|
|
---|---|
Hej alla bmw fantaster ! nu är det så att jag och sökt och sökt och åter igen sökt om mitt problem men inget riktigt svar på vad felet kan vara. Felet är att jag i vintras var tvungen att tvärnita när jag bara gled rakt fram så jag stod bokstavligen på bromsen och gled in i en sten och precis i den sekund som jag gled in i stenen åkte bromsen i golvet och låste hjulen så jag var tvungen att dra upp pedalen för att bromsarna skulle släppa. Sen åkte jag till tullinge flygfelt och tvärnitade (sten hårt) precis som när jag i ren panik ställde mig på bromspedalen för stenen. Och samma grej hände igen denna gång utan att de va nått ivägen ! De finns alltså kvar tryck i bromsystemet även när pedalen är i golvet. Och du får slita som ett djur för att få tillbaka bromsen i sitt rätta läge. Känns som ett baksug när man försöker dra tillbaka pedalen till sitt rätta läge ! Så min fråga... vad kan felet vara ? Grymt tacksam för svar ! Åter igen är bilen en bmw e34 540 -94 | |
Det är läck i systemet någonstans. | |
Ambush det kan ju inte vara läckage i systemet om trycket är kvar med pedalen i botten. | |
Du tog orden ur munnen på mig ! Men tack för visat intresse iaf :) och idéer är ju aldrig fel ! Robin |
|
ProPro-medlem 23.225 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 HVA M29 1952 Ariel LH Colt -1954 Captur Intens II-19 |
Huvudbromscylinder behöver nog bytas eller ses över, honas med nya packningar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Okej då får jag helt enkelt lämna in pärlan på bmw verkstad nån anning om vad det kostar att byta huvudbromscylinder på en bmw verkstad ? Och en sak till ! Men varför fastnar pedalen i golvet de ska väl ändå inte kunna hända ?tack för snabba svar ! Mvh Robin | |
ProPro-medlem 23.225 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 HVA M29 1952 Ariel LH Colt -1954 Captur Intens II-19 |
Du behöver knappast anlita BMW verkstad, det kan vilken verkstad som helst. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Hm... okej får kolla runt lite men jag vet inte riktogt vilken man åker till finns ju endel i stockholm ! Men tack för svar och jag ska testa att byta den och hoppas att det hjälper. Men är det nån som har hörtalas om det här problemet förut ? För jag hittar ingen som har fått samma problem på nätet . Robin |
|
Säg att bromscylindern fastnar i bromsläge, då bör ju också pedalen fastna i samma läge eftersom de har en hydraulisk koppling till varandra. Skulle pedalen åka tillbaka, och bromscylindern fastnar i bromsläge så måste det ju komma in luft (eller nån vätska) som fyller vakumet och då har du en läcka. __________ Mvh Grelle |
|
Men om de skulle finnas en läcka skulle väl broms förmågan överlag bli sämre pch pedalen sjunka ner i golvet vid längre belastning. Jag tror på bromshuvudcylinderns packning som är kass. Men du kan mycket möjligt ha rätt i det du säger. Ska besiktigas i november så då kanske jag får svar på om det är läckage ? Mvh | |
Ursäkta läste fel ! Jag jag drar tillbaka pedalen till sitt rätta läge så släpper bromsarna också alltså ingen läcka ? Rätta mig om jag har fel ! Mvh | |
Exakt. __________ Mvh Grelle |
|
Då måste de var a huvudcylindern ! Tack för hjälpen ! | |
Det är huvud cyl garanterat! | |
Har du vätska i behållaren? Prova att släppa trycket på varje ok tills det händer något bara en uns. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.