AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
825.425

Första bilderna på F31 3 serie Touring

Sida 23 av 127
Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Var förbi bmw tidigare och gjorde tilläggen, beslutade mig för att ändå behålla hifi-ljudet så det blev ingen harman kardon men däremot lyckades jag bli övertygad om park assist så att frugan inte ger mig några fina överraskningar.
Men till det bästa av allt - leveransveckan blev uppskjuten IGEN så nu är det v.45 som gäller, h*lvetes j*vla sk*t @&§%¿#!!! ;(
Händer bara 328orna tydligen, gahh ska jag tvingas till en diesel för att få en bil i år eller...
Vitoco du kan få köpa min bil "billigt" sen :-)

Märkligt men det verkar mera vara problem med 328 motorn kanske och det var nog därför den flyttades fram.

/Anders
Si
61
SimonThePilot
Bmw 530d xdrive G31 2018

Bmw 116i 2015

vw polo 2015
Vitco, funderar du på 320d motorn istället? Läste i någon Brittisk motortidning att man ansåg att 320d hade mer att bjuda på visavi 328i.

Själv tror jag 328i säkert är en riktig godbit, men jag tror inte du byter ner dig om du väljer 320d.

Apropå lev.vecka 45, försök att se det positivt, nu har du säkert fått 5 ytterligare veckor att fundera över tillvalen.

Simon
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Tur att det är fredag Anders :)

Finns det någon mer än mig som beställt 328an?

Ja du Simon, problemet har väl varit att jag fått för mycket tid att fundera över tillvalen och lagt till nåt här och där...med resulatet att leveranstiden hela tiden flyttats fram, dom borde låst den efter juli :( nä nu när den i stort sett fullutrustad sånär som på Navigation, H&K och några mindre grejer, annars har jag "allt" och lite därtill..
dieseln är tyvärr inget alternativ, visst är det bra krut i den men jag har faktiskt haft en F30 320d i hela två veckor tidigare. lite för mycket ketchup-effekt och sen lät den så mycket att jag blev stressad varje morgon vid start :/
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Tror dock det är motorn som är problemet, 328:orna har det varit brist på sedan början på sommaren. Eller har du msport och 19 tum? Där är sex veckors fördröjning att vänta pga brist.
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Ja du, tre flugor i en smäll: 328an, M-Sport och 19 tummarna - värdelös kombo ur ett beställningsperspektiv tydligen :/

Det sjuka är att jag haffat en slot riktigt tidigt, ordern har aldrig varit låst men så fort man gått in och ändrat något så har jag ändå tappat platsen.. fattar inte, är den inte låst så ska man väl behålla sin slot i den turordning som varit oavsett vad man gör för tillägg.
Mi
1.167
Micleg
Jo men är det inte så att du halkat ner pga just dom där valen du skriver, julen och motorn? Att det inte skulle ha spelat någon roll om du ändrat eller inte. Amerikanerna har ju lagt ordrar på 328 långt innan F31 kunde beställas och så fort msport kom in i bilden börjar allt för många beställa 19 tum och så blir det slagsmål om det med. Tror 19-tummarna är svårare att tillverka, dom har i alla fall en helt annan finish än dom där smäckiga :) msport-18-tummarna jag accepterade.
Mi
1.167
Micleg
Julen? Jag får f-n snart sluta skriva på min iPad. Den våldför sig hårt på "felstavningar".
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Men motorn, M-paketet och julen var ju med från första början och det leveransdatum jag fick borde ju vara baserat på tillgängligheten efter amerikanarnas ordrar... eller menar du att när en jänkare lägger order så går den före min?..

18 tums hjulen funkar dom också ;)
Mi
1.167
Micleg
Jag tror det är mer tyskarnas prognoser som slagit fel, att dom inte räknat rätt på efterfrågan och inte får fram så mycket som dom lovat enligt orderacceptans. Annars har du ju rätt i att ingen annan borde gå före din plats, men det är ju just-in-time som gäller så det är först inför produktionsstart som tillgången kontrolleras och säkras för bilen, det är då allt måste vara låst och inte kan ändras. Tror att det är först då som dom riktiga bristerna uppenbarar sig. Vad gäller hjulen så klarade ju en del sig, de som hade fått bilen till "produktion startar snart" typ.
Mi
1.167
Micleg
Är det inte så att 18-tummarna är gjutna och 19-tummarna frästa? Ser ut så i alla fall.
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Det stämmer säkert, ändå så typiskt att just jag ska bli drabbad.. haha vilket i-landsproblem

Jodå visst är de frästa!

Hur funkar det med regnummer när man köper ny bil, får man välja? och får man välja mindre skyltar än de som är standard? på M-Sporten så är skylten större än den yta den ligger mot, ser så ut faktiskt. Skulle vara najs med en lite mindre skylt.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Tror ni inte man har valt att priotera US-bilar före EU just nu, pga längre lead-time till USA, för att få fram bilar till en så viktigt BMW marknad, ASAP efter introduktionen?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Du får inte välja regnr. Det slumpas fram när bilen registreras hos Transportstyrelsen.

Jag fick mitt regnr dagen efter att bilen byggdes, vilket var ca. en månad innanden kom till Sverige.

Mvh/ Niclas
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Sim: Risken finns ju att det är just det som är grejen, jänkarnas ordrar prioriteras :/

Niclas: Hur är det med regskylten då, får man ha en mindre?
jo
498
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Länk
jo
498
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Länk

Menade den
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Tack Jonte. USA-skylten vill jag ha framtill, tittar man på bilder så finns det knappt någon skylt som inte hamnar utanför i nederkant på M-fronten. Jag kommer försöka fixa en sån.
Mi
1.167
Micleg
Någon som sett en msport med "för stor skylt"? Har lite svårt att föreställa mig hur illa det ser ut.
Visa användare
882
Vitoco
----------------------
Tidigare:
F31 328iA+ M-Sport 12-22
denna officiella bild säger en hel del egentligen Länk

såhär liten är ytan för regskylten:
Länk

ni kan väl hålla med om att man gärna vill ha en mindre...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.