Sida 57 av 127
|
|
---|---|
Kan meddela att jag är nöjd som tusan med förbrukningen. Körde en lite längre sväng idag 2x10 mil ca . Hade 0,52 liter/mil bort å 0,42 hem. Visserligen snäll körning men ändå efter skyltarna med 10 plus. Å bilen har nu rullat ca 40 mil. |
|
De funka ju för mig med, innebär det att den är i Sverige eller bokade de ett regnummer direkt efter produktion? Min blev färdigtillverkad och sökbar på bmwvin den 17e och eu-regbeviset på regnumret ja fick fram blev registrerat den 20e. BMW Sverige står som ägare OCh den är avställd. Måtte den komma i veckan, har väntat tillräckligt nu :) Förresten, ni som fått era bilar var mätarna nollade eller hade de rullat tillräckligt för att visa nåt? |
|
Boos32s Fint att höra när det gäller förbrukningen. Och det efter endast 40 mil. Då bör du kunna räkna med en bättre när den är inkörd på riktigt. Några andra intryck av bilen efter ett par dygns ägande? |
|
Boos Samma här, så otroligt nöjd med min förbrukning än så länge, ligger runt 0,57-0,62 , helt fantastiskt med tanke på de 258 kusarna som piskar ;) Nu är det kaffepaus sen ut o köra igen :D |
|
Och till alla som valt M paketet, det är en fröjd för ögat och för kroppen, sitter underbart i stolarna och det andas kvalité , ställ gärna frågor om ni undrar nått :) | |
Tillägga att jag kört både stadskörning och motorväg, kan lätt köra lite snålare om man vill :) | |
ji86, hur är känslan i M-ratten? Jag läste att någon på Bimmerpost tyckte den var för plastig/gummiaktig jämfört med vanliga sportratten och därmed inte gav samma kvalitetsskänsla? |
|
Plastig är den inte, jag tycker den är grym ! :) | |
Och start/stopp-funktionen då? Något man vänjer sig vid eller ett irrationsmoment? | |
Irritationsmoment... | |
Tycker också att start/stopp är lite irriterande i 20d motorn, den hackar igång lite långsamt, jämfört med i min andra bil. Men man vänjer sig. Det blir dock svårt med "race" vid trafikljusen för den som gillar det :-) /Anders |
|
Jag har stängt av start/stopp funktionen :) | |
Ganska mjuk och fin övergång i 30d med start/stopp men skönare och stänga av | |
härligt att höra er entusiam över era nya bilar :-) /Anders |
|
Tycker start/stopp är smidigt så länge man inte hamnar i långsam stadstrafik då blir den bara irriterande. Funktionen att den skall sluta stänga av om det är mycket kryp/stanna/kryp fungerar inte. | |
Hej! Någon som hört mera om leveransdatum för x-drive? Skrev själv på mitt köpekontrakt i torsdags för en 320xd men vet inget mera exakt datum när den kommer än. Blev dock för snål för vinterdäcken, någon som vet var man köper trevliga fälgar? m-sportpaket med 19" Drive Comfort paket Funktionspaket Siktpaket Automatisk sportväxellåda Stöldlarm med fjärrkontroll Dragkrok infällbar Backkamera Tonade sidorutor bak samt bakruta Svankstöd Xenonljus Helljusassistent Navigationssystem Professional Internetförberedelse BMW Online Information HiFi Högtalarsystem BMW TeleServices Musikanslutning för smartphones Traffic Information Instrumentkluster med utökat innehåll Adaptive m suspension |
|
Grymt nöjd med hela bilen hittills. M-ratten är grym att både titta på och hålla i.. Tamejfan den snyggaste ratt jag sett tror jag. Start/stopp gillar jag inte. Möjligen i storstäder med långa stopp. Här på (landsbygden) hinner man precis stoppa så ska man igång igen. Känns nästan som det sliter mer på grejorna än gör nytta. | |
ji86. Har du köpt snap in adapter? Jag får inte fart på visningen av skivomslag i skärmen å när jg kör med adaptern så visas inte låtarna heller . Däremot visas låtarna när jag kör Bluetooth . Får heller inte fart på anslutningen via appen connected drive i iPhonen. Säljaren sa iaf att det skulle funka original i F31 med nav. Jag har fått för mej att det är iOS 6 som spökar. | |
Enligt f30post har det släppts uppdateringar i dagarna som fixar problem med iOS 6. Någon som letat? | |
Uppdateringen som kom i veckan löser problem med iOS 5. Det stod ingenting om iOS 6 i listan över fixar i uppdateringen. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.