ok men det måste ju innebära att man aktiverar denna funktion när man monterar draget om inte så är fallet så innebär det ju att denna lampa varnar på alla bilar som inte monterat drag och så är ju inte fallet. IP: ...[168.159]
På dessa bilar så aktiverar man funktioner och således larm medelst programmering.
Det betyder att du kan koppla in hur mycket elektronik Du vill från en annan bil eller köpt elektronik men dessa komponenter kommer icke att registreras av huvudprogrammet som således ej kommer att visa att denna komponenten eller funktionen finns till.
Du kan programmera bilen att förvänta sig att komponenten finns men då kommer "bilen" registrera fel eller att funktionen ej är tillgänglig.
Så fungerar det i BMW i dagsläget och säkerligen några modeller tidigare med.
Tur att jag inte sålde min Citroën XM V6 kombi!
Dock är ju inte Citroën så mycket bättre heller när det gäller äldre bilmärken då dom beslutats att SKROTA hela lagret av reservdelar!!!
Det är Consumer Care det!!!!
Ta kontakt med per i huddinge å se vad han har att säga, han är inte billig tvärtom men har en förmåga att lösa saker och det är ju det han tar betalt för.
Men ni blir blåsta av bmw man köper 2 produkter av dem en bil och en dragkrok som de sedan aktiverar, när man tar bort den så säger de att det inte går. IP: ...[168.159]
Citat: "Men ni blir blåsta av bmw man köper 2 produkter av dem en bil och en dragkrok som de sedan aktiverar, när man tar bort den så säger de att det inte går. "
Jarreyuri, Kolla med Bergby motorcenter. En kompis lämnade in sin bil för om/inprogramering av batteri när han inte var nöjd med kundkontakten på Novation. Kanske kan dom hjälpa dig.
Han lämnar gör övrigt sin bil dit för all service då dom ska vara certifierade och billigare än Novation, enligt kompisen.
Själv har jag alltid fått ett mycket bra bemötande av Novation, men jag har ju och andra sidan inte haft ditt problem... IP: ...[.219.99]
Det jag fick höra är att BMW i Tyskland inte bekostar detta vilket gör att återförsäljarna här i Sverige inte gör det eftersom det då vore de som själva fick betala för nytt drag. IP: ...[158.197]
det kommer bilder på hur jag gjort på min -08:a
men kanske inte förrän imorrn
frun har bilen, kan ta bilder ikväll och lägga ut länk imorrn
IP: ...[.118.10]