Sida 70 av 127
|
|
---|---|
Jag har mattorna och tycker dem är snygga. Lätta att göra rent också. | |
Hmm.. såld. | |
Har du sålt bilen? __________ Mvh Grelle |
|
Antar nu att du var såld på mattorna, läste bara sista inlägget utan att ha följt med i diskussionen innan... __________ Mvh Grelle |
|
hallongrotta: Hur ser dom ut då? Som i länken eller är dom enfärgade utan text? Vitoco: Dom jag såg var utan text och ser ut som dom som finns till E90 helt enfärgade. |
|
Grelle: ;) Nu blev det lite rörigt, men jag antog att Hallonet syftade på Performance-mattorna..right? Clubsport: Det var därför jag blev lite besviken.. fattar inte varför de överallt annars ser ut som på bilden jag länka :/ |
|
Jag har M-perfomance mattorna dem är i färg. Finns bild på Bmw.se | |
Hade tillgång till en 328iAT i fredags. Fantastiskt fin bil och trevligt motorljud på höga varv, även om jag saknade den raka sexans mulliga ljud på låg/mellanvarv. Däremot var den törstig, den landade på 10,6L/100km efter min körning. Iofs körde jag ganska hårt stundtals och den går säkert att köra snålt om man vill men den uppgivna förbrukningen bör tas med en nypa salt... Jag upplevde aldrig 328 som klen på låga varv som ex gamla 325i gjorde, en mycket kort fördröjning sedan kom kraften direkt. Satt och räknade lite på kostnaden vs 320dAT och för min del blev 328AT ca 400kr dyrare per månad. Om det är värt det eller ej är upp till var och en att avgöra. Finns en hel del fina lagerbilar som är prissänkta Synd att F31 fortfarande är trång i baksätet - ex tycker jag A4 Avanten vi har hemma är mer praktiskt för barnstolar. |
|
Kristoffer: Hade faktiskt också en F31 i veckan (328) och håller med dig i det mesta. Tycker också att hjulhusen tar allt för stor plats av bagageutrymmet, på nästan ett gammeldags sätt. Annars en väldigt trevlig bil från förarplats. Hade hoppats på en lite roligare upplevelse från turbofyran som kändes ganska platt, men aldrig orkeslös. Ljudupplevelsen är väl inte den roligaste, och vi kan väl anta att BMW kommer börja generera syntetiskt ljud till samtliga modeller inom kort. Något jag skulle kunna tänka mig betala för i en bil som 328:an. |
|
Vitoco: När jag köpte 335:an så var det återförsäljaren som stod för gummimattorna, kan det vara så enkelt att dom står för velourmattorna också och väljer det billigaste alternativet? |
|
Clubsport: ja gummimattorna står de för men velournattorna är en extra beställnig jag gjort, de visste själva inte hur de såg ut heller för jag frågade innan och de hade ingen aning... svårt att tro att de faktiskt ska finnas ett dyrare velouralternativ när det bara finns en produkt att beställa :/ | |
Inte säker på om det är dessa velour-mattor ni pratar om, men dessa har jag iaf: 423 Velourmattor 1.000 kr F.ö. måste jag säga att jag tycker 328'ans motor låter mest plågad om jag jämför med min gamla 335:a :) Men den går förvånansvärt bra iaf! |
|
...och angående förbrukning för 328. Min färddator visar 0,82 sen senast jag nollställde. Och när jag tankade senast verkade den ha dragit 0,74 Helt ok, tycker jag! |
|
En bekant har kört sin 320dT nu i 250 mil och färddatorn visar 0,47l/mil. Han har inte räknad ut körda mil/tankad diesel. Sen så är det klar övervägande lands/motorvägskörning. Men ändå helt okej med tanke på att bilen är knappt inkörd. __________ Mvh Grelle |
|
Är på gång att skaffa lasthållare och takbox till F31:an och undrar om någon har några tips så jag får tag på dom smidigaste grejerna för dom här fåniga små railsen som sitter på bilen. BMW:s verkar inte vara rätt lösning. Thule kommer jag först att tänka på men även där finns varianter. Har inte ens koll på hur stor (lång) box jag kan få på F31:an. | |
Stefan_ : får jag fråga hur du kör för att hålla nere siffrorna? Min förbrukning har inte hamnat under litern och jag har nu gjort 300 mil på en månad. Körde väldigt dynamiskt under inkörning, enligt manualen, men jag har lite tyngre högerfot än de flesta så jag vet att det gör en hel del.. har svårt att falla in i ledet på motorvägen och puttra på i 120-130, så j*vla tyst i kupen att det känns som att bilen står still. blir lugnare när vinterdäcken åker på så jag njuter lite extra nu bara :) ACC:n drar bra mycket mer än om jag själv skulle hålla foten på pedalen så lägg till lite där också. Tankar bara statoils 98 f.ö. | |
Vitoco: Under de 120 mil jag kört så har det varit mest landsväg, Norrköping Stockholm, Stockholm-Sunne t.o.r. Det har blivit en hel del farthållare. På Essingeleden hade jag ett kort tag 0,56 i snitt. :) Men det är klart, lite stadskörning på det och med Sport-läget på, så blir det ju lite andra siffror. På 335:an kunde jag nån enstaka gång komma ned i 0.87 på långresa, men 1.3 i snitt när det var mest köer och i stan... /stefan |
|
Tyvärr är det väl så att förbrukningen sticker iväg hejdlöst med 328:an när den verkligen pressas medan 320d aldrig drar över 0,65 oavsett hur mycket den piskas. Nya 330d verkar intressant och är kanske bästa valet som begagnad? | |
Det är väl klart att man kan få en 320d att dra över 0,65l/mil. Iaf om vi pratar om att piska den. Om inte piska den innebär köra 115km/h på 110-väg. __________ Mvh Grelle |
|
330d xDrive kommer snart - kan bli ett spännande alternativ. Någon som har vindbrus från någon backspegel på F30/31? |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.