AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
825.426

Första bilderna på F31 3 serie Touring

Sida 45 av 127
Ne
359
Newman
I4 eDrive40 -24
Z4 35i -09
Jag har köpt som tjänstebil (med den rabatt man får som medlem i företagarna) och det var inga problem att få kampanjrabatten avdragen.
Var glada för att ni beställde F31. Vi med F30 är inte värda någon retroaktiv rabatt enligt BMW ;)
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Ja jag tror snällheten beror på att bilen inte är lanserad än. Sedan är man ju rökt på normalt sätt när man missar erbjudanden och kampanjer som dyker upp i tid och otid.
Det beror enligt BMW på att man som F31 inte kunnat se bilen innan man beställde.
Att vi som köpte M-sport inte heller kunnat se våra bilar innan beställning var inget de tyckte var jämförbart.

Jag hade inte sagt något om de bara hade kört med 1 september som det står enligt sidan. Men när de börjar göra undantag för vissa bilar inom erbjudandet men inte alla så tycker jag det blir lite skevt.
Verdi
De har inga som helst förpliktelser att erbjuda er något alls. Ni har skrivit på ett bindande avtal och därmed accepterat bland annat priset.

Ett sånt erbjudande har de för att locka NYA kunder.

Att de alls bryr sig om era klagomål är endast kundvård. Och de måste dra gränsen nånstans.
framförallt är det väl en stor skillnad när ingen ens har fått sin F31 levererad, det är stor skillnad tycker jag på att F30 bilar är levererade för flera månader sen, så har det ju alltid varit, ex vis vid lanseringen av F10 också, att vissa paket rabatteras senare eller utökas, men våra bilar är ju för sjutton inte ens leverade.

/Anders
Som sagt, jag säger inget om att det kommer nya erbjudanden.
Men när min bekant helt plötsligt för 10 000kr i rabatt på sin bil som beställdes samma vecka som min men inte jag får det tycker jag det blir lite konstigt. Min bil var inte heller levererad.

Alltså, missförstå mig inte. Det är inte en stor grej.
Verdi
Har faktiskt svårt att se distinktionen mellan bilmodeller som finns i trafik och inte. Avtalet är påskrivet. Ni har accepterat priset.

Sen måste såklart återförsäljarna se till att så få som möjligt känner sig lurade om de vill ha kunder som kommer tillbaka.

Men samtidigt vill de inte skänka bort pengar i onödan. Därav den dåliga ursäkten till F30-köpare, som jag också i ärlighetens namn skulle se som en provokation. Problemet med att ge alla som väntar på en F30 rabatten är att man skulle stöta sig med de som precis fått sin levererad. Det problemet slipper man med F31. Är enda anledningen jag kan se. Det kostar mindre helt enkelt.
mc
24
mcqueen
F31 330d Luxury -13
Efter några timmar framför konfiguratorn så börjar en spec. att ta form.

F31 328i
Alpinvit
Comfort paket
M-sport paket
19" 403
Aluminium/Svart Accentlist
Läder Dakota
Hifi
Automat med steptronic
Dragkrok
Tonade rutor

Bubblare som inte helt kvalificerat sig ännu är rails, Adaptive M suspension och xenon-ljus.

Hade varit kul att få lite synpunkter från proffsen innan beställning :)
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Xenon ska du definitivt lägga till.
Visa användare
1.142
Joofa
G21 330iA x-drive Touring -20, M-sport, Dravit Grey
Ja, xenon är ett måste. Ska du inte satsa på något av de andra paketen? De är relativt prisvärda. Comfortpaketet får du ju på köpet just nu.
mc
24
mcqueen
F31 330d Luxury -13
Ok, xenon in på listan.

De 10' i rabatt för Comfort gick till fälguppgraderingen... ;)

Men visst - hjul kan man ju faktiskt skaffa senare! Man kanske skulle stryka skinnklädsel till förmån för funktionspaket+siktpaket+adaptive M suspension.
Visa användare
8.390
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag gillar alcantara/tyg-kombon som man får med M-paketet och då blir det svårt att motivera merkostnaden för skinn. Så jag tycker det låter som en bra idé.

Stefan_
F31 328i
Nu såld e92 335i
Jag skulle absolut ta med Siktpaket och Funktionspaket.
Sen tycker jag personligen att sportautomaten är värd tillägget mot vanliga automaten (dvs 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic)

Några ytterligare saker värda att fundera på:
302 Stöldlarm med fjärrkontroll
430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar (vilket inkluderar elinfällbara speglar). Dock tyvärr dyrt...
459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare. Ett "måste" tycker jag, men tyvärr också rejält dyrt.
5AC Helljusassistent
6WA Instrumentkluster med utökat innehåll

och så några gratissaker
615 BMW Online Information
6AA BMW TeleServices
6AB Styrkod BMW TeleServices
8SC Teleservice
Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
då var den ute ur produktion och sökningsbar på bmwvin, här är min pärla: Länk

Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
@Mcqueen - dina bubblare ska du plocka, däremot valde jag inte railsen av estetiska skäl då jag har panoramatak och personligen tyckte de skulle bli för mycket kaka på kaka me allt svarta däruppe.. To all his own, kommer du använda dom så varför inte, då ska du plocka funktionspaketet så får du en massa annat också riktigt billigt.
St
55
Stefan_
F31 328i
Nu såld e92 335i
Vitoco - eller så gör man som jag, och väljer panoramatak + rails med tillägg 3AT Takreling Aluminium borstad
Med hopp om att det blir snyggare än svarta rails :)

f.ö. - går det att söka på vin först när den kommer ut från produktion? Jag har fått chassinr på min, men jag tror den gick i produktion idag
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Stefan - funkar säkert, men aluminium på silver är ett stort no-no i min bok, men jag valde inte bort dem enbart pga det där utan jag ville hålla den mer slimmad och clean.. Sen kommer jag aldrig använda railsen heller så det blev ett enkelt beslut. Skippade alltså funktionspaketet pga detta, annars var det kanske det mest prisvärda man kunde välja till.

japp, chassinret kan du söka på när den är klar. Jag har -453 i nr-serien och de kommer upp i nummerordning. Idag började de på -441 och vid 18 tiden dök min upp. Vad har du?
St
55
Stefan_
F31 328i
Nu såld e92 335i
Jag har valt Mineral Grey, så jag hoppas och tror att aluminum ska funka ihop. Valde även till "3L8 Exteriörlist aluminium satinerad"
Om det är siffrorna direkt efter "F" i serienumret har jag 484. Så 12 om dagen (om idag var representativt) borde isf ge 467 imorgon och 479 onsdag, och så min runt lunch torsdag. Men kanske inte går att förenkla riktigt så... :)
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
med mineralgrå lär det funka, där är kontrasten större än med silver. Kanske du ska satsa på de helkromade njurarna för att komplettera looken eller? :)

du har beställt en 328 och har ett F? Mina sista tecken är A268453 och alla i A-serien verkar vara 328or, gick igenom dem från ..420 och uppåt. F trodde jag tillhörde 320d:na..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.