|
Inlagd av |
Fråga |
176 st
2012-05-31 13:56
Anmäl svaret
|
Hade ju varit trevligt om ni som kollar på den live hade lagt ut nån bild. För oss som inte bor i Gbg.. IP: ...[4.170.5] |
5.841 st
2012-05-31 14:33
Anmäl svaret
|
Wiberg du har ju brilliantvit till M-sport, det är väl ungefär samma färg?
Dala68, är Mineralgrey liknande Spacegrå? Kanske lite mörkare? Tycker den ser klockren ut i konfig med M-sport och 19". Tyvärr finns inte Oyster skinn till F31 så det får väl bli Dakota Svart då. Kör ni navi prof HU och hela köret eller hur väljer ni? Jag kommer nog gå på en 330d även om påslaget mot 320d är väl högt.
/Anders IP: ...[127.147] |
1.149 st
2012-05-31 15:18
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision F11 520d -13 vit m-sport 6WB panorama nav/prof aut iX1 msport med mycket utrustning på gång
|
Briljantvit ska ju finnas enligt pdf:en. Kanske Konfiguratorn som är felaktig.
Mineralgrå är betydligt mörkare än spacegrå och mycket elegant, men för mörk för mig. Är dessutom trött på mörkare grå än silver. Blir nog msport och alpinvit för mig. IP: ...[9.21.81] |
1.149 st
2012-05-31 18:14
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision F11 520d -13 vit m-sport 6WB panorama nav/prof aut iX1 msport med mycket utrustning på gång
|
Jahapp. Då har jag också beställt, men det verkar vräkas in ordrar nu för jag fick se en orderbild på lunchen och den sa leverans vecka 36 och klockan fyra var det 40 som gällde, snyft. Men jag tänkte att det var nu eller om minst ett halvår detta ska ske ur kösynpunkt så jag slog till.
Det blev med Företagarna-rabatten som mycket riktigt gällde grundpris + extrautrustning som inte (på något sätt) ingår i paketen. ACC Stop and Go räknades som del av comfortpaketet så den blev utan rabatt t ex. Typ allt som i sig rabatteras av ett paket "ingår" i paketet och ger ingen extra rabatt.
Blev en vit 320d F31 msport med ACC Stop & Go, lane change warning, HK-stereo, sportautomat, backkamera, servotronic, rattvärme, svart accentlist i stället för blå, pdc fram och bak, Xenon och sist men inte minst professional bluetooth! Glöm inte den om ni vill kunna köra iPhone via enbart USB! IP: ...[46.80.1] |
1.858 st
2012-05-31 18:52
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
320d Touring -17 320d Touring M Sport -21
|
Ett par bilder från Bilia Group Göteborg idag.
[LÄNK]
[LÄNK] IP: ...[.247.39] |
5.841 st
2012-05-31 20:13
Anmäl svaret
|
den är alltså Mineralgrey? vad är det för modell på den blå?
5.841 st
2012-05-31 20:16
Anmäl svaret
|
ah ser nu det är en M550. Trötta ögon innan :-) Tack för bilderna!
1.858 st
2012-05-31 20:44
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
De hade gjord en enkel med snygg utställning bestående av 2 stycken 640 Gran Coupé, F31:an samt en E91 för att jämföra gammel och ny. IP: ...[.247.39] |
1.944 st
2012-05-31 21:29
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M550i -21 X3 30e -23
|
Micleg och Med känsla>> Jo, briljantvit finns till M-sport. Men över 30' för en lack..? Nej, det kan jag aldrig motivera. 8' för en metallic? Ja, det har jag lättare att acceptera. Det lutar åt mineralgrå eller röd.
För övrigt är Navi prof och HUD, M-paket, adaptivt M-chassi, sportautomat, H/K och lite till lull-lull med på min vill-ha-lista. Gjorde en "hemmakonfigurator" i Excel så jag kan kryssa runt lite och se vad slutpriset hamnar på. Jag har svårt att komma under 500' om jag väljer det jag vill ha. Har dock några månader kvar att bestämma mig slutgiltigt. Någon som fått skarp prisuppgift på att hämta på BMW Welt? Någon som gjort det?
