|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken säger, BMW påstår att det inte går... Tröttande! Någon som har något tips? I min vildaste fantasi trodde jag inte att det fanns bilar som inte hade nyckelavstägning! Men det visade sig att min inte hade det...! :-( Det går inte ens att montera in enligt BMW. Så därför menar dom att det inte finns någon lösning. Dom har tydligen kontaktat BMW Tyskland och dom menar att det inte finns. För mig låter det helt otroligt! | |
|
Hej! Jag har tillvalet Isofix i min Z4-07 och då med nyckelavstängning till airbagen så det låter konstigt att det inte går att lösa. |
|
|
Klart det går att montera in nyckelavstängning, gick alldeles utmärkt på min E61 i alla fall när jag frågade. Dock gjorde jag det aldrig eftersom det skulle kosta 11.000kr. ------- //Lövet |
|
| Jag har fått svaret från 2 olika återförsäljare och BMW;s tekniska tjänst via mail. Det går på E85/86 men inte E89. Det finns ingen retrofit framtagen. Det är tragiskt men förmodligen sant! Till E85/86 skulle det kosta ca 10.000:- men till E89 finns det ingen möjlighet alls! | |
| Kan du inte bara fimpa strömmen till Airbagen? Det kan jag på min, kabeln ligger under passagerarstolen. Nu har jag ingen Z, men ändå. | |
| Vinyl, det är ju ungefär så jag skulle vilja att BMW gör men dom påstår att dom inte kan göra något. Trist! | |
|
Märkligt, och tråkigt att höra. Barn älskar ju att åka cab. Om man fimpar kabeln kommer airbaglampan att lysa, ingen höjdare. Ersätta med motstånd går ju i teorin men ärligt, hur många känner att det är en bra idé att hålla på och hobbykoppla airbagsystemet i bilen? ------- //Lövet |
|
| Exakt, jag är inte helt pigg på att fippla med det själv. Jag tycker det är helt obegripligt att inte BMW har en lösning på detta! | |
|
iof lyser lampan men det känns som om det kvittrar. Köpte en strömbrytare på skroten som jag ska koppla in i dagarna. Sätter man lite snyggt någonstans. Spar man 10k. |
|
|
"iof lyser lampan men det känns som om det kvittrar" Dessvärre tycker ju inte bilprovningen att det kvittar längre... :( |
|
|
Löser de övriga airbagarna ut om systemet har felkod? ------- //Lövet |
|
|
När det är dax för en runda till dom I-me så slår man bara på brytaren och vips, lampan släcks och airbagen är aktiv. Lövet: Tror jag inte eftersom varje sida har en egen sladd. Plus att när jag fimpar strömmen för passageraren så tänds en lampa i taket som säger att airbag pass är av, lyser gult. |
|
|
Felkoden kommer att vara kvar även om du slår strömmen igen. Det vet jag eftersom om du slår på tändningen när du byter stol (=ingen kontakt med airbagen) så är felkoden kvar tills den nollställs på verkstad. Du gör precis samma sak. ------- //Lövet |
|
| Bilen visar inget fel iaf. Lampen lös när jag bröt strömmen och slocknade när koppla in den igen. Bilprovningen kan väl inte se om man har haft den avstängd? Vad läser dom av egentligen? | |
|
De kollar så att lampan inte lyser och att inga felkoder är lagrade. ------- //Lövet |
|
| Då får man väl köpa en felkodsraderare innan man kör in. Tänker iaf testa att bara köra in och se vad som sägs, om det sägs något. | |
| Bilprovningen bryr sig bara om "miljörelaterade" felkoder. | |
| Tänkte precis så, har för mig att jag läst de. Thx ;) | |
| De kollar (skall kolla) att lampan lyser då du vrider på tändningen, och att den slocknars x sekunder efter att motorn har startats. | |
| I-me: Som jag skrev så slocknar lampan om jag koppla in sladden igen, kör ju inte till dom med bruten ström till Airbagen. Därför har jag fixat en strömbrytare som jag enkelt kan välja on/off. | |
| Vinyl: Låter toppen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.