AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
827.080

Första bilderna på F31 3 serie Touring

Sida 37 av 127
Visa användare
4.703
J.L
BMW M240i xDrive-23
BMW 760i M-Sport-10
Jag var på BMW Gbg idag och där stod 2 st F31or, en vit utan Line tror jag, och en grå Modern Line.
Fin bil, men nog är sedanen snyggare?

BMW CS #5139
älgen
Jämmer
Någon verkar redan ha hittat touringen dom gömt.... Stort GRATTIS till den lycklige som får den gratis!

Lu
37
LupusLoco
320d, F31 M-sport v.44 -12
525d, F10 M-sport -10.
Gratis å gratis... Det blir väl en närmare 100k i vinstskatt. 😜
ji
78
ji86
BMW F31 330D M-Sport - 2013
någon som har fått lev på f31 innan vecka 41 ? :)
V40 har jag. men ska kolla så det inte har ändrats. Har inte kollat status sen innan semestern.
St
55
Stefan_
F31 328i
Nu såld e92 335i
Jag är ny på detta forum, men har följt trådarna ett tag...
Jag gjorde en beställning i fredags av en 328 Touring, efter en hel del specande (med tips härifrån bl.a.) och fick produktionsvecka 39 (!), med leverans till handlare v.41. Vid tidigare koll så skulle leverans bli v.48, men tydligen gick det att speca om en bil som redan var bokad i produktionen. Så från beslut till leverans - om allt håller - blir det riktigt kort tid!
Nu är det bara till att hoppas på att det blir en 2013, och nedskrivning av priset för Drive Comfort. Annars kanske jag hamnar tillbaka till v.48...

PS. Förstår om det känns surt för alla som väntat i upp till ett halvår att helt plötsligt får nya spekulanter bilar lika snabbt... kan "trösta" med att jag beställde min nuvarande 335'a i maj 2007, och fick leverans i november 2007. Jag ville då ha en av de första 08'orna och inte en av de sista 07'orna - men tydligen gjorde det att min beställning hamnade i någon separat hög och "glömdes bort" (trots många frågor om leveransdatum...). Blev omsprungen av många som beställde långt senare...
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
39 till 41 låter tight. Vi andra har ju fått 36/40 flyttat till 37/41. Även om dom eventuellt har överkapacitet lär väl inte resan till Sverige gå fortare? Eller? Kanske många lediga platser på transporterna.
St
55
Stefan_
F31 328i
Nu såld e92 335i
Jag håller med om att det låter tight, och det kanske är troligare med leverans någon vecka senare. Jag var inställd på v.48, så allt innan dess är ju bonus :)
Så länge det blir en 2013 års modell vill säga. Surt om man skulle förlora en massa pengar i inbyte om 3 år, pga en månad tidigare produktion.
Har skickat fråga om det blir 2012 eller 2013 till handlaren. Någon som vet med säkerhet hur det förhåller sig?
St
55
Stefan_
F31 328i
Nu såld e92 335i
...och nu svarar jag delvis mig själv.
På Modern-linjen så var det ju alltid beige instrumentpanel i modellår 2012, även när man valde svart klädsel (såg lite "ovanligt" ut). Men iom modellår 2013 så är det svart + svart alt. beige+beige. För att se rätt kombination för F30 var handlarna tvungna att konfigurera den för höstproduktion, och iom introduktionen av F31 blev det "rätt" redan från början. Borde väl antyda att F31 bara finns som modellår 2013 och framåt?
Fick svar från min säljare att även om jag inte hämtat ut min bil förra veckan så hade jag inte fått rabatten på Drive Comfort ändå eftersom de inte få ge rabatt på övriga tillbehör i samband med detta (antar de menar uppgraderade versioner av allt i paketet, vilket jag la till extra på alla delar). Och den gäller bara nya orders.
Fick samma svar från min säljare idag. Det gäller bara order lagda efter 1/9
Visa användare
1.437
tegel
e82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag undrar. Vaför läser ni inte bara köpeavtalet och går efter det? Det förvånar mig inte om säljaren inte vet vad som står i köpeavtalet, att prissänkning ska komma köparen tillgodo, däremot vet säkert säljchefen.

/M

Mina bilar:
Länk
Mi
1.167
Micleg
Säljarna kan nog se det som att det inte är en prissänkning och därmed är det en fråga om man vill bli osams med sin ÅF. Kanske har man en bil som ska tillbaka också samt gärna har en bra relation till sin "husleverantör" :)

För min del är det BMW som spelar ut hårt och som får ta smällen. Man lär sig att inte vara tidig.
Får inte ge rabatt på övriga tillbehör i samband med drive comfort kampanjen? Menar dom att dom inte ger den vanliga rabatten på 7-8% på tillbehör och bara ger rabatt på bilens grundpris? I sådana fall så har dom fel!
Mi
1.167
Micleg
Husleverantör? Hur fan tänkte jag då? Nåja, min leverantör av BMW helt enkelt.
Extrautrustning ska det stå istället för tillbehör!
St
55
Stefan_
F31 328i
Nu såld e92 335i
Vad jag förstår så är detta en kampanj, och det är frågan om det inbegrips i "prissänkning".
Jag ska ha tjänstebil, och i det fallet så är leasingföretagets rabatt utifrån "ej-kampanj"-priser.

För övrigt så fick jag info att produktion from v.45 är modellår 2013, och allt innan det är 2012, både för F30 och F31.
Men det är tydligen inte skrivet i sten, och handlarna hoppas fortfarande på att de tidiga bilarna också blir modellår 2013. Men som flera här varit inne på - hellre få bilen snart, än att vänta till januari bara för att få rätt modellår.

Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
+1 Stefan.

Prissänkning och rabatt är inte samma sak, den ena är permanent och den andra tilllfällig. Det skedde en prissänkning på nåt tillbehör efter att jag lagt ordern och priset justerades av säljaren efter att han själv upptäckt det Detta borde vara vad kontraktet gäller, men att försöka få en tidsbegränsad rabatt att falla in under denna klausul eller avtalspunkt är lite magstarkt tycker jag. My two cents
det är väl inte frågan om att bli osams, det är väl mera fråga om rätt eller fel i juste affär. Har man inte hämtat ut bilen så skall man väl inte straffas för att man senare hittar på en kampanj. Dessutom skulle jag vara väldigt rädd om mina kunder idag om jag vore bilhandlare. Det räcker väl att slå upp vilken affärssida som helst om vi tittar på trenden för nybilsförsäljningen. Det finns något som kallas för kundvård också. Tack vare den har jag själv överlevt många tuffa år som egen företagare. Just för att jag har lärt mig tidigt en gång i åren från Handelsbankens "kick-kurser" Kunden I Centrum Kampanj, att glöm aldrig att kunden betalar din lön!

/Anders
Clubsport:

Jag tror de menar att när man uppgraderar farthållaren, blåtand och PDC så får man inte tillgodoräkna sig grundpriset som man annars fått om man betalat för Drive Comfort. Jag hade således fått betala listpriset (utan Drive Comfort) för alla dessa delar och inte tjänat en krona i vilket fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.