Sida 48 av 127
|
|
---|---|
Om ni glatt kryssar i de flesta options i konfiguratorn så hamnar ni lätt uppåt en 660-670k, så bruttopriset tror jag inte är fel angivet. Vitoco: Har du valt en 330? ...eller vad är det som slutade på 525k? |
|
Det förstår vi att det sticker iväg då vi redan lekt 1 X 2 på konfiguratorn, men de flesta härinne har hamnat över 500k-strecket på bilar som i grund ligger 70-80k under 330d.. därav nyfikenheten. Min bil? Den som står under mitt nick såklart ;) | |
Buspelle |
DLC: Det kommer "vanlig" 335 touring med rwd och spak med marsproduktionen och samtidigt börjar produktionen av touringmodellerna med xdrive, så det kommer att tillverkas riktiga bilar även i fortsättningen för oss som gillar spak. |
Tack för info buspelle! Blir kanske att gräva djupt i lädret lite tidigare än planerat.. En manuell F31 335i med m-sport står högt på önskelistan. | |
Prova gärna en bil med adaptivt chassi. Man måste dpck prova en stund. Det första intrycket är att lägena skiljer alltför lite, men när man kört en stund upptäcker man att komfortläget ger en avspänd gång som sväljer det mesta av vägens ojämnheter. Sportläget ger påtagligt mindre krängning och en klart bättre karosskontroll vid inspirerad körning. Det är naturligtvis för mjukt för seriös bankörning, men det var nog inte BMWs avsikt att täcka in det. Man skulle kunna säga att sportläget motsvarar sportchassits hårdhet på E90 (utan att bli lika stötigt), medan komfortläget är riktigt behagligt. Jag tycker lägena är väl avstämda och är glad att jag kryssade för denna option. |
|
Valde du bara till adaptiva chassiet eller styrningen också? Om du har standardstyrningen, hur ännu den? Har du provat någon bil med standardchassiet? | |
Jag har provat bilar med standardstyrning och standardchassit, men det var ett halvår sedan, så det är lite vanskligt att jämföra mot min 335i som levererades för några veckor sedan. Jag hade dock tänkt åka och provköra andra bilar i morgon, men tyvärr verkar det bli uselt väder, så det får antagligen vänta. Min bil har adaptive drive paket, dvs både styrningen och chassit. |
|
Nu är det nära - imorgon är det officiell premiär i Sverige för F31! Och vad jag förstår så kommer den visas fr.o.m idag på Stockholms bilfestival i Kungsträdgården Ska bli himla kul att se vad man beställt :) |
|
Fortfarande har dom ingen F31 m sport i GBG inför morgondagen, förvånar mig.. | |
Står säkert undangömd nånstans... | |
Smygpremiär på nya F31 för BMW Club Schweden Länk |
|
Paulssons Bil i HBG & Ä-holm har redan ett par F31:or i hallarna... | |
Min bil är i status 152 nu med leverans v.43 :), bara hoppas att den dyker upp tidigare! | |
Så här ser min konfiguration ut. 3L51 330d Touring B39 Mineralgrå metallic LCSW Läder Dakota Svart 1CA Emissionskod 230 AG Kod 248 Eluppvärmd ratt 249 Multifunktion i ratt 2PA Låsbultar 2PF 19" M Lättmetallfälg Stjärneker 403 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 316 Automatisk bakluckeöppning 320 Ej Modellbeteckning 337 M Sportpaket 3AC Dragkrok infällbar 3AT Takreling Aluminium borstad 3L8 Exteriörlist aluminium satinerad 402 Panorama Glastaklucka 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 428 Varningstriangel 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 465 Fällbara ryggstöd 481 Sportstolar 488 Svankstöd 493 Förvaringspaket 494 Stolsvärme fram 4AD Aluminium borstad 4AE Armstöd fram 4DL Accentlist Svart högglans 502 Strålkastarspolare 507 Park Distance Control (PDC) bak 521 Regnsensor 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik 563 Belysningspaket 575 Extra 12 Voltsuttag 5AC Helljusassistent 5DA Deaktivering Passagerarairbag 5DC Fällbara huvudstöd bak 5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go 609 Navigationssystem Professional 614 Internetförberedelse 615 BMW Online Information 688 Harman Kardon högtalarsystem 698 Landskod 2 för DVD 6AA BMW TeleServices 6AB Styrkod BMW TeleServices 6AL BMW Live 6NF Musikanslutning för smartphones 6NK Bluetoothförberedelse Professional samt 6NR BMW Apps 6S4 Svensk språkversion 6UH Traffic Information 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 775 Individual Anthracit innertak 842 AG kod 850 AG Kod 885 Svensk instruktionsbok 8KA Ag kod 8SC Teleservice 8SM AG kod 8TG AG kod 8TH Speed-Limit-information |
|
inte mycket som saknades där Lycktan, härlig bil och spec!!! /Anders |
|
Svar från BMW ang xdrive för 320d Touring: "Tack för ditt mejl och jag ber om ursäkt att vårt svar har dröjt. Denna kommer att finnas tillgänglig för beställning från ca mitten/slutet av januari. Den börjar byggas från mars nästa år och generellt släpps alla uppgifter från Tyskland som behövs för att beställningar ska kunna göras 45 dagar innan produktionsstart. Därefter tar det ytterligare lite tid för oss att uppdatera SA3 samt prislistor mm." |
|
Jag var förbi Stockholms bilfestival, och såg en Mineral Grey F31 Modern line. Känner mig grymt nöjd med mitt val :) |
|
Såg en Röd F31 i linköping nyss den va grymt snygg! | |
Var förbi BMW GBG lansering av F31 idag, ingen m-sport inne att visa :( men men, nu är det inte så långt kvar tills leverans :D |
|
Provkörning utförd. både 320D och 330D. har en fundering ang bakluckan som jag glömde fråga säljaren om. Jag har sett på bilder att det sitter 2 knappar på insida lucka. En att stänga luckan med samt en som dessutom låser hela bilen. dom bilar jag provade hade bara 1 knapp. Får man knapp 2 i Comfort access tro? Samma med automatisk uppåkning av insynsskyddet att det kommer med Comfort access eller finns det inte alls med på F31 bara på F11. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.