Sida 24 av 25
|
|
---|---|
Fast nu ser jag plötsligt att frågan med bromsarna inte är helt entydig. Följande kan jag nu läsa: För modellerna F10 och F11 med automatlåda finns en 17” bromsuppgradering på framaxeln med flytande bromsok i aluminium. Bromsskivan saknar perforering och spår. (Bromsuppgradering endast vid F10/F11 före 07/2014 och LA 802; F10/F11 fr.o.m. 07/2014 utan LA 802 har redan från fabrik 17”-bromsar). Vad betyder LA 802??? |
|
Goda nyheter :) :) fick detta sms idag. Väldigt intressant Bäste BMW förare, Vi vill härmed dela med oss av en ny produkt till just din BMW. BMW Original M Performance Powerkit motor optimering till din 20d, med alla garantier biberhållna. Läs mer här: Länk Kontakta din BMW Återförsäljare redan idag |
|
Någon som har testat chippet till 190HK och vill säga några ord? | |
Länk | |
Tack BMW-Otto - Jag har följt dig här och läst dina inlägg. Hade varit kul att få höra från fler än en person :) Tack :) |
|
@hogan, LA802 är landskod Korea. | |
24 sidor och har inte läst allt. Men fick mitt monterat på 4an för typ en vecka sedan 😀😀😀😀 Samma prestanda som M4 CAB men med ett mkt trevligare ljud både ute o inne. Jag lovar ljudet är grymt !!!!!! |
|
Hej alla, om allt går väll så är jag åter BMW ägare, 440 närmare bestämt, efter nästan 15 års uppehåll. Någon här som vet om det finns några kampanjer på ett MPPK hos någon handlare just nu? Samt hur är ljudkomforten vid vanlig pendling med det sportavgassystemet, finns on-off läge? |
|
Vet ej men de verkade skilja en del emellan handlare. Det sitter flärpar som i sportläge styr avgaserna förbi den bakre ljuddämparen. I princip ingen skillnad i Comfort läge i kupén förutsatt att man inte trycker plattan i mattan. Över 4 000 rpm så kopplas den bakre ljuddämparen förbi automatiskt. ( dock inga problem med snabba omkörningar vid max 3 500 rpm. Det tillkommande vridet märks tydligt och bilen varvar 2 000 rpm i 140) Men utanför så låter det lite mer även i Comfort då den främre ljuddämparen är bortplockad. Och den bakre utbytt. Det enda som jag själv tycker är extra irriterande är BMW's uppstarts procedur som med sportavgassystem blir väldigt ljudlig. (Folk vänder sig om på ICA parkeringen) Men kolla noga bilens tillverkningsdatum. Ngt osäker på exakt datum men tror att det inte funkar för bilar efter Juni 2018? |
|
Antar att du menar MPPSK? MPPK är något annat. |
|
Jag antar också att det är MPPSK. Har inte hundra koll på definitionerna än :-) Om du var tvungen at välja mellan ljud eller motor optimeringen, vilken del värdesätter du högst? |
|
Båda ; ) När jag köpte så såldes det som ett kit och efter vad jag kan se så går det inte heller nu att köpa var för sig? |
|
Länk Det går att köpa ljuddämparen separat i alla fall. |
|
Det är bara back-boxen. Kan man köpa hela M original cat-back systemem därifrån? Det är väldigt stor skillnad på ljud att bara byta backbox gentemot ett cat back system. |
|
Back-boxen? Ett catbacksystem är ju efter katalysatorn. Dvs röret mellan katalysator och ljuddämpare, ljuddämpare och kanske utblåsutsmyckningen (ändrör) som vi kan klassa in där. Du får det att låta som du snarare menar ett fullt system inkl katalysator och det är ju inte "cat-back". |
|
pe 628 Toyota Yaris -21
Årets bil 2020 Världens mest sålda bil 2020 Väldens största biltillverkare. |
shit vad schmiedmann är dyra :( tar alltid hutlöst betalt.. |
Pellepirat, ja faktiskt. Billigare hos BMW Länk | |
pe 628 Toyota Yaris -21
Årets bil 2020 Världens mest sålda bil 2020 Väldens största biltillverkare. |
ja det var bättre, de får precis som andra anpassa marknaden lite. Bra av BMW ! |
Tänkte mer om man istället för att välja BMWs paket väljer en annan leverantör och om man inte vill göra båda samtidigt, vilken hade du valt om du var tvungen att välja antingen en motoroptimering eller ett sportavgass. | |
@Grelle Namnet beskriver ju just vad det är. Cat-back=bakom/efter katalysator. Kan inte riktigt förstå hur det kan missförstås förutsatt basala kunskaper i Engelska. Back boxen är bara bakre ljuddämpare vilket medför att du fortfarande har främre original dämpare och geometri på rören. Original systemet har 2 "ljuddämpare". Oavsett så gick det inte enligt BMW själva inte att köpa systemtest separat. Så iså fall enligt dig så ljög BMW. Eller så är det helt enkelt samma back box som säljs separat som tidigare. Om jag då var tvungen att välja så hade jag valt optimeringen. (enbart back box hade jag aldrig köpt oavsett) Dels hade det känts ganska löjligt med ett sådant ljud till en bil som är ganska sävlig i original utförande. Och jag tror att det behövs någon form av omprogrammering för att få till alla pops and bangs. Ovan förutsatt att em systemen är lika bra. Grejen för min del är att MPPSK't system/ljud och mappning (inte bara motor) lirar väldigt bra ihop. Inte en rymdraket som Pelles prylar dock hyffsat pigg. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.