Sida 3 av 17
|
|
---|---|
Tystas i klassen, viste ni det ?? När E39 kom testades den mot dåvarande Audi A6 Volvo V70 och då helt nya SAAB 9 5. BMWn hade samma ljudnivå i 110 som SAABen i 70, och samma ljudnivå 130 som Volvon och Audin 70 !!! |
|
Mkt intressant info, inte konstigt då att E39 låter mindre än E38 inne i kupén då. BMW M-POWER |
|
Jag tycker dessutom att det är tyst när det börjar gå riktigt fort. Inga problem att sitta och prata med passagerare fastän nålen passerar 200 km/h. (OBS! Man får ej köra så fort i Sverige! ;)) |
|
Ingen som tycker det brusar runt vindrutan? Min sitter nog lite fel.. | |
min brusar runt sidorutan antagligen en dålig list eller så var det klåparna som bytte sidoruta som inte fick till det tätt, troligtvis det senare. | |
marin849: Fanns det inget brus innnan du bytte ruta eller? Har kört samt åkt en hel del E38:a sista tiden och där kan vi snacka brus från framrutan...antagligen är det pga alla gummilister som torkar på löpande band på E38:a. BMW M-POWER |
|
Ja, visste är e39an underbar!! Jag skulle bra haft en 523 automat så hade allt varit optimalt för min del. Men, är ändå riktigt nöjd med min 520! manuell! BTW, bytte vindruta i våras och den är tyst i både 130 km/h (marchfart) och i 160 km/h. /H |
|
Tappade lite bokstäver på vägen... Ni förstår säkert ändå! :-) Edit-funktionen är önskvärd! | |
GINO: E39 är tyst men den är INTE tystare än E38 - jag har båda. :) Men - har man fel däck på bilen så bullrar även en E38/E39 som en stridsvagn. Minns för några somrar sedan när en kompis och jag bilade till Göteborg från Tokholm - vi åkte vid 5 på morgonen för att slippa trafiken. Inte en bil på E4, och vi satt och småpratade, ända tills jag tittade på hastighetsmätaren och såg att vi åkte i 190!!! Så tyst var den - min förra 740. |
|
Åkte Sth-Karlstad för en liten stund sen, finns inget avvikande ljud/brus alls, bara vägbeläggningen ändrar nivån i kupen (ny vindruta) Hade frun med så det gick inte fortare än 160, vi är båda lätt hörselskadade, men kunde prata i den farten. När vi åker familjebussen, en Space Wagon, är det ingen ide att öppna munnen över 90. |
|
Lasse-SL500: Jag säger inte emot dina teorier då du äger en av varje :) men som jag nämnde kan en stor bidragande orsak vara gummilisten eller tätningen runt framrutan som ställer till det. Är dina schyssta? Det är sällan man ser en E38:a med fräscha lister :) BMW M-POWER |
|
OT: Lasse-SL500: Såg i en annan tråd din vita E39:a, jag brukar ha lite svårt för vit men fan va läcker din vita touris är. Du har verkligen lyckats med den bilen! Riktigt roligt att se :) BMW M-POWER |
|
GINO: Tack, det var verkligen snällt sagt. Jag såg vad du skrev om tätningen runt framrutan efter att jag skrivit - det ska inte komma ett knäpp ifrån den, om den är rätt monterad. Har hört många som haft det problemet, men jag tror inte det är så dyrt att åtgärda? Gäller bara att hitta en glasmästare som klarar av det. :) Min 740 var helt tyst kring rutan, men på min nya 740 iL så har tätningen släppt i båda de övre hörnen. |
|
Även jag får vara med och hylla!. Jag är inne på min andra E39, denna gång blev det en lite nyare & med lite större motor. Det absolut med förvånande är hur tyst den är i coupen även efter 26k mil. Jag hade tur och fick tag på en med fullstämplad bok från bmw med 2 riktiga brukare inim samma familj!. Dock så är det rost på klassiska ställen e39 ställen, och Pixelfel. | |
Jag kollade bilder på vår förra bil, en Audi 80 från 1991 som vi ägde 05-09. Jag blev förbannad när jag såg att den var totalt rostfri undertill i karossen (har väl förträngt det). E39an är lite brunprickig i skarvarna undertill. Iofs var Audin kraftigt rostig i allt som inte var kaross, bärarmar, t.ex. Sånt rostar ju inte på E39an. Och lite bruna skarvar undertill är ju mest kosmetiskt och tar bra lång tid innan det blir ett problem, men snyggt är det inte! |
|
Lasse, bjussa på en bild på din vita E39 | |
Vit E39 Touring: :) Länk |
|
Snyggt Lasse, du har bra puts och smak på dina bilar tycker jag ! Hyllar E39 med en bild på min egen kärra. Länk |
|
Din bil är grovt felparkerad. :) | |
+1 e39 entusiast. För entusiast bör man vara för att räkna hem det hela. Det är ju jobb med dem och som några varit inne på så spar man mycket rostbekymmer med att ställa undan e39:an på vintern. 1999 så körde jag och min far till Tyskland för att hämta hem hans 535iA-99 sedan med redan 4000 mil på mätaren, en kraftig värdeminskning bakom sig, 245 hästars V8, ferngrün, 17" radialekerfälgar, vita blinkersglas, M-interiör/chassie och allmänt välutrustad. Det jag mins starkast var det solida intrycket bilen gav. På vägen hem försökte jag hänga på farsgubben och mins hur solid den såg ut bakifrån, när den 'satte' sig ner i snabba svepande kurvor. Ett dåtida NASCAR-liknande utseende. Det är den stansen som etsats sig fast starkast i minnet. Det enda som skulle kunna få mig att vilja köra annat än den e39 jag kör idag är en sån där förbannad framhjulsdriven dieseltjänstebil. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.