Sida 2 av 2
|
|
---|---|
Jhellstrom, Läste senast tyska för 15 år sedan, du får ursäkta om jag inte förstod. // Erik |
|
Tjena allihop! Jag har precis köpt mig en 520d och funderar på en box från vtech : Länk Har nån av er installerat den, och hur nöjda är ni med resultatet ? |
|
Skulle nog välja BMW's egna power kit. Ger kanske inte samma effekt ökning men med bibehållna garantier och ett förmodad bättre andrahands läge så är det kanske ett bättre val. Fick hem ett erbjudande i dag med posten. 9900:- monterat och klart. Ska nog själkvart ta detta. |
|
Skulle nog välja BMW's egna power kit. Ger kanske inte samma effekt ökning men med bibehållna garantier och ett förmodad bättre andrahands läge så är det kanske ett bättre val. Fick hem ett erbjudande i dag med posten. 9900:- monterat och klart. Ska nog själkvart ta detta. |
|
Sorry för dubletten och IPhone stavningen ;) | |
Så det är ingen på autopower forumet som kör med dieselbox??? | |
Nils08 Eftersom dieselboxarna sabbar mer än hjälper numer och var och varannan tuningfirma erbjuder trim via obd uttaget så är den gamla sortens trimbox på väg att försvinna, som tur är! // Erik |
|
Men tråden gäller f10 vet ingen firma som ecu trimmar för. Så därför undrar jag om det är nån här på autopower som kör med box som är nöjd. |
|
BMW själva trimmar ju F10, passa på när de har kampanj. | |
Om det finns PPK att tillgå skulle jag valt det utan att tveka, sedan finns det faktiskt möjlighet att trimma F10/11 genom att öppna styrboxen och läsa/skriva direkt mot e-promet och en firma som gör det är GDM performance i Hyllinge. Många är oroliga för att öppna boxen men det är faktiskt säkrare än att trimma via OBD då det alltid går att få kontakt med epromet, det kan låsa sig via OBD och då är det boxöppning som gäller ändå. Då vill det till att firman har en BDM läsare. Övriga trimboxar som funkar är typ Hartge, Schnitzer mfl. De som monteras på fuelrailen ska man dock undvika, typ KCR, dieselkraft, racechip m.fl. |
|
Länk Köpte ett chip från RaceChip, det har bara strulat från dag 1. Motorlampan tänds titt som tätt, fick en "drivlina" error och bilen gick i felsäkert läge (fick åka till BMW och nollställa) etc etc. Deras uppdateringar för att fixa detta gör bilen sämre än original. sjukt dåligt. Jag får inte pengarna tillbaka, trots månader av strul, och trots att det är inom ett år från köpet. Synd att jag inte köpte från Mehrleistung.com , det där funkade fint för 520d F11 |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.