AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

import av "Autowelt"

Visad 3.731 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg8st
Postad/Inlagd2013-12-03 12:42
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
bmw m3 smg -98
Tja det ligger till så att jag har varit i kontakt med en privatpersson genom mobile.de och hade planerat att åka ner till tyskland och hämta bilen så jag skickade iväg ett mail och vi hade lite mailkontakt på engelska som han svarade på, han skrev efter några mail att bilen var registrerad osv i tyskland men att bilen nu stod i spanien då han jobbat i tyskland och senare flyttat tillbaka till spanien och därför inte kan ha fler bilar och säljer då denna BMW. Jag reagerade och tänkte "FAN!!" jag kan inte åka ner till spanien och köra hem bilen" men då kom han med ett förslag om att han kände till en kanonbra fraktfirma som kostade 400 Euro och då fraktades bilen till mig och jag fick 5 dagar att provköra bilen på och dom var mellanhanden. Dvs att dom skulle ha hand om alla pengar medans jag hade bilen och ifall jag ångrade mig fick jag tillbaka dom, ifall jag skulle ha den så gav dom pengarna till han. så min fråga är alltså är det någon som varit med om detta tidigare? Någon som hört om Autowelt LKW? är ju riktigt sugen på bilen men låter nästan för bra för att bli sant. letat lite på deras hemsida med finner inget om dem. någon som har lust att hjälpa till?

han skrev i hans mail
" In case you can not come here in Seville, I will send you the car through a transport company which can intermediate this transaction. This is best transport company specifically for cars transportation and also offers both protection sellers and buyers who are located in different countries.
The transport cost is 400 euro, everywhere in Europe. If you agree, I'll pay 200 euros for transport, and you will pay 200 euros. The selling price of the car is XXXX Euro with transport service included. In this price the car will be insured and delivered at your address in 5-6 days and you will have 5 days so you can drive and test the car before you decide on the purchase.
For more informations about the company please contact me. "

och sedan frågade jag vad firman hette och han svarade

"Hello,

The selling price of the car with transport cost and insurance transaction service is XXX euro.
First I will go and leave the car in the company custody. The company checks the car, prepares the documents for the transportation, make all the necessary documents to transfer the car on your name. After checking and inspection papers, the transaction is recorded and the company will inform you about the shipment. Next you need to send the payment, as a guarantee for the car to the company. Then the company will deliver the car at your address in 5-6 days.

After you get the car you have 5 days inspection period. During those 5 days, you can decide whether to buy the car or not and inform the company about your decision, because in the test phase, the money will remain in the freight forwarding bank account and will be transferred into my account just in case you are keeping the vehicle. In case you will not be satisfied with the car, the transport company will return your money back and also the car back to me at my cost. I assure you, the car is perfect, very well maintained. You will be completely satisfied with it, and you will buy it.

For more information about the transport company you can contact them at:
mail: support@autowelt-lkw.com
phone: 0034/610 926 681

When you are decided to buy the car email me your name, address and the telephone number. This information are required by the transport company in order to deliver the car at your address."

väldigt tacksam för utvecklade svar, så snabbt som möjligt! Tack på förhand mvh!

IP: ...[6.8.218]
Annons
Antal inlägg14.908 st
Postad/Inlagd2013-12-03 12:58
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi E-tron S-Line
STOPP!!! Det där är ett typiskt blåsningupplägg.

-------
//Lövet           IP: ...[3.247.7]
Antal inlägg8.914 st
Postad/Inlagd2013-12-03 13:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
Detta kommer vara du om du genomför affären:

Tha same happened with me. I find a car on mobile.de. I have written to the owner (Tomás Zorilla Rivas) and he told me that he and his car is not in Germany, but in Spain because the company where he was working is broken, so he moved back to Spain Cordoba. He suggested me to take the car by autowelt lkwtrans to Budapest. I got contact to the company, they were so kind and helpful and wrote down korrectly how it works to get the car. The owner left the car to the company on 17 of szeptembre, I have transfered the money and we kept touch on e-mail, and phone in two weeks, because the transfer had start (as they said) on the first of oktobre, because they had to waited for other cars to fill the truck. They said the car must be here in Budapest 5th or 6th of oktobre. But nothing happened! I poned to the company on the 8th of oktobre, and they told the truck driver is in Ausria and there is some problem, and the car will come. But after that nothing happened again. No answer to my e-mails, no answer to the phone. I know now the homepage was made 3th of septembre in 2012. The phone number is a virtual number. I was yesterday at the Hungarian Policesation to prosecute. I have written to the Spanish Hungarian embassy. I really hope something will happen! Could you do something? Do you know something?           IP: ...[148.171]
Antal inlägg14.908 st
Postad/Inlagd2013-12-03 13:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi E-tron S-Line
Bilen finns inte. Det är därför den plötsligt befinner sig i ett annat land och du inte kan hämta den själv. Har man tur blir man bara blåst på 400EUR för frakten, har man otur (och är naiv) så betalar man i förskott och då är hela köpeskillingen borta.

-------
//Lövet           IP: ...[3.247.7]
Antal inlägg417 st
Postad/Inlagd2013-12-03 13:18
Anmäl svaretAnmäl svaret
Run away!           IP: ...[255.163]
Antal inlägg7.062 st
Postad/Inlagd2013-12-03 13:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Som redan påpekats är detta direkt taget från Stora Blåsningskolboken, kapitel 1A.

Postad/Inlagd2013-12-03 21:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
Men ärligt... Vad tänker du med? Trodde du verkligen på detta...

/Anders           IP: ...[127.147]
Antal inlägg2.149 st
Postad/Inlagd2013-12-03 22:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
M550i G30 Imola röd -Enda M550i i Europa i den färgen.
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
säg åt honom köra bilen till Fungeriola, så kan min kompis kolla på den :)

IP: ...[5.6.165]
Antal inlägg78 st
Postad/Inlagd2014-01-08 21:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw 520 e39-01
Såklart är det en dröm pris på bilen som du tänker köpa. Haha Det är rena bluffen!!
Det är den nya versionen av england typen med vänster och högerstyrd bla bla bla.....           IP: ...[9.56.36]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 2002  -70
Pris: 85.000:-

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 469.000:-

BMW 320  -94