Sida 1 av 2
|
|
---|---|
Äntligen, 200hk och 420Nm Länk | |
"BMW M Performance Power Kit Mit den BMW M Performance Power Kits lässt sich die beeindruckende Leistungsfähigkeit Ihres BMW 5er weiter steigern. Durch Software- und Hardware-Komponenten wird ein zusätzlicher, kraftvoller Leistungsschub erreicht. Das maximale Motordrehmoment ist dabei gangabhängig. Zum BMW M Performance Power Kit gehört auch der M Performance Schriftzug für die Seitenschweller. Für den 520d ab 06/10. Leistungssteigerung von 135 kW auf 147 kW, Drehmomentsteigerung von 380 Nm auf 420 Nm, neues Motorsteuergerät, modifizierte Motorelektronik und leistungsstärkerer Ladeluftkühler. |
|
Står det vad det kostar? __________ Mvh Grelle |
|
Fanns visst på svenska sidan också: Länk Priset är i Tyskland 999€ plus installation |
|
Som jag förstår det menar tyskarna att det går till både Sedan och Touring, Automat och manuell, men svenska sidan enbart manuell sedan. Får bli en tripp till tyskland om de inte klarar av det i Sverige. |
|
var ju rent av lite billigt. undrar just vilka hårdvarukomponenter som byts ut? man kan ju ana en del mutter från de som betalat +45k för 4cyl 525d.. |
|
HFR, finns inte samma potential i den (525d)? Dvs "din"? |
|
Är det någon med bra kontakter i Solna som kan kolla med dem? En vanlig ÅF lär väl inte ha koll på detta i nuläget? |
|
groggyfroggy > vår 525d har 6an, så den har motormässigt samma hårdvara/potential som F10 530d, var delvis därför vi valde motorn. Eftermarknaden (ESS&Vtech) plockar ut runt 300hk/600nm i sina steg1 till den motorn. Lite mer med dubbelturbon i x35d. Men jag tänkte på de som köpt/köper den 4cyl 525d som numera ersatt 6an (from MJ12) |
|
Mig veterligen finns det bara boxtrim till BMWs F-modeller i dagsläget. BMW själva är först ut med flash (plus lite andra komponenter). Och ett boxtrim skulle jag hoppa över så BMWs alternativ verkar vara det bästa (enda). Flåklypa |
|
Verdi |
Bland annat VTech har. Men du måste åka dit och få det gjort. 520d: Länk 525d: Länk ... ... ... 550i: Länk |
Verdi |
HFR, Den nya 525d är väl att jämföra med 23d-motorn. Länk Dvs runt 260hk/480Nm. Vilket inte är dåligt ur en 2 liters diesel. :) |
Verdi. Jag tror det är box men det enklaste är väl att fråga vtech. Flåklypa |
|
Verdi |
Varför skulle man behöva besöka vtech fysiskt om det är en box? |
Det kanske är avancerad installation eller injustering? Jag har ännu inte hört någon som har flash till F10/F11, inte ens Kelleners har flash till dom. Jag är sugen på en 530d f11 och tar väl tag i detta på allvar när det är dags. Som sagt, enda sättet att veta är att fråga. Flåklypa |
|
Verdi > Ja, det är vad jag vet samma motor. Och det är riktigt bra effekt/vrid ur en 2-litersdiesel, det säger jag inte emot. Jag menar bara att de som köpt en 525d, och tänkt sig hålla sig inom garantiomfattningen = original eller BMWs performance, troligen kan bli lite undrande varför de inte beställde en 520d + performance á 10k. Visst, du har bättre register i 4 cyl 525d iom dubbelturboarrangemanget, men det maskerar den i biltypen närmast obligatoriska automaten väldigt bra. | |
Fick svar från min ÅF att det inte går att installera BMW Power kit på min 520d då jag har automatlåda :/ | |
markus: Det går i Tyskland. Detta "nya" kit som ingår i BMW M Performance tillåter detta. Dock är det inte tillgängligt i sverige ännu. Det kostar 1300€ att få det installerat i norra tyskland. |
|
jhellstrom: Va märkligt, får väl bli en tur till moderlandet och boka in det då. Helt OK pris i alla fall. Någon koll på hur lång tid det tar? | |
För 1300 euro så ska det väl säkert till någon form av hårdvaru uppdatering oxå? Större kylare, eller kanske en oljekylare el. liknande? // Erik |
|
Heinz_ Ja, det framgår av länkarna ovan. Det är inte enbart programvara. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.