AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
Schmiedmann
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Import av 335i cab

Visad 12.059 gånger
Besvara
Sida: 1 2 AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg28st
Postad/Inlagd2013-04-05 14:48
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
Så att jag överväger att importera en Bmw 335i Cab från Tyskland.
Dock så har jag ingen som helst erfarenhet av import.

Jag har haft en kontakt med försäljaren och fått kopia på reg bevis mm.
Servicebok mm finns och bilen är ju ganska ny 2010 med 8000 mil.

Är det någon som känner igen denna säljare?
Svårt med förtroende då det är mkt vimmel av snack att tysklands affärer kan gå i botten.

Har ni några tips lr andra medel som kan säkra mitt köp?
Mkt pengar så man är lite orolig.

Självklar så görs affären upp i Tyskland om den blir av.

Jag länkar -

[LÄNK]

Tacksam för alla tips tankar omkring detta!



          IP: ...[.171.45]
Antal inlägg8.256 st
Postad/Inlagd2013-04-05 16:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
E34 540i/6 Nürburgring-96
E34 540i/6 M-Sportpaket-96
E34 M5 Touring 3,8-94
E38 740iA-01
E38 740iA-97
E38 740iA-96
E32 750iA-88
E3 3,0SI-77
Scirocco R DSG-16
Har du kollat upp den på BMW gällande service/garantihistorik? Med tanke på vagnsparken känns det som att de köper överblivna BMW från någon/några BMWhandlare. Via servicebok/tidigare ägare eller genom att direkt fråga dem kan du få reda på om den är inbytt hos en BMWhandlare och sedan gått vidare till den här handlaren.

Har du frågat om mätarställning och om de kan garantera krockfrihet? Nu står det i texten men skadar inte att höra igen och få det på pränt. Stämmer det att den haft en ägare?

Vad för slags garanti kan de lämna?

Känner du dig osäker kan du lyssna med [LÄNK] om de har något att säga.

Mvh Stephan           IP: ...[1.4.158]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2013-04-05 17:29
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
Detta har han svarat mig efter första kontakt.

- Hello Mr. Hagglof, thanks for your email.
Our BMW 335i is accident free and the car looks like brand new.
The car is a german car no re-import car.
I send you a list with all extras from the car and the original CoC-Dokument for your safty.
The car has all service done. The first 33.234 km and the second 72.336 km and only for you we will make a new Service.
The car has no damages no scratches nothing, inside the car the leather is in good conditions.
I hope i have all your questions answered?

best regards
Jochen Spekker
TS Automobile Oldenburg

Jag har nyligen svarat tillbaka med en del frågor om just hans vagnpark, verkstad för utförda service av bilen mm.

Lite osäker på dokumenten, hur ser tyskt reg bevis?
Tror han bifogade mig ordern/beställning vid första köpa av bilen?

Har dock vin nr och har kollat det via [LÄNK]



          IP: ...[.171.45]
Antal inlägg1.018 st
Postad/Inlagd2013-04-05 17:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
Är det en 2009 el 2010? Service = olja + filter?           IP: ...[124.252]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2013-04-05 18:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
EZ 01/2010 prod datum 2009-12-07           IP: ...[.171.45]
Antal inlägg3.288 st
Postad/Inlagd2013-04-06 01:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
A8 3.0 TDI -16
TT Roadster -17
1302 LS Cab -72
BMW F650GS -08
Suzuki SV650 -02
Porsche 997 (såld)
Den har ju gått alldeles för långt mellan servicetillfällena, 3300 och 3900 mil mellan oljebyte är åt skogen.

Sen kan jag garantera att en bil inte " looks like brand new" när den gått närmare 9000 mil.

Sammantaget ger det inga vidare vibbar...

MVH Christofer           IP: ...[.43.135]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2013-04-06 08:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
Ok?
Är det inte 3000 mils intervall på dessa bilar?
Att man hamnar par 100 mil från services intervallen ser jag inget konstigt med då jag själv gör det ibland, beror nog hur mkt man åker?

Självklar förstår jag att bilen inte är ny, men den kan väl vara välskött och va fin för d vid 9000m!?



          IP: ...[.171.45]
Antal inlägg3.288 st
Postad/Inlagd2013-04-06 11:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
A8 3.0 TDI -16
TT Roadster -17
1302 LS Cab -72
BMW F650GS -08
Suzuki SV650 -02
Porsche 997 (såld)
Är det inte 2500 liter förbrukat bränsle mellan oljebytena fortfarande?

