AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Serviceboken saknas i Tyskland. Vad ska jag göra?

Visad 9.985 gånger
Besvara
Sida: 1 2 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg8.330 st
Postad/Inlagd2014-02-05 23:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Marin: Lägg ner! Folk missar överallt eller vad säger du till köparen av en Mercedes C-Klass svensksåld med 10000mil som visade sig vara en före detta taxi med 63000mil.

Som sagt lägg ner!           IP: ...[1.4.158]
Antal inlägg2.310 st
Postad/Inlagd2014-02-05 23:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
X5 4,4 -01
Förstår inte varför du blir upprörd Stephan, ibland är det faktiskt lite tröttsamt att alltid hitta dina länkar till fynd i Tyskland ;)

Det är alltid en chansning att importera, bilhandlare är som dom är såväl tyska som svenska, men när man står där nere och har tagit ledigt, betalt flyg, hotell osv är det lite jobbigare att bara säga nej tack och vända på klacken jämfört med hemma.
          IP: ...[.133.38]
Antal inlägg5.125 st
Postad/Inlagd2014-02-06 00:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
Trist historia verkligen och bra att du åkte hem utan den bilen. Det visar väl dock återigen att inte bara bilen man hittat, själva objektet, utan även inte minst HANDLAREN är oerhört viktig. Själv har jag i princip nästan bara köpt Premium Selection bilar och aldrig råkat illa ut. Det här liknar ju lite nivå "vimpelhandlare" och de ska man alltid försöka undvika tycker jag. Betala hellre lite mera och köp från en aukt märkeshandlare.

/Anders           IP: ...[127.147]
Antal inlägg1.722 st
Postad/Inlagd2014-02-06 07:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
Skillnaden Stephan är inte att man inte kan bli blåst även i Sverige utan att man dels befinner sig i en svagare position (mindre tid, känner inte till regler/lagar lika väl osv), vilket ökar risken och att ett avbrutet köp ofta blir betydligt dyrare. Precis det som TS redovisar! Nu är detta kanske inte relevant för tråden men då du inte tycks ha förstått poängen ville jag förtydliga.           IP: ...[83.0.35]
Antal inlägg3.720 st
Postad/Inlagd2014-02-06 13:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Naderi!

hade du köpt hos en aukt tysk bmw handlare hade du sluppit dessa problem.
exclusiv cars ala hubba bubba säljare säger de mesta..           IP: ...[221.201]
Antal inlägg91 st
Postad/Inlagd2014-02-06 23:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
535d M-sport -09
Passat 1.8T Variant
Skoda pickup 1.9d
Självklart hade risken varit mycket mindre via aukt BMW, men oxå priset 4-5,000 euro mer. Alltså man får det man betalar för. Jag hade hoppats på ett "fynd", även om den kosta mkt för preface, så åtminstånde utrustningen va rolig.

Blåst blir man överallt, tyskland som sverige eller övriga länder. Skillnaden är att i sverige så säger man i princip "jävla idiot, du kan dra åt *^>%~##$£+", sen vända hem. Men inte lika enkelt på bortaplan. Det är väl besvikelsen som gör en så förbannad.

Säger som min kollega säger, "-ingen säljer en bra bil utan något i kikaren"

Synd bara att det är audi, bmw, merca, som råkar mest illa ut....           IP: ...[0.37.80]
Antal inlägg5.125 st
Postad/Inlagd2014-02-07 00:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Men du ser själv. "Fynd" finns det ju oftast en anledning till att det är. I detta fall med rätt så hög sannolikhet en skruvad mätare, dessutom annonserad av en "vimpelhandlare". I längden hade prishöjningen att köpa av en BMW åf blivit att du sannolikt fått igen de pengarna i längden jämfört med objekt som denna. Exakt som du skriver, man får det man betalar för. Därför är det helt fel av dig att hänga ut alla tyska bilhandlare av det skälet. Sannolikheten är ju rätt hög att du kunde ha råkat illa ut om du köpt motsvarande bil även hos en svensk liten handlare bakom en bensinstationsfasad.

Antal inlägg5.125 st
Postad/Inlagd2014-02-07 00:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
Glömde... ett bra ytterligare sätt är iaf att redan hemma be om kopia på en fullstämplad servicebok. Många BMW åf har ofta dessa bilder även på annonsen.

Antal inlägg91 st
Postad/Inlagd2014-02-07 00:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
535d M-sport -09
Passat 1.8T Variant
Skoda pickup 1.9d
Ang bilen så har jag absolut inget att klaga på, den var verkligen i toppskick! Och milen stämde! Har kollat detta extremt noga och alla punkter stämde mot ispa med jämna mellanrum. Dvs minsta lilla -> bmw verkstad. Det ENDA som gjorde att jag avstod var att boken ej fanns (trots jag blev lovad flertalet gånger att den fanns). vill inte hänga ut alla i tyskland, men man ska va beredd på att det blir skit, och att man åker hem tomhänt. Dock vill ja varna för denna handlare, som ger falsk info (som tex hans flickväns namn i mailen). Finns massa andra, bra och dåliga, men att handla ps bil är såklart en helt annan grej, som man betalar för genom det högre priset. Är lite som gambling, chansa och vinna, eller förlora. Medan ps bil tex betala mer, mindre risk, men även mindre chans för "fynd". Obs att detta är mitt sätt att tänka.           IP: ...[0.37.80]
Sida: 1 2 Första sidanFöregående sidaNästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 2002  -70
Pris: 85.000:-

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 469.000:-

BMW 320  -94