Var på BMW Gbg nu ikväll och tittade på touringen. Mineralgrå är fint! Riktigt trevlig lack! Beige inredning - not so much. Allt var väldigt beigt, gillade det inte. Plasten på insidan av bagageluckan hoppas jag innerligt var en prototypplast, verkar rimligt eftersom bilen är en förproduktion. Den var ful, hade dålig passform och satt riktigt taskigt i sina fästen.
Tyvärr måste jag säga att bristen på information från säljarna är påtaglig, de kan inte svara på några frågor som jag har, vilket är lite synd. Kommer nya Navi prof från start på F31? Hur ser plasten/klädseln på bagageluckan ut på en produktionsbil? När har de en F30 M-sport som man kan klämma på? Osv osv. Det är mer givande att sitta hemma och surfa på forum för att hitta information..
Tog lite bilder med frugans iPhone, det gick lite snabbt så jag ber om ursäkt för kvaliteten. De blev verkligen horribelt dåliga ser jag nu när jag tittar på en datorskärm. :) Kanske ger de någon ny info iaf..
[LÄNK]
En fundering har jag kring panoramataket. Vi är än så länge bara två i familjen och när jag sitter bekvämt i förarstolen så ser jag ingenting av panoramataket om jag tittar genom vindrutan. Samma sak med frugan i både förarstol och passagerarstol. Sitter jag i baksätet ger det en grym rymdkänsla, men där åker jag extremt sällan, för att inte säga aldrig. Är det bortkastade pengar? 14k känns mycket för något som jag sällan ser.. :) IP: ...[.81.244] |
176 st
2012-05-31 21:37
Anmäl svaret
|
Vad menar du med nya Navi prof? Ska det komma någon ny nav?
IP: ...[.233.68] |
1.944 st
2012-05-31 21:40
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M550i -21 X3 30e -23
|
Ja, bmw.com visar det nya systemet och länkar in det under nya 3-serie touring. Men förvirringen är total om det ingår i bilen från produktionsstart eller inte. Det hade känts tråkigt att få det gamla systemet när det nya är såpass nära.
[LÄNK] IP: ...[.81.244] |
176 st
2012-05-31 21:45
Anmäl svaret
|
Ja det såg ju trevligt ut. Man fattar det nästan som att det ska komma på F31. IP: ...[.233.68] |
1.149 st
2012-05-31 21:47
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Plasten är inte med på någon av bilderna va? Jag tror ambitionen är högre för F31 än E91. Låter så pm dörrarna i F30 i alla fall. Mycket bättre ljud i dom än min E90 när man stänger. Vi får hoppas plasten bara är en tillfällighet. IP: ...[46.80.1] |
1.944 st
2012-05-31 21:51
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M550i -21 X3 30e -23
|
Tyvärr är bilderna så jäkla dåliga så man ser inte kvaliteten på plasten. Bilden på bakluckestängningen (två rödlysande knappar) har med plasten, det är hela det stora sjoket som knapparna sitter insänkta i. Den kändes inte produktionsmässig och jag tror och hoppas att det är en bättre lösning i den färdiga bilen. IP: ...[.81.244] |
1.944 st
2012-05-31 21:55
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M550i -21 X3 30e -23
|
Man ser att den är lite glansig på bilderna i alla fall..
Märkte att jag mest skrev negativt om bilen nu. Det var inte riktigt rättvist. Jag gillade det jag såg och det var mycket som var positivt också, det mesta faktiskt. Benutrymmet bak och hela rymdkänslan i bilen är bättre än i vår E90. Under golvet i bagageutrymmet bak finns ett rejält fack. Bilen känns välbyggd och jag tycker den är riktigt snygg. Bakifrån är den väldigt lik 5-serien vilket är ett bra betyg, men den kanske har lånat lite väl mycket. IP: ...[.81.244] |
5.841 st
2012-05-31 21:57
Anmäl svaret
|
tack för bilderna Wiberg, inte var de så dåliga :-) guld för oss som är långt ifrån och inte kan komma in och kika! Likaså dina kommentarer. Tänkte likadant när det gällde beige skinn att det såg så trist ut i konfiguratorn och därför måste det bli svart skinn, då varken oyster finns och jag inte gillar rött skinn. Rätt jobbigt med så ljus färg i lastutrymmet dessutom på en kombi!
