Sida 1 av 3
|
|
---|---|
BCR |
All time high. 95 oktan 15,08 per liter... Att sura är inget alternativ. Enkel matematik gäller dvs att köra desto hårdare under kortare tid ;-) Vill därför bara erbjuda lite excesser i bränsleförbrukning och lite fredagsnöje. Titta och lyssna till gurglande tyska V8:or! Länk /Håkan I |
För exakt ett år sen kostade 95 oktan 13.23... | |
Underbart! Men vad gäller bränslepriset finns det ju ingen anledning att sura, ens i sak. Visst är det dyrare än någonsin, men justerat för inflation och vad moderna bilar drar per mil har kostnaden för bränsle förmodligen aldrig varit lägre än den är idag. |
|
Tankade min 320d idag. Färddatorn visade 1250km till tom tank :-) | |
Som säljare är det kul att säga till kunderna att de får 'passa på o tanka när det är billigt' :) | |
Tankade V-Power idag - 15,78 kr/liter - räcken en mil ungefär :) | |
Space_Ace; slog också i en tank V-Power idag, 15.63 kr/liter i Karlstad. Noterade att jag tagit mig drygt 30 mil (dock lite kvar i tanken) sen sist. Miljöbil, javisst! :) | |
Min nya bruksbil (118d) drar hälften av min gamla (320), så jag klagar inte. Det gäller att vara smart ;) | |
Hexagon smart JA men roligt:-(( Vi lever bara en gång så varför klaga Gör ngt roligt av Er dag och njut av livet Ha deT |
|
kanterberg: Läste en artikel i veckan som motsäger det du skriver. Bensinen har ökat mycket mer jämfört med andra varor o produkter om man räknar inflationen |
|
Som boende i Stockholm får men hoppas på ännu högre bensinpris så att köerna försvinner! |
|
Tankade för 15,74 redan förra veckan. Känns som vi inte ligger långt bort från 16 kr. | |
thom525: Det är en förvånansvärt rolig bil, samma antal hästar, och 110 Nm mer vrid än 320n, och gör 0-100 1 sekund snabbare. Sen har jag en alpina för riktigt njutningsfull åkning under sommarmånaderna :) | |
Blir några öl mindre när man går ut helt enkelt. Bara att njuta desto mer när man ändå är ute och åker :-) Niklas Fransosen |
|
Clubsport: Ledsen om jag var otydlig; bensinpriset ÄR högre idag än tidigare, min poäng är att skillnaden inte är fullt så stor som man kanske tror när man står vid pumpen. Bensinpriset för säg 15 år sedan låg, i dagens penningvärde, på ungefär tio spänn litern. Men med dagens moderna motorer så innebär ju den lägre förbrukningen att bränslekostnaden kanske till och med blir lägre. |
|
Kanterberg, jag håller med dig. Bränslekostnaden per mil har inte ändrats så brutalt. Clubsport måste endast ha tagit inflationen i beaktande men glömt att många bilar idag drar avsevärt mindre än för 10 år sedan. __________ Mvh Grelle |
|
Låg ju på över 15kr/l en sommar för två år sen (Statoil). Vad är skillnaden nu? | |
More: Att ökningen nog är mer permanent nu, och att det sker i "lågsäsong". Håller det här i sig så passerar vi 16:50 till sommarens högsäsong på V-power / 98. |
|
Om soppan verkligen hade kostat 15kr+ så hade det väl varit en sak, men priset består ju till 90% av straff från staten.. De skulle således i en handvänding skicka ner soppapriset igen, men med tanke på att politker och andra idioter inte vill det så - så får vi glatt betala. Jag tankade min systers Range Rover V8 fullt ner hos dem i Dubai förra vecka. = 220kr. | |
Det är häftigt att betala skatt. Se på Grekland ;) | |
förstår inte varför alla inte bara ställer sina bilar och skiter i att köra i en månad... priset hade stört dykt.. visst vissa behöver bilen till jobb och sånt men det finns andra lösningar. kanske skulle man satt lappar på pumparna på obemannade stationer där det står ''Sönder'' haha |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.