|
|
---|---|
Hallå där, har byggt upp ett "gött" sug att åter bli bumse-ägare. Har hittat denna: Länk Vad tror Ni, är prissättningen vettig? Rätt utrustningsnivå? Någon som känner till den, har tittat på den? Tacksam för alla inspel! //SJ | |
Som referens kan jag säga, jag sålde min i sep 2011, E91 325 helläder (beige) sportstolar, panorama, manuell, nyskattad, nybesiktigad etc etc ca 12000 mil för runt det priset som de begär för bilen du länkar till nu 2012. | |
Känns som småbilarna över lag har ökat något i pris senaste månaderna. | |
Ser fin ut och trevlig spec. Det jag skulle "varna" för är att de första E90/E91 från 2005 hade ganska spinkig byggkvalitet men den blev snabbt bättre. Du märker det direkt när du kliver in i den hur den känns. | |
Hej igen, tack för kommentarer så här långt! Grodan: om vi vänder på steken, vad tror Du/Ni är mer rimligt pris isåfall? Tror den var nybesiktigad och nyservad... Skatten var dock i maj så den lär man åka på... Nåt mer som brukar krångla på dessa bilar/modell? motorproblemen känner jag till. Fler synpunkter? //SJ |
|
sj: Bilen verkar vara i bra skick, men priset däremot. Jag kunde ha köpt en 325i E91-06 M-pkt och samma utrustning som bilen du länkar till och även navi dock 11000 mil för 119.000:- och jag tackade nej eftersom jag har haft en E90 och en E91 redan. Bilen du länkar till borde du kunna kanske pruta ner till 120 i alla fall. |
|
Anående krångel: Startknappen on/off krånglade på bägge mina E9* när det var riktigt kallt ute. Rattlåset ville inte släppa och när man sen tryckte på startknappen då visade displayen att rattlåset är på och då gick det inte att starta bilen. Men efter några försök då släppte det. Problemet berodde på dåligt bilbatteri. Problem 2 som hände med både bilarna var elektroniska spjälgasen som drabbades av ispropp och då tändes motorlampan och gick inte att köra bilen snabbare än 50, 60 km/h. När motorn blev varm då släppte det och även motorlampan slocknade. Dessa ovannämnda problem verkar ganska vanliga för de tidigare E9*. Sök på forumet så hittar du. |
|
Edit: Gasspjäll. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.