Klart du skall ha Panorama! Det ger en enormt mycket skönare känsla i kupén. Detta både sommar- och vintertid! Sen om det är värt pengarna kan vi ju alla diskutera men en sån vacker brud tycker jag skall kläs vackert :-)
1.944 st
2012-05-31 22:31
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M550i -21 X3 30e -23
|
Inga problem, kul att de kom till glädje. Jag tänkte ta med riktig kamera men det blev lite bråttom till slut så jag åkte direkt från jobbet och en iPhone fick duga. Och jag är sannerligen inte van vid dess kamera.
Svart skinn är nog enda alternativet för mig också. Gillar verkligen oysterskinnet i vår nuvarande så jag hade inte tackat nej till det igen. Men som sagt, inte ett alternativ.
Tack för input om panorama. Jag misstänker att det är bland det första att ryka om jag ska börja ta bort kryss i listan, men eftersom jag bara torrspecar fortfarande så får det vara kvar. ;)
Eftersom detta blir mitt första (och enda?) nybilsköp så vill jag verkligen speca den som jag vill ha den. Då är panorama med i bilden. Men verkligheten kommer kanske ikapp. IP: ...[.81.244] |
882 st
2012-06-01 00:09
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black ---------------------- Tidigare: E90 320i M-Sport TiAg 08-12 F31 328iA+ M-Sport 12-22
|
Jag valde bort panoramataket av en enkel anledning - litar helt enkelt inte på mekanismen och har dessutom tänkt behålla bilen tillräckligt länge för att ev. problem skulle kunna börja uppstå. Vill absolut inte att nån ska gå in och göra något omfattande ingrepp på min bil, även hört att man haft problem med den på 5:an. Sen har jag förstått att det kan vara störande då ljuset faller in bakifrån och tex reflekteras i instrumentpanelen, likaså vägbelysning på natten som lyser upp hela kupen när man susar förbi/under. I dessa, kanske udda men ändå reella, fall måste man dra för skyddet ändå. Sen lär man inte kunna njuta av det heller som nån här uppe sa och än så länge är vi bara två i hushållet. Högre styvhet i chassit är ett plus dessutom ;)
Sen detta adaptiva M sportchassi, om jag förstått det rätt så ska det alltså anpassa sig dynamiskt och i min bok kan något som regleras aldrig prestera lika bra som något som alltid befinner sig i ett läge. Förstyvningen sker ju inte INNAN den behövs, om nu inte bilen är ett medium som har en egen hotline.. Nej, M-sport chassit i E90n var jag riktigt nöjd med trots 19 tummare på sommaren, däcken till F30 har ju lite högre profil dessutom så det kan ju inte bli stötigare i denna.
Även här blir det alltså lite mindre elektronik som kan strula :)
Lite av hur jag resonerat ifall det kan vara till hjälp för någon. IP: ...[.130.73] |
1.858 st
2012-06-01 00:22
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Hittade en länk till en vit M Sport:
[LÄNK]
IP: ...[8.151.5] |
1.944 st
2012-06-01 07:46
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M550i -21 X3 30e -23
|
Förstår din poäng med panoramat Vitoco. Dock verkar de ha fungerat rätt bra rent tekniskt på sistone, även om vissa E61 har haft problem.
Angående det adaptiva chassiet så har det väl två fördelar. Dels kan du manuellt ställa det i olika lägen för att få ett visst beteende på chassiet, t.ex. sport eller comfort. Sen sker även en viss reglering beroende på underlag. Och du har rätt, den kan inte reglera på sådant som ännu inte hänt. :) Men kör du in på en dålig väg så kan den efter ett ganska kort ögonblick inse att du kör på en dålig väg och med hjälp av det anpassa hårdhet och stötdämpning. Eller motsvarande för en väg med fin asfalt. IP: ...[116.230] |
|