AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
828.610

Första bilderna på F31 3 serie Touring

Sida 35 av 127
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Nej, det är en kampanj där de bjuder på paketet --- det är inte en ny standardutrustning, varför rabatteringen av övriga tillägg fortfarande lär bli precis som förut. På en halv miljon är det två procent på totalpriset och det snyter inte en ÅF ur näsan. Det här är helt upp till BMW och deras syn på trogna kunder. Jag menar, bilen finns ju inte ens än! Det är inte en fem år gammal modell vi snackar om.
Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Var ska jag skriva på?
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Samma sak hände mig gällande svankstöd till min f11 som jag betalade ca 6000:_ extra för någon vecka senare halverades priset för detta tillval.
BMW handlaren kunde inte göra något åt detta.
Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Körde iväg ett mail via Miclegs länk, tycker alla borde göra det för att markera
Mi
1.167
Micleg
Ja jag tycker ett sakligt mail via kontaktsidan är på sin rätt. Dom måste i alla fall få veta vad vi tycker, även om vi skrivit på ett kontrakt (som tydligen går att ändra med tanke på hur man specar om).
Lu
37
LupusLoco
320d, F31 M-sport v.44 -12
525d, F10 M-sport -10.
Kruxet är ju lite att det inte står skrivet någonstans om detta erbjudande, och min åf har inte yppat något heller. Så vad kan man egentligen fronta med? Det enda jag har att gå på i nuläget är "Jag har hört i kulisserna att..."

Finns det något konkret typ annonser/web-site/broschyr som ni har sett?
Mi
1.167
Micleg
Jag har bara fått bekräftat från ÅF att det är ett erbjudande som gäller från 1 september och enbart nya beställningar. Han hade dock förhoppningen att dom skulle ändra sig, men det är ju helt upp till BMW och inget deras ÅF ska ställas till svars för.
Visa användare
28
Lycktan
F31 330d M-sport
Nu har jag också mailat BMW i frågan.
Visa användare
28
Lycktan
F31 330d M-sport
Nu har de lagt ut erbjudandet på hemsidan.

Länk
Jobbigt för alla som har beställt tidigare men så här har det nästan varit vid varje lansering. Det kommer alltid något nytt strax efter premiären.
Nu blir man inte lite irriterad.Jag har beställt en 3-serie Touring sedan tre månader tillbaka.Och nu ser man på hemsidan att ni bjuder på Drive Comfort paketet.Hur kan man göra så på en helt ny modell innan man ens levererat ut några bilar?Jag och säkert många med mej kräver kräver att ni kompenserar oss som har beställt men inte fått bilen levererad på något sätt. Hade jag fått bilen och kört med den nån vecka så hade jag inte brytt mej, men detta tycker jag på ren svenska är för jävligt.
Mvh Mikael Böös

Kopia på det jag har skrivit till BMW Sverige.
da
280
damaen
M135i xDrive
Förstår om det känns surt men har man skrivit på kontrakt har man accepterat priset.
Det kommer alltid erbjudanden förr eller senare. De som beställer nu till detta pris får sin bil mycket senare än de som beställt tidigare till ordinarie pris.
Visa användare
1.439
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej alla. Kolla vad som står i era avtal. När jag köpte Sharanen, sänkte VW priset på ett av paketen under tiden jag väntade på bilen. Jag påtalade detta för säljaren samma dag som jag hämtade och betalade bilen. Först ville han inte ge mig mellanskillnaden men sedan läste jag innantill i avtalet och där stod tydligt att prissänkning innan leverans oavkortat ska tillfalla kunden. VW använder MRF standardavtal.

Så kolla era avtal, sär regleras sådant.

/M

Mina bilar:
Länk
Visa användare
1.144
Joofa
G21 330iA x-drive Touring -20, M-sport, Dravit Grey
Jag har kollat med min säljare. Enligt honom kommer jag kompenseras på något sätt.
Visa användare
1.439
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Läser nu i mitt avtal med BMW. P

Mina bilar:
Länk
Visa användare
1.439
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
...risändring regleras i paragraf 6. Där står i stycke D, sista meningen "Sänkning av priset ska komma köparen till godo genom ett prisavdrag med motsvarande belopp".

Kan väl inte bli tydligare än så.

/M

Mina bilar:
Länk
Mi
1.167
Micleg
Låter ju bra. Hur många har produktion nästa vecka? Det är ju ett par veckor kvar innan jag ska betala så jag hoppas det reder ut sig innan dess.
Såhär står det i mitt avtal under punkt 6. Sänkning av priset ska komma köparen tillgodo genom ett prisavdrag med motsvarande belopp.
Jag va inte snabb nog med att plocka fram kontraktet. Frågan är bara hur prissänkning definieras. Sänkning på bilens pris eller på extrautrustning? Det kanske finns ett kryphål. Dom har ju inte sänkt priset dom bjuder ju på ett paket.
Mi
1.167
Micleg
Priset på våra bilar skulle bli 10.000 kr lägre idag och det är inte villkorat. Det står till och med att det gäller till 30 september, inte ett från-datum. Jag tror att det är svårt att hävda annat än att detta är en prissänkning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.