Sida 17 av 17
|
|
---|---|
Rost skärmkanter bak samt skuffluckan, lacksläpp motorhuv så det är både rostficks och lackering. Finns inte så många på ön så priser på 8-12000 har jag fått. Får nog vänta att pensonen ökas på innan det blir av. Konsentrerar mej på att åtgärda det mekaniska innan man börjar med finnichen. |
|
Om det ska lagas rost på skärmkanter bak x2, bakluckan, och huv, så tycker inte jag att 10-12’ är några konstigheter, jag tycker tvärtom det låter som bra priser. Det är ju en del arbete som ska göras, samt lack. Ska du komma billigare undan så får du nog göra det själv. |
|
Det är en högst tvivelaktig "Hyllning till E39" att diskutera rostlagning. Jag ska ställa på och besikta min sen ska den blåsas ur som sig bör på våren (efter uppvärmning och vätskebyten). |
|
Drog igång min M5:a igår. Underbart med vår! Den drog 1,85 första dagen men jag hyllar den ändå. Trevlig bil att köra tycker jag. Mvh Ola Min OBD-shop: Länk Mina bilar: Länk |
|
För de som följer M539 Restorations på tuben, så har Sreten just nu rustat upp en 530 E39. Rekommenderas! |
|
Hemkommen från årets skidresa över nyår. Körde vår älskade e39a med takbox och full packning med fyra vuxna på en 120 mils resa. Bilen drog 0,93 l/mil mätt vid pumpen med lagom momsad hastighet och startade i minus 20 grader direkt efter en vecka som vanligt. Vilken bil med en underbar komfort ,Webaston är klockren under vintertid. | |
Hallå Besiktigade E39:an i förrgår gick igenom som vanligt!! Är nu uppe i 37600 mil Fick beröm för skicket på bilen av en yngre kille roligt med likasinnade Han körde 320D till vardags men hade en M3 E46 hemmavid som han haft i 11 år Saker att ta tag i på E39:an Bromsrör bak skall bytas Har fått glapp i styrningen besiktningsmannen trodde det var knuten i nedre delen av styrstången Oljan i aut lådan bör bytas Vibrationer vid bromsning har kommit tillbaka är dags att byta de främre länkstagen med vätskebussningarna.Byttes senast vid runt 20000 mil tror jag det var Nya sommardäck ska på i år Ja en härlig bil på alla sätt och vis Mvh Anders |
|
Hade en e39 för några år sedan och det är förmodligen en av de bästa bilar jag ägt, om inte den bästa. Köpte den när den hade gått 18 000 mil (en ägare) och sålde den när den rullat 35 000 mil. Hade i stort sett inga problem öht med den bilen. Någon termostat fick bytas och likaså någon ABS-givare. Givetvis även en del slitdelar, men annars inget allvarligt alls. Tyvärr började rosten komma lite överallt så vi valde att sälja den. Jag saknar, och kommer aldrig att glömma den fantastiska e39:an! | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.