AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
825.482

Första bilderna på F31 3 serie Touring

Sida 82 av 127
Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Fizbo: Tackar och grattis själv! :) Jo du har rätt men tyvärr så har regeringen förbjudit mig att lägga ut mer på bilen i år haha :p

Ja det vore ju nice med mer kraft till utblåset men egentligen kommer den befintliga kraften mer till sin rätt med perf.blåset ;) aee, får börja med Golf Tee Modden, kika under bilen häromdagen och det såg väldigt enkelt ut att lossa sprinten och låsa ventilen i öppet läge. Power kitet om det kommer annars får det va :)

-Tihe Suryoye-
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Skulle 328 få ett powerkit med säg +30 hk så skulle den bli perfekt.
Ni som hade problem med gnisslande bromsar vid låga hastigheter typ parkering, försvann det med tiden?
DLC : Jag sålde den på efter drygt 4v på blocket. Vet inte om det direkt var lättsålt, min bil var rätt snålt utrustad 2010 DSG men med bara 2400 mil på mätaren och pedantskött av mig sedan ny.

De som ligger kvar på blocket är de som är för dyra, så enkelt är det. De som varit ute till bra priser verkar i regel försvinna rätt snabbt.

Då jag inte hade bråttom att sälja kunde jag vänta in "rätt" köpare, men den lyxen har ju inte alla.

Samma gäller när jag nu köpte 328:an så hade jag inget besvär med inbyte vilket är en bekväm situation så klart.

Har du sett de kraftigt nedsatta lagerbilarna som finns på Bavaria i Solna? Kan de vara intressanta förutsatt att utrustning och färg stämmer ok med vad du vill ha vill säga och om du nu kan nöja dig med en 328 :)
Det blir garanterat en större skillnad än 89K om du jämför med att bygga en ny bil med advantage-paket och räknar på en "normal" rabatt. Fast, å andra sidan, kanske är sexan värd skillnaden? :)

Är du förresten inne på bak- eller fyrhjulsdriven bil?

Fö. verkar 328:an vara i princip jämnsnabb med Golf R DSG med automatlåda om man kör rullande start. Så, det är ju inget större nedbyte prestandamässigt bortsett från avsaknaden av 4-hjulsdrift.

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Tack för svaret! Om det är ok så får du gärna pm:à mig om vad fick för bilen. Min är också en 2010 sm jag ägt sen ny, dock med dubbelt så mycket mil som din. Egentligen så skulle jag nog klara mig utan bilen ett tag då frugan är föräldraledig och inte har samma behov av sin bil som vanligt. Får se om man provar lyckan på blocket..

Lagerbil skulle kanske kunna vara ett alternativ, men samtidigt så vill jag verkligen köpa "rätt" bil för långt ägande denna gång. Jag inser också att det troligtvis blir än mer stålar mellan en 28 och 35:a. Men eftersom jag inte sitter i sjön och egentligen inte behöver byta bil så finns det tid för att få till en bra affär. Jag kommer inleda en dialog och se vart det leder.

Jag är riktigt kluven ang rwd eller 4wd. Jag älskar Golfen nu på vintern och skulle antagligen vilja ha xdrive men samtidigt tycker jag att en BMW ska ha bakhjulsdrift och addera mer vikt är inte är så kul. Svårt val.

28:an bör vara någorlunda jämnsnabb med Golfen men jag tror tyvärr det skiljer en del ändå i slutändan till Golfens fördel. Jag saknar 30 hk på toppen för 328:an.
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Clubsport: Japp det försvann
Vitoco:
Ok, skönt att höra. Får undvika folk när jag parkerar tills vidare. Det är väl detta som är premium..
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Haha aa de var lite pinsamt när man gled runt på stan i början :)

-Tihe Suryoye-
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Vitoco: Jag ser att du har elstolar, vilket jag funderar på inför nästa byte. Kommer minnesfunktionen ihåg alla inställningar inklusive ryggstödets lutning? Broschyren är otydlig på den punkten...
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Någon som orkat kolla om ni har rostiga stolar i bilen, eller är det redan avhandlat i tråden? Har inte riktigt hängt med här på senare tid.
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
BlueScreen: Den kommer ihåg allt och du har två minnesplatser på den, men det ska gå att skapa fler profiler än så. Upp till 4 per nyckel tror jag, har inte rotat djupare i frågan.

