AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
203.487

BMW Performance powerkit ?

Sida 25 av 25
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Kollade din länk.

Länk

Det är inte någonstans liknande MPPSK-systemet.
42
785
428
Det ser ut som 335 ans gamla MPE back-box som dessutom inte går att koppla förbi. Samma gäller länken till BMW. Ligger ju under x35. inte x40

Länk

MPPSK systemet. Inte riktigt samma grej

Länk
Visa användare
8.496
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Länk
"M Performance ljuddämparsystem
Så ljuder äkta passion: Ljuddämparsystemet förstärker bilens 6-cylinder-sound till en enastående klangupplevelse.Tillverkas av högvärdigt specialstål som tål alla väder.

För BMW 335i, 335i xDrive, 340i, 340i xDrive, 435i, 435i xDrive, 440i och 440i xDrive till 07/18."

Det står ju att det är till 440i.
42
785
428
Har inte påstått att det inte finns en M original back box till X40 att köpa.

Vad jag försöker förmedla är att delarna specifikt i MPPSK kittet inte gick att köpa separat 2019 (skrev fel tidigare) när jag köpte. Hade en ganska lång diskussion med BMW ang detta då jag tyckte kittet var förr dyrt. Och var intresserad av att bara köpa systemet och köra med e- marknads trim. Men som skrivet det fick jag inte. (kollade med iaf ett par BMW återförsäljare)

Och länkarna vi båda refererar till säger ju inte något annat heller.

Artikel numret på back-boxen i e-bay annonsen matchar BMW's hemsida.
Det är efter vad jag kan se samma back-box på Schmeidmanns hemsida.
Det framgår också i artikeln på bimmer-post att det säljs som ett KIT.

Det är bara att kolla bilderna. Fakta är att Back boxen och cat back systemet i kittet är helt olika saker.

Men om det går att köpa Kittet i delar i Sverige nu vet jag inte till 100%.

Men som skrivet jag fick iaf inte tidigt 2019.

42
785
428
Men om någon är intresserad av att köpa en . Skicka ett PM.

Ska strax få min G21, 320d årsmodell -22 med xdrive efter sommaren. Ser det finns ett originaltrim till den för ca 10 000-ish, om jag läst rätt.
Någon som vet om det ger så mycket skillnad med bara 11 hästar till?
Blir det någon påverkan på dieselförbrukningen och även i förlängningen skatten?

Wi
2.081
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Om jag inte missat något så försvann Performance kiten i samband med WLTP, hittar inte att det finns till senaste årsmodellerna när jag kollar BMWs hemsida. Är du säker på att det finns till så nya årsmodeller?
BM
141
BMW-Otto
X3 3.0XD F25 2017
Skatten påverkas inte, åtminstone inte för min efter registreringsbesiktning. Bränsleförbrukningen är lägre då den orkar mer på lägre växel.
Wiberg, du Har helt rätt!
Jag hittade sidan via Googlesökning och missade då att det var fram till årsmodell 2019...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.