3900 mil är hur som helst direkt förkastligt att köra. Särskilt med en motor som denna...

MVH Christofer           IP: ...[.43.135]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2013-04-06 16:29
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
Någon som vet hur service intervallen ska va på en 335i ?
Är den missköt service mässigt?

          IP: ...[.171.45]
Antal inlägg4.769 st
Postad/Inlagd2013-04-06 17:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
jag förstår inte varför du startar en tråd och sen inte accepterar vad du får för svar.

/Anders           IP: ...[127.147]
Antal inlägg788 st
Postad/Inlagd2013-04-06 17:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
335i E92
335an servas enligt CBS (Condition Based Service) systemet om inte ägaren vill serva mer. Detta är väldigt olika på olika unika bilar beroende på hur de körs. Men dryga 3000 mil är väl vanligt men 3900 låter mycket. Personligen tycker jag det är alldeles för långt mellan oljeservice för denna motor och servar betydligt oftare själv.           IP: ...[.157.18]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2013-04-06 22:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
Anders / Men menig är inte att döma klaga på svaren, utan förra argument.
Mot era funderingar vilket gör mig att tänka 2 gånger istället för en.
Jag är tacksam för alla slag frågor tips, då d är anledningen till mitt inlägg i forumet.
Ledsen om någon känner motsats och inte förstår mig.

Att bilen är servad vid 900 mil större glapp en rek service.
Hur påverkar detta bil? finns det något jag bort var extra uppmärksam på?
Lr borde jag se denna bil missköt? och sänka mitt intresse för den?

          IP: ...[.171.45]
Antal inlägg3.288 st
Postad/Inlagd2013-04-06 22:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
A8 3.0 TDI -16
TT Roadster -17
1302 LS Cab -72
BMW F650GS -08
Suzuki SV650 -02
Porsche 997 (såld)
3000 mil mellan oljebyten på en turboladdad motor med kamkedja är redan det i överkant. Personligen menar jag att allt över 2500 mil är för mycket oavsett motor.

Det finns gott om exempel på olika motorer som fått problem med uttöjda kedjor pga av för långa intervaller eller slarv med oljebyten. Oljan tappar smörförmågan när den blir gammal/sliten, vilket i sin tur gör att motorn inte får upp smörjningen till kamkedjesträckaren. Kedjan blir uttöjd och kan i värsta fall kugga över.
Andra problem som kan uppstå är att "koks" sätter igen oljekanaler med förlorat oljetryck som följd.

MVH Christofer           IP: ...[.43.135]
Antal inlägg4.769 st
Postad/Inlagd2013-04-06 22:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
Av ovanstående kommentarer så skulle iaf inte jag köpa denna bil utan istället leta vidare. Risken är nämligen senare att om du råkar ut för något större fel i motorn så säger BMW nej för bilen är inte korrekt servad.

/Anders           IP: ...[127.147]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2013-04-07 16:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
Efter kontakt med en bekant som har erfarenhet av detta.
Så påpekar han att bilens service är högst troligtvis utförd vid rätt tillfällen.
Bilen bestämmer själv när service ska ske genom många olika faktorer, som mil, tid, körstil mm.
Med andra ord kan bilen indikera service vid 500mil lr 4000 kanske ännu längre.
Sen som ni säger så kanske bilen borde servas med ett jämnare mellan rum, jag som ni hade nog gjort det.
Dock så är den troligtvis servad efter Bmw`s/bilens service program.
Vet inte hur jag ska ta in detta då jag är intresserad av bilen =/ ..

          IP: ...[.171.45]
Antal inlägg4.769 st
Postad/Inlagd2013-04-07 16:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
Köp den då om du så gärna vill ha den så får du hoppas på din erfarne bekants kunskap, du lyssnar ju ändå inte på vad man skriver ovan. Lycka till!

