AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Övriga bilmärken ]

Någon här som kört/äger en Hyundai Genesis Coupé 3,8 ?

Visad 3.325 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg10.897st
Postad/Inlagd2013-08-09 13:59
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523i-97
M5-99
520i-98
Tycker den bilen verkar vara en "modern M5 E28"(kanske hädar lite ;)), så frågan är om denna bil är något att ha i beräkningen för evtl framtida inköp ?

Hyundai Genesis har ju diffbroms och driver på rätt hjulpar + rejäl sugmotor + kamkedja dessutom :)
Visserligen så är väl utseendet inte helt 100, men det duger..

Någon som kört eller äger en dylik och har några intressanta uppgifter om vagnen ifråga ?



Mvh Janne.           IP: ...[.85.108]
Annons
Antal inlägg2 st
Postad/Inlagd2013-08-11 15:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
har köpt en genesis 3.8gt 8växlad aut.Jag var mycket skeptisk till kvalitet,körkänsla,efter en provkörning(2013års model)klev jag ur bilen med ett leende.
bilen har nu gått 400mil,bekväm på långtur,väldigt rolig att köra,inget skramlar.
en audi eller bmw håller naturligtvis högre kvalitet på inrednings material,något mer "förfinad"körkänsla.om man ser till vad en genesis kostar så får man mkt.
motor,utrustning och körglädje för pengarna.

det är inte många som vågar köpa en helt oprövad koreansk sportvagn.

bilen är helt klart värd att titta närmare på!           IP: ...[.249.47]
Antal inlägg10.897 st
Postad/Inlagd2013-08-11 17:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523i-97
M5-99
520i-98
Ok, tack för svar!

Har läst lite om modellen och där kom det fram till att antispinn/antisladdsystemet var väldigt "hårt ansatt" vilket innebar i förlängningen att man i samband med starten alltid slår ifrån detta system...

Fabriken hade visst lovat att kalibrera om detta så att bilen tillåts att "röra sig lite i sidled" innan strypkopplet kopplas in, det var 2011.

Kanske har det nu gjorts om, men annars så verkade det som att 3,8.an verkligen var en kompetent/rolig sportcoupé, förutom att körställningen var lite "sämre" pga att man ej kunde justera ratten mot föraren(lite apliknande körställning menade tidningsskribenten)..

Hmm...kanske måste ut och prova en dylik :/

Automatlådan var väl ok, men de sa där att även i manuellt läge så växlade lådan upp vid 6500rpm oavsett man ville eller ej, får man i en lägre växel så når man bara 5000rpm i det läget..(kanske är bäst så ändå ;))

Det klagade lite på den lite degiga styrningen också, går tydligen lite för tungt för att få feedback tillbaka till händerna...både i kurvor och kring mittläget...Jaja, det är kanske inte hela världen.

Jag tycker det iaf är seriöst att ha diffbroms och stor sugmotor i dagens minimaliserade motoralternativ i övrigt...Dvs turbo både "hit o dit" i moderna småmotorer idag..
T.ex en så enkel sak som att man knappast kan se en diffbroms i BMW´s idag är tragiskt, man måste ju upp till M-modellerna i princip bara för det..Ok, det går väl att applicera det i efterhand, men surt iaf.




Mvh Janne.           IP: ...[.85.108]
Antal inlägg2 st
Postad/Inlagd2013-08-11 18:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
gällande antisladd så ingriper det ganska mycket,men du har 3 olika lägen att välja på.
det är väldigt stor skillnad på 2013års modell gentemot tidigare årsmodeller.
ratten är justerbar i längd och höjd på 2013.

det är riktigt att den 8 växlade automaten växlar upp själv vid max varv,vill du utnyttja bilens fulla prestanda måste du växla tidigare än varv stopp.,den stora sexan har ett rejält vridmoment,det är väldigt lätt att "hänga ut rumpan"i exempelvis en rondell.

styrningen på 2013 är ny.ja,den är något tung att styra,men väldigt precis,och perfekt i högre hastighet           IP: ...[.249.47]
Antal inlägg84 st
Postad/Inlagd2019-10-29 16:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
320D-08
Gammal tråd, men eftersom jag äger just en Genesis Coupé 3.8 -11 så....

- Bra ljud i originalsystemet

- alltför sträng antispinn/antisladd

- på tok för smala originaldäck bak (245) gör att det ofta släpper när man minst anar det

- originalmotorn känns rå o stark, men blir så mycket mer brutal med en motoroptimering och ett vettigt filter

- förvånansvärt bra bagageutrymme

- ej förvånansvärt lågt i tak i baksätet

- slukar bensin när man gasar på

- totalintrycket för min bil som är optimerad: en härlig busbil : )
          IP: ...[203.254]
Antal inlägg208 st
Postad/Inlagd2019-11-04 01:02
Anmäl svaretAnmäl svaret
320-Mike

Är det 303hk eller 347hk du har? Dålig koll på när dom gjorde om programvaran i dom? Tycker 303hk kändes hopplöst trött i accelerationen sett till den effekten.           IP: ...[.145.45]
Antal inlägg10.897 st
Postad/Inlagd2019-11-20 08:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
523i-97
M5-99
520i-98
Ok...
Tack för input!


Mvh Janne.           IP: ...[147.120]
Antal inlägg6.378 st
Postad/Inlagd2019-11-20 08:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i/6 -16
320-Mike, hur mycket effekt har du respektive var det original i din? Vilka däck? 245 mm klarar ju att överför en del effekt iaf!           IP: ...[1.221.4]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2020 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 525d  -05
Pris: 37.500:-

BMW M3  -02
Pris: 175.000:-

BMW 335i E93 Cab M-sport  -09
Pris: 239.000:-

BMW 535i GT  -10
Pris: 159.000:-

BMW 325i M-Sport  -08
Pris: 92.500:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen