AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Funderingar på import av 335i från Tyskland?

Visad 4.016 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg27st
Postad/Inlagd2013-09-23 20:58
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Hej allihopa!
Jag har lite funderingar på att köpa mig en 335i, med manuell låda.
Jag har kollat lite på tyska sidor, dels för det stora utbudet, och sedan att priset skiljer sig lite.
Men min fråga till er, vad tycker ni själva om importbilar?
Är dom svårsålda här i Sverige, hade du själv köpt en bil här i Sverige som är importerad?

Finns det något sätt att kolla historiken på bilen? Har ett svagt minne av att det finns någon sida man kan kolla det på för en liten peng.

Kända problem på 335:or man bör veta om?

Men men, ni som vill kan väl skriva lite om vad ni tycker om import osv, vad man bör tänka på i dagsläget etc, etc.. Hade varit till stor hjälp!

Mvh, Dennis           IP: ...[.36.233]
Antal inlägg16 st
Postad/Inlagd2013-10-11 08:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw 335IX-11
Hej på dig.

Jag tog hem en 335ix nu i sommras.
Då jag jobbar väldigt mycket så satt jag och kolla om det fanns någon firma som kunde göra själva importen och transport mm.
Transport på lastbil låg på mellan 8-10k beroende på var i Tyskland dom skulle hämta den.

Hittade tillslut [LÄNK]

Fredrik som killen heter skötte allt med att kolla upp bilen och förhandla om pris mm.

Jag skrev under fullmakter som gjorde att jag inte behövde göra något mer än att hämta bilen regbesiktad och allt. Kan rekommendera han iaf.

Jag personligen har inget emot importbilar. Tycker utbudet är större i Tyskland när det gäller utrustning mm.

Ang Problem med 335 så har jag inte haft några ännu =)

Lycka till           IP: ...[.30.135]
Antal inlägg58 st
Postad/Inlagd2013-10-11 09:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
@hempe : Hur mycket gav du för importtjänsten hos importbil.se?           IP: ...[.25.120]
Antal inlägg16 st
Postad/Inlagd2013-10-11 09:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw 335IX-11
25000 då ingick allt. Räknade lite på det med transporter och alla andra avgifter och då tyckte jag att det inte var så farligt.

Men köper man en bil för 100k så kan det kännas lite surt att lägga 1/4 av priset till någon annan.
Men vid en dyrare bil så tyckte jag att det var värt det.

Jag var väldigt nöjd iaf. Tog ca 2 veckor tills jag kunde hämta bilen nyckelfärdig. Valde även till en ditec behandling som inte ingick i det priset.

För mig funka allt detta jätte bra då jag slapp åka ner själv eller fixa transport mm då jag jobbar utomlands.           IP: ...[.30.135]
Antal inlägg58 st
Postad/Inlagd2013-10-11 09:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
Ok, grattis till en väldigt fin bil ! Fick du med kvittot från tyska handlaren också så du vet vad det faktiska priset blev?           IP: ...[.25.120]
Antal inlägg16 st
Postad/Inlagd2013-10-11 13:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw 335IX-11
Tack =)

Jag fick alla papper som fanns. Jag köpte från en stor BMW handlare och jag betalade direkt till dem. Så pengarna för bilen gick aldrig till någon mellanhand utan direkt till säljaren.           IP: ...[.30.135]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 2002  -70
Pris: 85.000:-

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 469.000:-

BMW 320  -94