Sida 5 av 25
|
|
---|---|
Låt oss hoppas att det är så. Jag har fått uppgiften att den till kommer om jag har drag till en kostnad av 6.000:- (av samma handlare som du pratat med i Gbg + annan handlare 45 minuter söderut). Jag har dock en annan bil (184hk). cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
När jag pratade med Bilia mölndalsvägen sa de att 184 hästars manuell skulle kosta 9.665:- pga att fläkten inte behövde bytas (sitter redan 600W?!)... Rekommenderar att prata med Robin på serviceavdelningen som verkar ha koll på läget :-) |
|
I mitt fall, som också har drag, skulle inget tillkomma... | |
Man kanske kunde välja bort luftstyrningarna till bromsarna om man vill kapa lite på priset! Dom är nog inte jätte nödvändiga! ;-) |
|
Fan vad trött jag blir på bmw handlarna som inte vet vad det är dom försöker sälja och vad det skall kosta.bara det snacket att det blir ett pris men sen tillkommer kanske en fläkt på 6000:- och kanske lite annat smått o gott sen är man nämre dom 20 000:- och då kan dom behålla sitt skräp,får kanske åka till Bilia i Gbg verkar som dom har nåt sådär koll på vad det gäller eller rättare sagt förstått "kampanjerbjudadet komplett paket monterat och klart. |
|
Någon som fått monterat ännu i 184 hk med aut? | |
Har min inne just nu, 177hkr verren. Automatlåda, de har jobbat med den i två dagar. Så priset är det inget att snacka om. Som jag ser det är det en förlustaffär för dem. Hoppas att jag kan hämta den idag. /AMG |
|
2 dagar??? Undrar vad dom håller på med då! Det är ju mer än dubbelt så mkt tid som dom har att göra det jobbet på! |
|
Zig: Undrar vad som skiljer i jobb på man & aut när inte Konvertern behöver bytas! Jag fick pris på 13xxx:- Verkar ju som dom inte har någon som helst koll på vad det handlar om! |
|
Nån på BMW nämnde att det kanske inte är kampanj på 184 hästars automat, men prata med Robin på service Bilia Mölndalsvägen Göteborg, verkar ha koll på läget! | |
Zig: Har fått offert innan kampanjen på16800:-+ Moms så 13xxx:- är säkert ett kampanj pris men undrar vad som motiverar pris skillnaden från det priset du fått till manuell o det jag fått till aut. När min Konverter inte behöver bytas. Då borde ju inte det skilja nått i pris tycker man! Får kanske slå Robin en signal o kolla då. |
|
9.665 för manuell 184 hästars sa Robin pga att fläkten inte behöver bytas och om inget extra behöver bytas på en automat borde det ju va samma pris för automat? Men som sagt, ring honom och kolla :-) | |
sig66 Ja det var pga automatlådan. Det hade tydligen inte räknat med................ det är en av de större i Sverige men min bil var den första de fixat. MEN jag fick hämta den idag............ Skillnaden var verkligen märkbar, trodde faktiskt inte att det skulle bli någon större skillnad men det blev det verkligen. Responsen är omedelbar, växlarna matas in på ett helt annat vis numera med, tidigare kändes det som att det slirade lite om man jämför med nu. Kan bara säga, värt varenda krona. |
|
Kul att du blev nöjd! Hoppas skillnaden med manuell också blir till belåtenhet ;) | |
Efter installation ska regsitreringsbesiktning göras, om man vill vara helt säker... Mail till BMW som hävdar att det inte behövs: Pratade just med Transportstyrelsen och måste tyvärr meddela att Laszlo har fel... Enligt Fordonsförordningen måste alla bilar som har förändrats genomgå en registreringsbesiktning, enda undantagen är förändring av utstyrsel, byte av motor till exakt likadan, byte av däckdimension. (Se nedan) Om man inte gör en registreringsbesikting kan ersättningen från försäkringsbolaget kraftigt dras ner eller helt försvinna vid en olycka eller maskinskada. Vid registreringsbesiktningen måste avgasintyg från er visas upp. Kan rekommendera att ni gör som Volvo och deras trimavdelning Polestar som tydligen har någon uppgörelse med Bilprovningen vilket innebär kraftigt reducerat pris för registreringsbesiktningen. Hälsningar, Christian Länk Registreringsbesiktning av ett ändrat fordon 20 § Om ett fordon har godkänts vid en registreringsbesiktning, tagits upp i ett typintyg eller i ett intyg om överensstämmelse eller meddelats ett enskilt godkännande och det därefter har ändrats så att det inte längre stämmer överens med utförandet när det besiktades eller när intyget om överensstämmelse eller intyget om enskilt godkännande utfärdades, eller om fordonet i övrigt har ändrats så att dess beskattningsförhållande påverkas, ska ägaren låta fordonet genomgå en registreringsbesiktning. Detta ska ske inom en månad från det att ändringen gjordes eller, om fordonet är avställt, inom en vecka efter det att avställningen upphörde. Om fordonet inom angiven tid anmäls för avregistrering behöver dock ingen besiktning ske. Med ändring enligt första stycket avses inte en sådan ändring som endast innebär 1. en avvikelse i fråga om fordonets utstyrsel och som inte påverkar dess beskattningsförhållande eller försämrar dess säkerhet, 2. byte av motorn mot en annan motor, som helt stämmer överens med den förra, eller 3. byte av däckdimensionen på andra fordon än bilar, motorcyklar, mopeder klass I eller släpvagnar som är avsedda att dras av bilar. |
|
Polestar optimerade min V70 2.4d-10 för ett år sen ... Fick ett typintyg efteråt som var utfärdat av Volvo personvagnar Göteborg ..... Optimeringen utfördes på Bilia sisjön / Göteborg , var nog den första som frågade efter typintyget !!!!! Undersökte lite innan på blocket ( sökte Polestar , bilar ) ... Fick typ 31 träffar ( varav 27 var på auktoriserade Volvo bilfirman ). EN av dessa var typbesiktigad. Med Polestar effekten !!!! Verkar som nästan alla skiter i det : / Jag körde hela vägen ... Registrerade bilen på Polestar register samt registreringsbesikning .... Kostade runt 800:- kanske ( utöver 8900:- i optimering ) |
|
Ringde och kollade med BMW originalförsäkring och de menar att det för deras del inte behövs ombesiktning. Väntar fortfarande på pris för min 320dA 184hk. Läget tycks oklart... | |
Fick svar från BMW och deras teknikavdelning har nu ändrat sig och kommit fram till att registreringsbesiktning behövs. Vad gäller priset är det bara chassinumret som kan ge priset och det som diffar är om konverter eller luftstyrningen till bromsarna, för att skapa plats för intercoolern, behöver bytas... |
|
Nu har Bmw verkstäderna fått PM från Bmw sverige ang registreringsbesiktning! Frågan är ju om dom har ett avgasintyg att erbjuda! Dom hade inne den första bilen inne idag för montering på Bilia Mölndal! Någon som äger den här? ;-) |
|
Merc AMG Vad blev slutpriset för dig när du lämnade in din? Funderar själv lite på det nämligen, // Johan BMW CS #08970 |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.