|
|
---|---|
Precis som rubriken lyder, är det någon som har en BMW 328i F30 med BMS tuning stage1 (JB tuning) ? Har du en 328i f30 med någon annan programvara ? berätta gärna vad du har för någon och vad du tycker om den. | |
Sök på "Någon som vässat sin f30 än?" Så finner du mina synpunkter. |
|
Hej har du köpt något bms än? Verkar vara populärt over there ! Mailade dom och de är steg 2 på gång som även stödjer E85 , runt 320 hk . Har du köpt ett vill ja gärna veta om du är nöjd , Med vänlig hälsning, | |
Vissa har åkt på drivechain malfunction Länk |
|
Tack för den tråden. | |
Japp. Extremt nöjd!! Har supersprint downpipe Och axelback. Det är dag och natt jämfört med original . |
|
Bara 1 som har fått det.... Läs hela tråden. Jag har 6MT. |
|
Ok ,var köpte du downpipen? såg bms hade en också? min är också manuel. mvh . |
|
Supersprint.com |
|
Update kring detta, någon som kör 328i optimerat, synpunkter? | |
@falsterbo Intressant, det sitter väl samma motor i din som i min? (N20). Är det BSR mjukvaran rakt av eller har du några anpassningar till din bil? Jag hade mer eller mindre bestämt mej för att skippa BSR eftersom de anger så högt moment (436Nm) och jag är rädd att varken motorn eller lådan fixar detta. Ontopic: jag kör BMS JB+ i min bil. Är väl ganska nöjd, men hade absolut gått på en Stage 1 om jag hade handlat igen. |
|
@Dez Hur pass stor är skillnaden mot original med JB+? Har läst väldigt blandat om dom men funderar på att köpa en JB4 och köra steg 1, sedan spara lite cash och skaffa DP och köra steg 2. Känns som det mest ekonomiska att kunna gå mellan olika steg själv. |
|
@Falsterbo: Tack för input, känns dock lite saftigt med 8 lax för endast 1 optimering, någon PPC får man heller inte med, känns jobbigt att inte kunna ställa om till org/uppgradera med ex downpipe utan att behöva betala samma summa igen. Det där med momentbegränsning vid växlingarna låter dock väldigt intressant. @Dez: Jag har hört att det sitter exakt samma låda i 328i som i 335i, så det borde vara helt lugnt att öka effekten när det kommer till lådan. |
|
Gällande lådor så kan du kolla upp det här: www.realoem.com istället för att gissa. Är det samma beteckning på lådan är det samma del. sök upp en 335i som jämförelse. Spontant skulle jag gissa att det inte är samma låda 335i som 328i, men däremot samma på 320i och 328i. |
|
Manuell låda 328i GS6-17BG 335i GS6-45BZ Automatlåda 328i GA8HP45Z 335i GA8HP45Z Automatlådor ser ut att vara samma medan det skiljer på manuella. Tittade på F30 tillverkade 2013-01, rwd. |
|
Tack för tipset Grelle, bra hemsida! Då är alltså ZF8 i 328I och 335I samma låda och borde klara av en ordentlig effektökning innan det går sönder. | |
Vadå ZF8? Du menar 8 växlad låda från ZF? Den finns ju i olika versioner och det verkar väl som att 450Nm är specat maxmoment enligt ZF. | |
Visste inte att det satt olika versioner av den 8 växlade lådan från ZF i 328I och 335I F3X. Men ja, det var den lådan jag menade. "GA8HP45Z". | |
Det sitter ju samma version. Men ZF 8 lät som du anspelade på den åttaväxlade automalådan från ZF och den finns i versioner från 300Nm till 1000Nm, så istället för att benämna den generellt är det ju bättre att prata om den relevanta lådan här, dvs GA8HP45Z. | |
Jag mailade ZF och frågade för några år sen när jag skulle trimma min 328. Tro det eller ej, men en Doktor någonting svarade mig. Max vrid är 450 nm på den var svaret. | |
@tempbmw Ser man på, det verkar sitta samma låda i min så då är väl inte den något problem. Men jag är fortfarande orolig för motorn. Nu är det 6månader sedan jag stoppade in min JB+ och jag har inte testat utan så jag har svårt att beskriva exakt hur stor skillnad det är. Men det blir en märkbar förbättring både på vrid i mellanregistret och toppeffekten utan att vara "wow". Kör numer på Eco PRO, innan var detta läge frustrerande eftersom gasresponsen var så seg. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.