt, men han säger att det är han som importerat den.

Sen har jag en mindre givande sms konversation med honom där han använder ett språk som tillhör en dampig 15åring med tal och skrivsvårigheter. Får efter lite forskning fram att killen är 38år gammal. Patetisk!!

Blocket annonsen är anmäld!!

Lägger upp en tråd här i hopp om att bilen då blir svårsåld och att han inte kan lura någon.

:)
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Skriv chassienr här i tråden så kommer man hit om man googlar på det.

/DJ
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Har bilen fått ett svensk reg.nr än?
Hört om fler som kollat på den. Tydligen en riktig burk, men vad förväntar man sig? 95k för 2004 M3 ÄR billigt, och man brukar få det man betalar för.
st
83
stax
bmw m3
Bilen hade ju gått på bana, jag har köpt M3 i Tyskland för det priset förr.
Då var det iofs en -02 hade den hemma och klar i 100.000:- men det var ju ett tag sedan. Sålde en M3 cab -04 i somras för 150.000 kr, köpt för 120 i Tyskland inga konstigheter.
Bara för att den är billig måste det vara fel på den?
Håller inte alls med där Bianca!!

Chassinr: WBSBL92010JR06355
st
83
stax
bmw m3
Nej inget svensk regnr, han "ville" inte regga in den själv.
I regbeviset han har lämnat in för ursprungskontroll står det att bilen är högerstyrd, därför kommer denna aldrig kunna reggas in i Sverige.

Så denna tråd är skapad som en ren varning för den som inte ser alla andra "varningsklockor".
Dock ska det räcka med att pratat med killen för att dra sig ur från denna affären. Riktigt slut i huvudet!
95tkr är svindyrt för en risig högerstyrd M3 E46 (även för en ombyggd till vänster), i UK säljs dem från strax över 40tkr. Uppsalaexemplaret finns det info om på BOS facebooksida, inklusive bilder på den felparkerad. Länk Tydligen standard beetende hos ägaren.

Brittiskt regnummer AG52ZSO

Mvh Stephan
Skumma säljare hittar nya vägar för att sälja sina bilar, denna var nog rekord i kreativitet måste jag säga, det svenska regnr finns säkerligen men han skyller på andra motiv till varför den inte är reggad för att undkomma att nån kollar historiken.

Dock faller det ganska snabbt eftersom chassinr säger allt.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Fråga är om det är samma bil som när den lämnade UK. Bilen var Topasblau Metallic när den lämnade fabriken. Kanske en stulen bil som fått nytt chassinummer från UK?
Sl
1.133
Slippy
BMW IX 50

Patrik vs Patrick
HD
1.577
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Kollade historiken på det regnumret i England och den är inte bara ombyggd utan mätarställningen verkar vara justerad till åtminstone hälften. La upp infon jag hittade:

Länk

Sen är frågan om det alls är samma bil längre. Jag tycker den ser mer svart ut än topasblå. Den har inte varit försäkringsreparerad eller haft någon Cat-listning i UK, men kan förstås ha varit totalsmälld ändå (unrecorded) och sedan såld till någon skamlig typ som smockat ihop det som gick att använda med en stulen bil.

M3 E36 i Sverige Länk
Säljaren har använt en annan bild, kika på min länk så syns den verkliga bilen.
HD
1.577
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Får bara svaret: This content is currently unavailable?

M3 E36 i Sverige Länk
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Har haft mailkontakt med säljaren, när ja påpekade att det inte går att regga så svarade han moget: de går visst!! Sug då :-)

Seriös säljare!

Tack för mej

st
83
stax
bmw m3
Haha Mick3, då ska du se sms konversationen jag hade med honom. Trodde det var någon som skojade först.
Finns en Patrick i det området som stavar sitt förnamn så och han är 38år gammal, helt sjukt. Kan inte alla anmäla annonsen så att Blocket tar sitt ansvar nån gång:/
al
158
alfi
325im-89 TURBO
325 cab-87
Är det någon som sett att bilen ens existerar? Han kanske bra är ett troll som tycker om att djävlas ?
alfi: Svar ja, den är fotograferad i Uppsala...
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Stax!! Han stavar olika i samma annons, Patrick i slutet av annonstexten och Patrik där det står säljes av längst upp i annons

Så att tro han skriver sitt riktiga namn är väl va sämsta detektiven
Så han den enda som heter Patrick där hänger du nog ut oskyldig
st
83
stax
bmw m3
Hänga ut? Ska kika lite på det imorgon, För skojsskull:)
Pe
79
Pelle.A
320i, M-tech II, 2005
Tja, vad ska man säga, killen verkar oseriös, detta ursäktar inte ert snack som liknar fruntimmer på ett kafferep...
st
83
stax
bmw m3
Oseriös?
Han är enbart ute efter att lura folk och tjäna pengar på andras lidande.
Han BORDE hängas ut med namn, bild och adress.

Var du glad att vi pratar om det, så folk få veta istället!!!
Det är klart att han är oseriös, en oseriös bedragare!
Mätarbackad och omöjlig att registrera i Sverige enligt vad jag förstått. Ingen rolig sits att köpa den och inte känna till bakgrunden. Och bli sittande med en oanvändbar "drömbil"..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.