Micke: Jag upptäckte mindre rostfläckar under sätet, verkstaden fotade och bilderna skickades in innan jul. Väntar på utlåtande men antingen byts delarna rakt av eller så garanterar dom att det är harmlöst och om det nu skulle bli värre i framtiden, långt efter garantitiden ,så tar dom tag i det ändå. Det blir mitt krav om det avfärdas som "normalt". När jag får svar berättar jag hur det gått.
Bluescreen.. Jag har också elstolar och comfort access. Helt suveränt. Så fort jag sticker handen innanför handtaget med "min" nyckel på mej så ställer stol och speglar in sig efter mina inställningar.
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Vitoco och Boos32s: Schysst! Annars verkar elstolar historiskt sett ha varit ett ganska ovanligt tillval för både 3-serien och 5-serien.
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
BlueScreen, det är det fortfarande :)

-Tihe Suryoye-
St
31
Strandsro
320d touring -06
330xd touring -13
Har oxå elstolar med minne, det är helt super när man har en fru som är kort och har även best det på nästa samt comfort access.

//Strandsro
DLC : Jag förstår vad du menar med "rätt bil från början", det är såklart det allra bästa.
Jag gjorde ju så med golfen men den här gången var det priset och en "tillräckligt" bra spec det som avgjorde för min del.

Angående Golf R vs 328i(30) så har du en jämförelse nedan:

Från stillastående och/eller när det inte är bra underlag är 4wd överlägset såklart :)

RWD är kanske inte alltid effektivast, särskilt inte på vintern, men det är skoj!
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag förstår dig till fullo fizbo. Det kan mycket väl bli så för mig med denna gång. Tyvärr är pengar en faktor..

Det var onekligen jämnt i filmen. Med god vilja så ser det ut som att Golfen är på väg att ta kommandot när den fått i femman men man måste nog säga att det är dött lopp.

Absolut prestanda är viktig för mig men inte allt. Hur motorn upplevs är kanske ännu viktigare. Jag värdesätter varvvilja och är lite fundersam på hur 328:an upplevs med sin breda effektplatå. Med Auto så åker man i stort sett hela tiden på effektplatån under maxacc och jag är rädd att man kan uppleva det som att "det bara varvar". Hur som helst så är det slut med spekulationer nu, ska låna en 328 imorgon och prova ordentligt (även om syskonvagnen går in i skuffen..).
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Tänk på att det finns resebarnvagnar som tar lite plats. Barnvagnar ska inte få styra bilvalet för mycket.
DLC : Jag tror Golfen är strået vassare men det är trots allt imponerande av den, på papperet, beskedligare 328:an.
Dock är ju utväxling, effektkurva, drivlineförlust, luftmotstånd etc. sånt som kanske kan jämna ut det lite.

Effektkurvan på 328:an upplevs jämnare än golfen. Karaktären är ungefär som som golf gti skulle jag vilja säga, om dt säger dig något.
Mer effekt tidigare utan den tydliga effektökningen i mellanregistret samtidigt som den planar ut några hundra varv innan uppväxling sker. Golfen drog hela vägen till rödmarkering utan något tydligt effektfall.
Bmw har dock betydligt mindre, i princip obefintligt, turbo fördröjnin
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Stockholm-1: du har helt rätt men med två småbarn och lite packning så blir det knepigt med min nuvarande bils bagage på beskedliga 275 l.. En tre touring bör dock klara uppdraget!

Fizbo: 328:an i filmen gick fint, inget snack om saken. Jag hade en Golf Gti V innan min nuvarande R och har kört Gti VI flera ggr så jag förstår precis vad du menar. Jag gillar dock R:ens maffiga vrid och , men visst laggar den en hel del. Tror att 328:an blir bäst med Auto. Har kört F30 35i med både manuell låda och Auto och versionen med Auto upplevdes mycket rappare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.