AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
chassIT
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Är det vansinne att köpa en krockad bil?

Visad 4.463 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg796st
Postad/Inlagd2013-03-17 22:20
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Z4M coupe -07
540i/6 -94
530ia -12
Hej

Jag blev intresserad av en Z4 M coupe som står hos en aukt BMW-handlare utanför Frankfurt och kontaktade firman med några frågor. Fick direkt information om att bilen varit med om en olycka och reparerats för 14000 EUR + moms. Fick även räkningen skickad till mig där man ser exakt vad som är bytt. Några av de dyrare delarna är strålkastare, oljekylare, framskärm, framdörr, fjäderben, nav, bromsskiva, styrväxel!, diverse paneler, diverse stag. Verkar som att hela vänstersidan har varit skadad eftersom lackering är gjord av stötfångar fram och bak, motorhuv, vänster dörr + skärmar.Bilen är reparerad av BMW vilket ju borde innebära att den är korrekt återställd. Självklart bör den ändå vara billigare än en icke krockad motsvarande bil vilket den också är. Annonspriset går säkert att justera ner ytterligare också. Kan den vara intressant till rätt pris eller är det bara att glömma den oavsett pris?

Mvh Johan
          IP: ...[.143.36]
Antal inlägg8.256 st
Postad/Inlagd2013-03-17 22:54
Anmäl svaretAnmäl svaret
E34 540i/6 Nürburgring-96
E34 540i/6 M-Sportpaket-96
E34 M5 Touring 3,8-94
E38 740iA-01
E38 740iA-97
E38 740iA-96
E32 750iA-88
E3 3,0SI-77
Scirocco R DSG-16
Johan; Bara du kan svara på om du vill ha en krockad bil, smällen verkar inte ha tagit helt i fronten med tanke på att airbags inte bytts?

Det är det en klar fördel att få reda på exakt vad som har hänt och utifrån det besluta sig för köp eller inte. Så det är utmärkt att du fått reda på skadorna och omfattningen. Det hade du troligtvis inte fått reda på i Sverige även på direkt fråga.

Jag köpte en krockad bil av en privatperson i Tyskland som berättade och även skickade underlaget på vad som åtgärdats. Totalkostnaden för reparationen var ca €8000 med en rätt stor del för ett 19" hjul.

Med rätt underlag fungerar det att köpa en krockad. Jag såldes den både inom Sverige och senare på export tillbaka till Tyskland och informerade köparna (japp jag köpte tillbaka den en gång) om smällen vilket inte var något problem.

Men som sagt den enda som kan avgöra är du själv.

Mvh Stephan           IP: ...[1.4.158]
Antal inlägg796 st
Postad/Inlagd2013-03-17 23:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
Z4M coupe -07
540i/6 -94
530ia -12
Principiellt har jag inget emot att köpa en krockad bil förutsatt att den är reparerad och inte i någon del blivit försämrad. Självklart är det faktum att den är krockad i sig en nackdel (t.ex. för vidareförsäljning) men det kan jag leva med om jag vet att allt är ok maskinellt och estetiskt. Men jag är osäker på om allt faktiskt kan återställas till oklanderligt skick, vet för lite om krockskadereparationer.

Hmm, ska i alla fall invänta mer utförlig info om bilen i övrigt som säljaren lovade skicka imorgon. Så får jag väl fundera lite på saken. Gissar att den hur som helst inte blir såld omedelbart med tanke på krocken.

Mvh Johan
          IP: ...[.143.36]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2017 AutoPower.se

Däck365

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 840ci  -96
Pris: 189.000:-

BMW 528  -99
Pris: 5.500:-

BMW M135i xDrive  -16
Pris: 330.000:-