|
|
---|---|
Är det inte ganska bra pris fast det är en f.d. taxi Länk | |
Visst billigt men en tomburk Köper hellre en äldre med lite utrustning och motor än en med många mil och ingen utrustning Kommer garanterat också köpa en f10-11 i framtiden men helst med lite utrustning Ha deT |
|
Jo den är ju ganska klent utrustad, enda som är lite extra är väl läder sport inredning samt "automatisk" bagagelucköppning. Utrustningslista nedan: Chassinummer WBAMX11040DU36681 Typkod MX11 Typ 520D (EUR) E-modellserie F11 () Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor N47T Cylindervolym 2.00 Motoreffekt 135 Motor HECK Växellåda AUT Färg TIEFSEEBLAU METALLIC (A76) Stoldynor LEDER DAKOTA/DE EVERESTGRAU (LCDE) Produktionsdatum 2011-05-16 Extrautrustning S1CAA Urval COP-relevanta fordon S1CBA Koldioxid-omfång S205A Automatväxel S230A Extrapaket specifik för EU S258A Däck med nödkörningsegenskaper S2PAA Hjulbultsäkring S302A Stöldskyddsanläggning S316A Koffertluckamekanism automatisk S386A Takreling S428A Varntriangel och förbandspaket S481A Sportstol S488A Svankstöd förare och frams.passagerare S494A Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A Strålkastarspolare S508A Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A Xenon-Ljus S534A Klimatautomatik S644A Förberedelse mobiltelefon m Bluetooth S698A Area-Code 2 för DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Styrning TeleService S6VCA Styrning Combox S842A Utförande för kallt klimat S850A Extra-Export tankning S853A Språkversion engelska S877A Korsvis manövrering utgår, UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL S885A Fordonsdokumentation svenska S8KAA Dummy-SALAPA, OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SMA Chassinumret syns utifrån S8TFA Aktivt fotgängarskydd S8TGA Stöldsäkring S8TLA Dummy-SALAPA, TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV S8TNA Dummy-SALAPA, TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST S8V2A Hänvisningsskylt Serieutrustning S1CDA Brake Energy Regeneration S2K1A BMW LM-fälg V-eker 236 S4ATA Interiörlister högglansiga svart S548A Kilometerräknare |
|
Den där är Inte billig. Dök upp en 520d med 12000 mil för 239' för ett tag sen dock manuell. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
Tycker den är hyffsat billig, nypris brutto var runt 450" (netto kanske 390?) 210tkr (~55% rest) borde väl vara ett vettigt för en 2011? även om 20000mil på mätaren och sparsamt utrustad.. |
|
![]() 2.224 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Ja, då är min ett klipp, 530d f11-11, nypris ca 830, idag 4100mil, 55% blir ca 450 tkr, och då är den MYCKET utr, och låga mil :) |
Jörgen, om ditt nypris netto 2011 var 830tkr och du säljer den för 450tkr (55% rest) idag så tycker jag det är hyffsat billigt... | |
Men tycker samtidigt att en 2 år gammal 530d för 450tkr är mycket pengar ;-) | |
Ju högre nypris, desto tyngre faller dom... fördelen med att vara beg kund även om man inte får speca själv... med normala mil så tappar ju en bil 50% på tre år. | |
![]() 2.224 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jag släpper den för det, vissit mycket pengar, men också mycket bil... Och som sagt, ju dyrare, ju större fall.. 740d maxad 2011 är ju "billigare":) |
Bilägande är aldrig en bra affär. Nöjet är så att säga dyrt. Ibland undrar jag, med normal inkomst, hur man kan köpa en bil för 830 tkr 2011 och sälja den 2013 för 450 tkr och förlora 380 tkr på 2 år. Om jag hade pengar att köpa en riktigt fin BMW för 830 tkr så skulle jag behålla bilen i minst 10 år. Då blir värdeminskningen utslaget per år i alla fall hanterbar. E |
|
Ingen med normal inkomst (<500/år) köper en bil för +800ksek. Men om man tjänar en hundring eller mer i månaden....varför inte? | |
500.000 per år låter lite fattigt om man ska köpa en bil för 800.000+, ligger själv närmare 600' per år men skulle aldrig få för mig att köpa en bil för mer än 350'. Men det kanske bara är jag, å andra sidan bor jag i Sthlm och boendet kostar därefter. Man bör nog tjäna mer per år än vad bilen kostar i inköpspris om man verkligen ska ha råd. | |
+1 | |
Jonas, det är väl exakt det Marin skriver? Med hundring i månaden menar han väl 100kkr/månad, alltså 1200kkr/år. Då är det mer rimligt men en sån dyr bil. | |
![]() 2.224 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
förtydligande då, jag köpte ej bilen ny, även om jag tjänar 7 siffrigt/år anser jag som andra, att ta första smällen är det inte värt. |
Förtydligande, att utgiften är hög när man köper bil är en sak. Det jag inte förstår är hur en del personer köper nya bilar, säljer efter 1-2 år och förlorar så pass mycket penger under en så pass kort tid. Jag försöker köpa den typen av bilar 1-3 år gamla. Har även lagt märke till att bilfirmor köper in nya lagerbilar som sen i slutet av "modellåret" säljs med mycket stora rabatter - upp till 20 - 25 % rabatt. En bil med listpris på något över 400 tkr säljs för 310 tkr? Då är det noll mil på mätaren. Om man köper en ny bil till listpris blir man tydligen fullständigt uppskjortad? E |
|
![]() 2.224 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
E: Mycket handlar ju om att man tar fallet på bruttolön, genom leasning mm |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.