AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
chassIT
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Importera från Tyskland

Visad 4.117 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg8st
Postad/Inlagd2013-04-14 11:39
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Hej, Var i Tyskland förra veckan och hittade en sådan BMW jag vill ha med dragkrok och allting. Säljaren är en BMW återförsäljare och de säger de kan hjälpa mig med gula skyltar för export. Jag har förstått att gula skyltar inte fungerar i Sverige. Säljaren på BMW hävdar att han måste uppge sitt privata bankkonto för att ordna röda skyltar och ingen vill göra sådant längre. Typiskt när man hittar en bil som borde fungera bra.

Någon som har erfarenhet av detta? Kan man övertala dem att ordna röda export skyltar på något sätt. Annars kan man köra på gula skyltar till gränsen och sedan ta färjan och sätta på temporära svenska skyltar som man fått från transportstyrelsen?

Många frågor och ett par idéer...

Tacksam för guidning           IP: ...[.170.13]
Antal inlägg1.966 st
Postad/Inlagd2013-04-14 11:49
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
730dx-2016
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
Enklast är att skicka åt honom pengarna som det kommer kosta, ofta typ 20-30euro. Det är en skatt. Alt drar du till finazamt och löser det. Det införde detta typ 2-3 år sedan. Tror jag skrev en tråd då om detta.           IP: ...[5.6.165]
Antal inlägg53 st
Postad/Inlagd2013-04-14 12:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F31 330d 12
Tycker att du fått ett märkligt bemötande. Jag var själv hos en BMW Niederlassung i Tyskland och hämtade hem min bil för några veckor sedan. De fixade röda plåtar åt mig och det var inga som helst problem. Fick det inkluderat i priset.

Om du inte får till det med skyltar så är väl ett alternativ att du tar hem bilen på transport istället eftersom du redan sett bilen. Reserverar mig för att jag inte är påläst just här. Men jag tror att du kan köra bilen helt utan plåtar till och från registreringsbesiktningen när du väl fått bilen till Sverige. Bilen måste vara trafikförsäkrad i Sverige via chassinumret förstås. Det löser du med en importförsäkring.

Lycka till!

//Eppa           IP: ...[.196.48]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2017 AutoPower.se

Däck365

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 840ci  -96
Pris: 189.000:-

BMW 528  -99
Pris: 5.500:-

BMW M135i xDrive  -16
Pris: 330.000:-