Sida 1 av 2
|
|
---|---|
Tänkte köpa motorolja från www.motoroel-billig.de ,efter ha läst artikel i senaste Teknikens Värld. Duktigt mycket billigare... Surf Or Die!!! | |
Är verkligen priset på olja så att man orkar handla från tyskland? vad kör du på för sort?//M | |
Neroht: Eftersom frakten är så pass billig, 20 Euro, lönar det sig nästan även bara för ett oljebyte. Jag köpte 15 liter Mobil New Life 0-40 (LL01), 7 liter Castrol Edge 10-60 och 1 liter Castrol Syntrax LS 75-140 för ett tag sedan för totalt 1670:- fraktat hem till dörren. |
|
Tillägg: Jag handlade från www.oeldepot24.de | |
8 liter Castrol EDGE Professional /BMW LL04 0W-30 kostar 800:- med frakt från www.motoroel-billig.de ! Priset för Mobil 1 NEW LIFE 0W-40 /BMW LL04 är 50:- mer. I Sverige är priset minst 2000+frakt. /J Surf Or Die!!! |
|
Detta Länk beställde jag. Priset inkl hemkörning! /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
Kan helt klart rekommendera att köpa från tyskland. 10 liter castrol edge professional ink frakt ca 850 spänn. Hemma på trappen på några dagsr med UPS. Motsvarande olja kostar hos BMW lika mycket för 4 liter..... Säger ju en del. Köpte från levoil.de NIKLAS Fransosen |
|
Jag köpte 25 liter BMW orginalolja 0-40 LL04 från mapodo.de förra året. Kostade 95:- litern inkl. frakt. Levererades inom en vecka. I Sverige kostade samma eller motsvarande olja minst 200:- litern. |
|
Jag Köper havoline 5w40 LL04 och alla andra bra vad dom nu heter klassningar för ca 900kr 20L! Men då vet jag inte om den är lika bra som castrololjan ni köper mer än att den har alla klassningar som castrolen har! | |
Jag beställde nyligen: Castrol Edge 10w60 10L Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 2L Castrol Transmax Z 2L 1272kr ifrån www.oeldepot24.de Bra priser och snabb leverans! |
|
Som sagt en djungel där ute för en som inte är lika insatt. Länk Jag har några funderingar angående denna olja. Det ser ut som att den är gjord för Opel o GM motorer, men den håller ju samma klass som BMW longlife 04. Så varför köpa de oljor som finns under bmw rubriken som är dyrare när denna håller samma klassning. min bil e46 N42 motor. |
|
Att klassningen är den korrekta borde vara det viktigaste. Men som med allt annat här i världen har vissa varumärken ett större värde, dvs möjlighet till att ta ut lite extra för varan. För somliga kanske det är viktigt att oljan synes vara speciellt framtagen för ett visst bilmärke och man är därmed villig att betala lite mer trots att det är samma olja (eller valfri produkt) i förpackningen. Jmf gärna med BMW bilvårdsprodukter. Det är SONAX sortiment som säljs i en silvergrå flaska med BMW etikett. Flaskan har t o m samma form. Men allt som oftast (har inte detaljstuderat) något dyrare. Niklas Fransosen |
|
Beställde precis från www.levoil.de, kändes säkert med Paypal-betalning. Meca (som är enda återförsäljaren i Karlstad) ska ha 1211:- för 7 liter Mobil1 0w-40, nu slutade totalsumman på 678:- inklusive frakt. Så ja, det lönar sig till och med för ett byte. | |
Köpte 8 liter original BMW 0W-40 från www.motoroel-billig.de... 87 Euro = 750:- Funkade utmärkt. Rekommenderas. /J Surf Or Die!!! |
|
Vill man köpa i Sverige så verkar oljemagasinet vara rätt billiga. Runt en hundring litern + 59kr frakt. Själv så köper jag hos min lokala reservdelsbutik, 1720kr/20 liter Mobil new life. Länk ------- Min bil suger inte... |
|
Att klassningen är rätt är ju bra, men är det tillräckligt? Det finns rätt många oljor på BMWs lista över godkända oljor, att ta någon av dom kan vara en god ide. |
|
Köpte från mapodo 10 l castrol edge fst 10w60. Fick det hemlevererat på 3 arbetsdagen för 850 kr. Helt fantastiskt. | |
Funderar på att köpa en laddning Mobil super 3000 5w-40. Men blir inte klok på klassningarna. Såhär ser den ut i Sverige Länk Levoil Länk Öldepot24 Länk Handlar det om att Tyskarna har stora lager av den gamla oljan kvar, eller att dom glömt att uppdatera? Rent spontant känns den länken härifrån sverige mest logisk om man ser till prisbild samt vad andra tillverkare använder för klassningar på motsvarande olja. |
|
Hm, är den verkligen LL01 på riktigt... Den har alltid varit LL98, dvs ej för din 320,förutom ev om du byter med halva intervallet. |
|
Ang. klassningarna så kan det vara så att Levol/Öldepot glömt uppdatera eller har en äldre variant av oljan. Mobil Super 3000 X1 från Oljemagasinet.se är tillverkad i år och har klassningen BMW LL01. | |
Hur står sig mobil super 3000 x1 5w40 mot t.ex shell helix ultra 5w40 ? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.