AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.359

Vad vet vi om Höja bil och motor

De
605
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Jag står inför ett oljebyte på växellådan på min 540 E39. Med allt vad det innebär för risker eller inga risker :)
Har kontaktat bil och motorteknik och dom ska ha 5900:-. Har även kollat med en firma som heter Höja bil och motor. Dom ska ha 4600 om det är plåttråg och 5900 om det är plasttråg.
Finns det plasttråg? Enligt Höja så finns två varianter.

Någon med erfarenhet av Höja bil och motor?
Och vågar man byta oljan....

//m

Freude ist BMW
Jag har haft bilen hos Höja och det passar bra att få skriva en del om dem, eftersom jag tycker de är småfula, inte ärliga.

Jag hade problem med startspärren (EWS), och då på den tiden visste jag inte att det bara är BMW som kan fixa den. Höja sa att "men vi har Bosch, så vi fixar det också".

Men det kunde de ju självklart inte - och det är klart att han också visste det på förhand, men han såg en chans att knipa en 1000-lapp av en intet ont anande kund för att rulla in och ut bilen ur hallen... Jävla stil, han fick ett par hundra (vilket han INTE ALLS förtjänade) och en utskällning.

Bellevue bil ligger 500 meter norr, lämna den till dem istället. Björne som ägaren heter, tävlar med egen BMW och kan BMW väldigt bra. Det kostar där också, men Björne kan man lita på, själv litar jag inte på Höja. Hälsa från Lasse.
De
605
Decoy_81

Tack för infon Lasse. Har inte fått den bästa av känslor av Höja...
Får lyssna med Bellevue, tack för tipset! Annars är det ju Per på Bil och motorteknik
Som får ta hand om min låda. Det jobbiga är att det ligger på fel sida om stan...

//m

Freude ist BMW
Jag har haft fler bilar hos Höja, och jag fick inte rena vibbar då heller. Problemet med EWS var droppen för mig, det som bekräftade min misstanke. Han som kör Höja är intelligent men hal, är min uppfattning i varje fall. Hans pappa som hade stället innan var schysstare, men kanske lite för dålig på att ta betalt.

Det kan också vara hyrorna som gör att de är som de är. Sketfula lokaler och adressen är helt off, men hyrorna är 50 - 60 000 kr / månad råkar jag känna till.

Björne har ett litet rejsstall, kör banracing med två BMW. Han är väldigt noga med att göra bra jobb, slarvar aldrig, och han är pålitlig. Min åsikt.
De
605
Decoy_81

Precis! Hal var ordet jag sökte efter.
Bellevue verkar hålla på mest med plåtjobb, stämmer det? Eller har dom verkstad oxå?

Freude ist BMW
De
605
Decoy_81

Hej

Lite uppföljning.
Åkte upp till Gävle och fick olja,filter bytt och en sköljning.
Bilen blev som ny :) Sjukt nöjd!

//m

Freude ist BMW
Visa användare
8.476
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vilket filter byttes i samband med byte av växellådsolja? Eller bytte du motorolja samtidigt?

Decoy_81

Ja nu e jag inte en automatlådeexpert (därför lämnade jag bort detta jobb)
Jag hoppas dom böt i lådan :) sedan om det finns flera så visste jag inte om det. Men då borde firman sagt någonting tycker jag.

Freude ist BMW
Visa användare
8.476
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag är inte heller någon automatlådeexpert. Trodde initialt att det handlade om en manuell låda och blev då nyfiken på vilket filter som avsågs.

Decoy_81

Haha Jaha... :)

Freude ist BMW
Vad fick du ge för det i Gävle?
De
605
Decoy_81

4500:- ink allt

Freude ist BMW
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Länk

GW Engineering i Stockholm. Det enda stället jag lämnar in det jag inte klarar själv. Bra timpriser, saltar inte fakturan och gör arbetet snabbt,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.