|
|
---|---|
Hej! För längesen så läckte det in vatten i kupén i min bil (x5 e53) Det droppade in väldigt mycket vatten från knapparna till innerbelysningen. Jag hade inne den på verkstad och de hittade inget fel, de spolade från alla håll och kanter men det läckte inte in någonstans. Nu har det börjat igen och det läcker in varje gång det regnar lite kraftigare. Någon som vet hur vattnet kan ta sig in? Jag har ingen taklucka. Fick rekommendation att köpa: Länk fylla bilen med det och se om vart röken tog sig upp, kan det funka tro? Kan något i bilen ta skada av röken? Mycket tacksam för svar! | |
Takluckan | |
Det finns dränerings slangar från den som kan läcka och då brukar vattnet rinna via Astolpar ner mot instrumentering, men vattnet kanske kan komma till knapparna oxå.. Dräneringshålen sitter längstfram i varje hörn. Det är en gummislang som ligger från dräneringen till ett stålrör i astolpen. Denna slang kan lossna om man försöker forcera in en ståltråd eller liknande och då kan vattnet rinna ut i innertaket. |
|
Haha såg just att du inte hade en taklucka :) | |
Har du panoramatak? Tydligen kan det läcka från någon list till det oxå. Men om du inte har taklucka, eller panoramatak. Då kanske det är något fäste för takrailsen som läcker genom, eller vindrutan. Och bilen tar inte skada av en rökmaskin, men de kan lukta ett tag. Det är tydligen en metod som verkstäder använder sig av för felsokning.. |
|
Tack för dina svar! Nej jag har varken taklucka eller panoramatak. Jag får väl köpa lite rök och prova mig fram:) |
|
Har Du Rails på bilen? | |
Alex84: Japp det har jag. | |
Kan vara en möjlig väg in för vattnet? | |
Alex84: Absolut! Ska beställa lite discorök och mosa in i bilen. Så får vi väl se vart det tar sig ut. | |
Jävligt trist,hoppas det Löser sej för Dej ! | |
Tack :) | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.