Sida 2 av 25
|
|
---|---|
Aha, du har en F31... Kanske är så att exempelvis intercooler och/eller fläkt inte behöver bytas, därav det lägre priset jämfört med NGA (E91)? Och BMW har möjligen missat i sitt modellanpassade utskick att du har automat... Christian |
|
Det är väl det lägre priset på 184hk,det är väl samma motor i F31 som senare E91 med 184 hk motor,men dom har nog inte riktig koll på vad dom skickar ut,för den lappen jag fick handlade ju om 177hk motorn och det sitter ju 184 hk i min 320d det är väl lika bra att åka ner till BMW och höra efter vad som gäller. |
|
Pratade med BMW idag och de visste inte själva riktigt vad som gäller ;) De skulle ringa mig imorrn, får väl se vad de kommit fram till. 11.000 är ändå en avsevärd skillnad mot 20.000 som de indikerade förra veckan... Christian |
|
Sig66: det är en manuell bil. Jag sneglar själv på ett power kit till min kommande F31 35i. Fick ett pris på 14500 monterat och klart. Jfr med tidigare motorer så behövdes det endast byta mjukvara för att få effekten men BMW väljer att byta motorkåpa och justera luftburken för att få till lite mer ljud. |
|
Min fråga var från början om man vågar satsa på högre effekt när det är så mycket snack om både koppling och kamkedja och har man löst det på senare årsmodeller eller inte? man vill ju gärna plocka ut så mycket som möjligt,men naturligtvis utan en massa strul efteråt |
|
Snacka med en kille igår som hade bänkat sin f30 320d med nymonterat powerkit. Han hade tillgång till bänk innan också och han sa att effektökningen var ca 40hk. Så det bmw angivit +ca 20 till :) Blir nog att beställa nu i veckan. | |
DLC, vilken effekt skulle 3-litersmotorn ge med det kittet? | |
326 hk | |
Samma som förut m a o. | |
Ordinarie pris innan kampanj! 320d års 2012 + moms 1 11122213307 1 51747138413 1 51747138414 1 51117198901 1 51117198902 4 07147129160 2 18207526850 MONTERING POWERKIT PROGRAMMERING 3487.50 2000.00 9980.00 216.00 216.00 158.00 158.00 6.40 145.00 11043.60 16810.10 ** ARBETE JOBB 1 CODE POWERKI*SV STYRNING STYRNING GALLER GALLER SKRUV *20 FÄSTE MATERIAL JOBB 1 FÖRBRUKN.MAT ** TOTALT JOBB 1 |
|
Har också fått det där utskicket. Åkte snabbt ner i papperskorgen! | |
Nockenwelle: japp, men åtgärderna för att få effekten är inte lika omfattande som tidigare då llk, fläkt mm byttes. Dock har jag läst någonstans att det tidigare fanns två versioner, varav den ovan beskrivna var aktuell i sverige, vilket inte finns till n55. Nu verkar det bara vara sw plus att BMW valt att showa lite mer med mer insugsljud. | |
Blir visst olika vridmoment efter uppgradering beroende på växellåda. 430 Nm med manuell och 450 Nm med Auto. | |
Veckans utskick för F30 m.fl. Länk |
|
Ni som har E9x 320dA med 184 hk, vad har ni fått för prisuppgift? | |
Har 184 hk men fick utskickat för 177 hk! Så undrar oxå som inlägget innan! |
|
9.665:- för manuell, monterat, programmerat och klart för 184 hästarn... BMW själva trodde dock inte att kampanjen gäller automat. Finns inte ens något artikelnummer för kittet till automat, dock finns det till F10/11, 520d till automat...?! Har även läst att kittet finns till 184 hästarn med automat i tyskland, skumt. Bara till att tjata på BMW om kit och pris till automat med andra ord :) C |
|
Zig:: är det är till F 30? | |
F30/31 2.0d manuell, 9.665:- monterat, programmerat och klart:) | |
Sig66: Exakt samma var det för mig - därav frågan. Fick prisuppgift på 18.000:- för E91 320dA, men det var alltså 177 hk-versionen i bladet och inte 184 hk som är vad jag har. Man undrar naturligtvis också vad som egentligen ingår som motiverar så högt pris för automatversionen, om det nu visar sig att det kostar så pass mycket även för 184 hk-versionen. En luddig hänvisning till "hårdvarukomponenter" får en inte direkt att dra på sig spenderbyxorna... |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.