AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
28.528

BMW trim till 520D f10/f11

Sida 2 av 2
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Jhellstrom, Läste senast tyska för 15 år sedan, du får ursäkta om jag inte förstod.

// Erik
Visa användare
53
javahaxxor
M340i G21
Tjena allihop!
Jag har precis köpt mig en 520d och funderar på en box från vtech : Länk
Har nån av er installerat den, och hur nöjda är ni med resultatet ?
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Skulle nog välja BMW's egna power kit.
Ger kanske inte samma effekt ökning men med bibehållna garantier och ett förmodad bättre andrahands läge så är det kanske ett bättre val.
Fick hem ett erbjudande i dag med posten. 9900:- monterat och klart.
Ska nog själkvart ta detta.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Skulle nog välja BMW's egna power kit.
Ger kanske inte samma effekt ökning men med bibehållna garantier och ett förmodad bättre andrahands läge så är det kanske ett bättre val.
Fick hem ett erbjudande i dag med posten. 9900:- monterat och klart.
Ska nog själkvart ta detta.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Sorry för dubletten och IPhone stavningen ;)
ni
36
nils08
318D Touring 2010
Så det är ingen på autopower forumet som kör med dieselbox???
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Nils08
Eftersom dieselboxarna sabbar mer än hjälper numer och var och varannan tuningfirma erbjuder trim via obd uttaget så är den gamla sortens trimbox på väg att försvinna, som tur är!

// Erik
ni
36
nils08
318D Touring 2010
Men tråden gäller f10 vet ingen firma som ecu trimmar för.
Så därför undrar jag om det är nån här på autopower som kör med box som är nöjd.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
BMW själva trimmar ju F10, passa på när de har kampanj.
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Om det finns PPK att tillgå skulle jag valt det utan att tveka, sedan finns det faktiskt möjlighet att trimma F10/11 genom att öppna styrboxen och läsa/skriva direkt mot e-promet och en firma som gör det är GDM performance i Hyllinge.

Många är oroliga för att öppna boxen men det är faktiskt säkrare än att trimma via OBD då det alltid går att få kontakt med epromet, det kan låsa sig via OBD och då är det boxöppning som gäller ändå. Då vill det till att firman har en BDM läsare.

Övriga trimboxar som funkar är typ Hartge, Schnitzer mfl.

De som monteras på fuelrailen ska man dock undvika, typ KCR, dieselkraft, racechip m.fl.
Visa användare
53
javahaxxor
M340i G21
Länk

Köpte ett chip från RaceChip, det har bara strulat från dag 1. Motorlampan tänds titt som tätt, fick en "drivlina" error och bilen gick i felsäkert läge (fick åka till BMW och nollställa) etc etc. Deras uppdateringar för att fixa detta gör bilen sämre än original. sjukt dåligt. Jag får inte pengarna tillbaka, trots månader av strul, och trots att det är inom ett år från köpet. Synd att jag inte köpte från Mehrleistung.com , det där funkade fint för 520d F11

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.