AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

E34 läcker in mycket vatten ! blivit blåst vid affär

Visad 1.408 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg63st
Postad/Inlagd2013-10-06 18:38
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
520i E34
Var och köpte en vinterbil e34 520i sen tvättade jag den när jag kom hem och märker då att det bokstavligen droppar vatten från innertaket alldels ovan backspegeln och vid A-stolpen och vid bältes fästet vid B-stolpen tvättade bilen i maskin tvätt ! testade sen att åka in i GDS hall och sköljde vatten över bilen samma resultat då också med läckaget ! vad kan problemet vara ? + att det inte gick att låsa två dörrar detta var inget säljaren berättade när vi gjorde affär så jag är jävligt irriterad då jag bor i ett område där det är mycket inbrott + att det kommer in vatten känns som man blivit riktigt blåst :/           IP: ...[.184.60]
Antal inlägg1.330 st
Postad/Inlagd2013-10-06 21:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Man kan dessvärre inte förvänta sig så mycket av en bil i 5-10000kr klassen. Det är nog bara att le och se glad ut.

// Erik           IP: ...[9.33.61]
Antal inlägg63 st
Postad/Inlagd2013-10-06 22:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i E34
Absolut är det så men man kan ju i alla fall berätta skavanker som säljare också kan man tycka det är då för mej en självklarhet att vara ärlig vid en affär men det är jag det :)

men vanligaste felet är väl dräneringen från takluckan att dräneringshålen/slangarna är täppt eller att rent av slangen/slangarna gått sönder eller lossnat? vill gärna lösa problemet så snabbt som möjligt så klart men måste man bort med innertaket o allt för att komma åt dräneringsslangarna?           IP: ...[.184.60]
Antal inlägg63 st
Postad/Inlagd2013-10-07 19:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i E34
ingen som har något att tillföra ? ingen som kan förklara hur dräneringsslangarna går från takluckan ? antagligen via A-stolpen men vart går dom sen ner vid dörren eller framskärmen ? tacksam för svar

IP: ...[.171.29]
Antal inlägg1.309 st
Postad/Inlagd2013-10-07 19:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
523-99, 530d -10
har för mig att dom slutade i trösklarna men det mest troliga är att anslutningen mot lucka uppe i taket har lossnat eller att någon slang är täppt.
Här kan du se luckramen och slangar:
[LÄNK]
[LÄNK]

Här finns mer info:
[LÄNK]

FAF           IP: ...[5.244.6]
Antal inlägg63 st
Postad/Inlagd2013-10-07 21:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i E34
Tusen tack för ditt svar och länkarna :)           IP: ...[.171.29]
Antal inlägg753 st
Postad/Inlagd2013-10-08 08:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
påstå att du blivit blås när du köpt en billig vinterbil? han kanske bara haft den under sommaren och alla tvättar inte sina bilar direkt ofta då...han behöver inte veta något. du blåser knappt någon på en bil i den prisklassen. det är oftast "gör det själv" bilar man får i den prisklassen. dvs. allt kan hända/inträffa.           IP: ...[.65.164]
Antal inlägg753 st
Postad/Inlagd2013-10-08 08:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
slangarna går i a stolpen. är skarvade vid taklucksskarven..kommer du inte åt så kan du nog dra upp slangarna med en polygrip om du har takluckan öppen. de går sen ner i framskärmen (rätt dålig konstruktion) då slangarna oftast hamnat innanför framskärmarna och vattnet ligger då kvar där och rostar.           IP: ...[.65.164]
Antal inlägg63 st
Postad/Inlagd2013-10-08 17:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i E34
Aquilla: Jaja spelar väl ingen roll om det är en billig vinterbil eller inte tycker jag och ditt svaga argument om att han inte tvättat bilen är ju rent utsagt löjligt klart som fan han visste det och man räknar med att folk ska vara ärlig vid affär dyr som billig bil ! Jag har absolut inge problem med att köpa en bil med lite fix men då vill man veta om dom, gick inte ens att låsa bilen heller sen var det lite mer skitsaker som inte säljaren sa till mej men det är mitt ansvar att kolla bilen vid en affär men att jag ska räkna med att det pissar in vatten om jag tvättar bilen för att den är billig tycker jag verkligen inte han hade inte fått bilen såld med diverse dolda fel + dom som han sa och därför är slutsatsen av att han dolde en del fel för att han visste att bilen aldrig blir såld med för många fel och därav att jag blivit blåst men det är väl en smaksak för enligt dej kan man nästa räkna med att nåt inträffar / händer har du det synsättet köper jag ogärna en bil av dej i alla fall Tack för tipset ang frågan           IP: ...[.171.29]
Antal inlägg85 st
Postad/Inlagd2013-10-08 19:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
Biltema Marintätning! Torka och limma! Funkar perfekt!           IP: ...[153.215]
Antal inlägg157 st
Postad/Inlagd2013-10-08 20:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw 320 e46
gör som jag gjorde när jag hade taklucka tejpa över den med silvertejp fast de va ju en golf 2a           IP: ...[176.149]
Antal inlägg63 st
Postad/Inlagd2013-10-08 20:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i E34
Hahahaha ja antagligen limma eller tejpa luckan då ? nej jag hade tänkt tagit tag i problemet då det antagligen är täppt i dränerings slangen/slangarna eller så kanske dom har släppt/gått sönder men visst hade man vart ute efter en nödlösning så hade det vart ett bra alternativ att limma eller tejpa ;)           IP: ...[.171.29]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-

BMW 330 ci  -02
Pris: 87.000:-

BMW 850ia  -91