/Anders           IP: ...[127.147]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2013-04-07 16:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
Nu har bilen tagits bort från annonsen så det blir nog inte av ;)           IP: ...[.171.45]
Antal inlägg788 st
Postad/Inlagd2013-04-07 16:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
335i E92
Som jag sa i tidigare i lägg, servas enligt CBS. Servicen är ingen big deal. Det handlar om två servicar vilket är normalt på en bil av denna ålder, även om det är långa intervall. Det blir så när BMW bjuder på service till första ägaren och vill ha så lite jobb som möjligt. Dvs kör med long life grejer för dyra pengar bara för å kunna serva mindre. Går hon och låter bra så är detta inga problem. Serva bättre i framtiden bara. Prata med säljaren och få så mycket info som möjligt (sevice, garantiärenden, övriga jobb, historik på lagningar, ägare) och dubbelkolla allt som går med BMW och andra instanser. Stämmer det säljaren säger och inga tvivel uppstår samt att bilen stämmer med dina förväntningar på skick, utrustning och pris så är saken biff. Lycka till och hoppas du hittar en fin 335a då det är en härlig bil!           IP: ...[83.6.28]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2013-05-12 19:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw E93 335i Cab 2010 N55
På Tisdag är det dags.

Har hittat en fin 2010 6000mil med facelift DKG låda nav mm.
Tänkte att jag gör ett inlägg för att kolla av med er vad som kan fattas vid köp? så jag inte står där som en idiot ;) (Första import köpet)

*Jag har tänkte bila ner med gumman 130 mil enkel.
*Tis - import försäkring köps / banken sätts på hög beredskap ;) .
*Drar Tis eftermiddag beräknar att vara framme på Ons morgon.
*Ons - Checka av bilen.
*Ons - Ring banken be om överföring.
*Ons - köp genomförs.
*Ons - Har jag tur så kanske pengarna ramlar in efter några timmar.
*Ons - Fixa plåtar försäkring / Hur länge är det öppet i Tyskland (Vägverket lr vad vi ska kalla det?)
*Ons - Vila/god mat/Någon öl/ + import av dricka köps.
*Tors - morgon fort som fan hemåt med brett leende!!!

Vad tror ni? är detta genomförbart?
Vad har ni för erfarenhet?
Vad bör jag ha med mig?

Köpet är hos en Bmw återförsäljare med bra omdömen i Tyskland.
Alla papper finns och servicebok komplett.

Är det värt att köpa med Eurogarantin? 400euros

Pass check!
Importförsäkrings dokument check!
1000 euro cash check!
Bankdosor check!

Tacksam för alla möjliga tips/tankar!!


          IP: ...[.171.45]
Antal inlägg4.769 st
Postad/Inlagd2013-05-12 21:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det låter som du prickat av det mesta. Jag skulle def köpa till garantin och dessutom lägga till så du har 24 mån. Du har ju ingen nybils garanti kvar. Europlus garantin följer dessutom bilen om du vill sälja den innan garantin löpt ut. Vad blev det för spec? Är det ännu en M3 cab? Isåfall en riktigt grym härlig bil.

/Anders           IP: ...[127.147]
Antal inlägg10 st
Postad/Inlagd2013-05-13 08:16
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
335i cab -10
Kan vara värt att dubbelkolla så att all utrustning som finns med i annonsen sedan också finns med i köpeavtalet och i leveransen.

Bakgrund: När jag fick hem min 335 cab från Tyskland för en månad sedan, saknades vindskyddet till den. I annonsen stod det att vindskydd skulle finnas med, och vi förhandlade priset utifrån informationen i annonsen. När affären var klar och jag skulle betala, lusläste jag inte själva köpeavtalet ordentligt pga tidspress. I köpeavtalet stod all utrustning specificerad, all utrustning som stod i annonsen var med förutom vindskyddet som man nu tydligen hade tagit bort. Då jag köpte av en relativt stor handlare (B&K), räknade jag kallt med att allt skulle löpa på utan problem och att all utrustning från annonsen skulle finnas med. Eftersom jag skrivit under köpeavtalet där vindskyddet var borttaget i utrustningslistan hade jag inget case mot handlaren. Trots ett par försök fick jag bita i det sura äpplet och köpa ett vindskydd själv (kan rekommendera ebay.de, halva priset mot att köpa från svensk handlare).

Så mitt råd vid import är att dubbelkolla allt en extra gång!




          IP: ...[1.191.2]
Sida: 1 2 Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2017 AutoPower.se









Däck365


PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523i  -07
Pris: 87.000:-

BMW 528  -99
Pris: 5.500:-

BMW 520dA  -12
Pris: 132.000:-

BMW M135i xDrive  -16
Pris: 330.000:-

BMW 540ia Touring  -94
Pris: 12.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen