AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
828.621

Första bilderna på F31 3 serie Touring

Sida 65 av 127
Visa användare
28
Lycktan
F31 330d M-sport
[url=Länk
Visa användare
28
Lycktan
F31 330d M-sport
[URL=Länk
Visa användare
28
Lycktan
F31 330d M-sport
[URL=Länk
Visa användare
28
Lycktan
F31 330d M-sport
[URL=Länk
Visa användare
28
Lycktan
F31 330d M-sport
Länk
Visa användare
28
Lycktan
F31 330d M-sport
Skam den som ger sig :) ingen vidare bild, ska ta bättre bilder och lägga ut vid tillfälle :)
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Haha ja det var värsta bildlänks-failen hittills, jag är slagen i den grenen nu, helt klart :)
St
55
Stefan_
F31 328i
Nu såld e92 335i
Och försöker man kolla via länken nu några timmar senare så är det allt annat än F31-bilder man får se... Nån jacka bl.a. :)
Visa användare
28
Lycktan
F31 330d M-sport
Gör ett sista försök :)

Länk
Tänkte lägga upp en bild på min F31:a men vet inte hur man gör...?
Visa användare
1.144
Joofa
G21 330iA x-drive Touring -20, M-sport, Dravit Grey
Lycktan - 397an ser väldigt bra ut på F31. Jag kommer också beställa dem.

Jag kommer köpa friktionsdäck i 225/45-18 - någon som har tips/erfarenhet av specifik modell?
Provade ett friktionsdäck 225/45-18 på en F30 335i förra vintern vilket tyvärr lät betydligt mer än ett fulldubbat 205/55-16. Har ännu ej hittat ett 18" sommar- eller vinterdäck utan oacceptablet vägljud.
Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
332: RFT låter förjävligt och nu till vinter blir det ännu en säsong med dubbat, conti icecontact. dock ska det vara XL. Får se hur länge jag behåller gummit på sommarfälgarna. Bästa jag gjorde på E90n var att kränga av rft-däcken och slänga på ett set Goodyear F1 Assymetric 2, helvete vilken skillnad i både ljud och grepp. Väljer dem alla dagar i veckan före PS2 som har för många år på nacken nu och lever på sittt goda rykte från förr..

Vad gäller vinterfälgar så har jag valt dessa i 18 tum, minsta storlek pga M-Sportbromsarna: Länk

Svart är, förutom helt i linje med mitt färgtema, ett genidrag på vintern. Har förövrigt funderat på att pulverlacka mina 19" M-fälgar, men det får bli om nåt år då jag vill ha nåt "nytt" :)
Trots alla utvecklingsmiljarder inom bilindistrin verkar däcksfrågan bli allt knepigare. 18" friktionsdäck (av flera märken) var riktigt otrevliga på isigt underlag, man fick en stark känsla att någon kopplat bort bromsarna helt! 335an (ej xDrive) lyckades även fastna lite varstans, alla Nm kändes liksom lite bortkastade.
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Efter en incident en vinter så kasta jag friktionsdäcken; ca -2 grader, klart väder och ingen snö på marken men lite lätt isigt vilket jag noterade. Kommer till en spårvagnskorsning i centrala norrköping där jag har väjningsplikt. Har precis kört över ett farthinder och rullar i cirka 20 km/h och påbörjar inbromsning för att stanna och titta så det inte kommer någon "gul fara", höga byggnader så man ser inte inget förrän man är framme. Börjar bromsa in ca 15 m innan, bilen saktar ned nästan helt men jag märker att den ändå fortsätter så jag trycker till på bromsen den lilla bit som finns kvar, men bilen bara glider fram, riktigt j*vla långsamt. Till slut stanna den, mitt på spåret. Som tur var kom varken spårvagn eller någon bil.
vill ni ha tysta och ekonomiska däck så kan jag varmt rekommendera Kumho KU31, sommardäck alltså. Jag åker på 20" såna som är tystare än Bridgestones 18" som satt på bilen ny.

Såg förresten att 320dT vann jämförelsen i senaste Teknikens Värld mot 520dT som var tvåa och Audi A4/A6 samt Volvo V60/V70.

/Anders
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Det var för att 320d var billigare och roligare. Frågan de ställde var kan man klara sig med en 3-serie. Ja de lastar bara 6 backar mindre. Men de bullrar betydligt mer.
Lu
37
LupusLoco
320d, F31 M-sport v.44 -12
525d, F10 M-sport -10.
Hämtar så äntligen ut min nya F31:a på onsdag.
Får nog börja med att slänga på vinterdäcken direkt, så jag får väl "spara" 19-tummarna till våren istället ;).

Länk

ji
78
ji86
BMW F31 330D M-Sport - 2013
va tror ni om KCR trimsats?

Länk
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Jag tror att produkter som har följande nivå på beskrivningen ska man borta ifrån enbart av den anledningen haha:

"•Bränslebesparing: normalt 5 %
•Snabbare omkörningar
•Smidigare körning i stadstrafik

Skämtåsido, jag tror du ska avvakta med att slänga in nåt trim så länge du har garantin. Sen hade jag ändå undvikit eftermarknadsprodukter och kört på BMW performance som finns och lär komma även till 330D och 328i. Då får du ordentliga uppgraderingar av motor/turbo-delar och inte bara en mappning som spelar på gränserna. Vet inte hur länge du tänkt behålla bilen men jag skulle då inte riskera något för att komma undan ett par tusenlappar billigare. Har ju ändå köpt den för över en halvmille så det blir en piss i havet för nåt som KAN kosta dig bra mycket mer i slutändan. Kör original med behållna garantier, det är mitt tips men du gör som du vill :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.