AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
821.648

Första bilderna på F31 3 serie Touring

Sida 22 av 127
Visa användare
8.297
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tycker en bil ska ha svankstöd och när jag kör bil är det ofta längre sträckor och då är ett svankstöd guld värt. Defintivt värt de 3-4kkr som det kostar. För mig spelar det ingen roll om det är sport eller standardstolar, jag vill ändå ha svankstöd.

__________
Mvh Grelle
Visa användare
1.140
Joofa
G21 330iA x-drive Touring -20, M-sport, Dravit Grey
Grelle,

går svankstödet att ställa in i så att säga både "höjd" och "djup"?
Visa användare
8.297
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det tar jag för givet. Har inte provat svankstödet i F30/31.

__________
Mvh Grelle
Visa användare
1.140
Joofa
G21 330iA x-drive Touring -20, M-sport, Dravit Grey
I en V50 jag hade för flera år sedan gick svankstödet bara att ställa i djupled, vilket jag tyckte var ganska värdelöst.

Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Om det enbart är genom navi-pro så skippar jag den, var mest en estetisk önskan. Vad gäller svankstödet så kände jag aldrig behovet tidigare i e90n med m-sportstolarna, aldrig suttit så skönt i en bil tidigare. Svankstöd går bort. Elektrisk sätesinställning var något jag verkligen saknade i E90n och den är redan med på beställningen ;)

svankstödet går att ställa in i höjd och djup.

Något om ACCn?
Visa användare
8.297
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
M-sportstolar? Hade du det i din E90? Menar du inte vanliga sportstolar för M3 har andra stolar. Elektrisk sätesinställning kan väl vara bra om flera delar på bilen, annars ändrar jag aldrig min stolsinställning.

__________
Mvh Grelle
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
ACC tror jag stenhårt på eftersom den inte är krångligare att ställa in än vanliga farthållaren. Tänker ofta med min E90 vad skönt det hade varit med en självbromsande farthållare när jag är ute och kör landsväg och motorväg. Kompisen med Passat visade hur bra den funkade inne i stan med stop & go och det är imponerande. En måste ha-pryl för det priset (ihop med komfort var det väl?). Då får du gratis 6WA utökat instrumentkluster också.
Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Micleg, du vinner :)

Dåså, då blir det sista-minuten tillägg av elvärmd ratt, ACCS&G och Harman-Kardon

Gnälle, oj mena Grelle, visst var det de vanliga sportstolarna ja.

da
280
damaen
M135i xDrive
Har någon jämfört vanlig styrning, servotronic och variabel sportstyrning? Vad jag förstått från F20 ägarna på BIMMERPOST tycker de flesta att Servotronic har sämst känsla/närvaro och att de andra två är Mycket bättre.
da
280
damaen
M135i xDrive
Var i te BimmerToday utan denna tråd bl.a. på babybmw Länk
Wi
2.026
Wiberg
M550i -21
X3 30e -23
Micleg>> Jag vet inte hur det fungerar rent beställningstekniskt, jag är fortfarande på hemmakonfigureringsstadiet. Men om man går på vad som finns i utrustningslistan (får inte igång konfiguratorn just nu) så finns Variabel sportstyrning som eget tillval (2VL). Det borde gå att välja separat om du valt till M-paket och Adaptivt M-chassi (och därmed fått rabatt på det adaptiva chassiet i samband med M-paket). Då kommer man billigare undan än att välja M-paket + Adaptive drive-paketet (ZVB).

Joofa>> Jag kör ofta utan skor, alltså i strumplästen. Nu på sommaren blir det rätt ofta barfota också. Tycker det är skönt när jag kör lite längre. Då är velourmattor en vital del av bilens utrustning. ;-)
Wi
2.026
Wiberg
M550i -21
X3 30e -23
damaen>> Jag har sett att många är nöjda med den variabla sportstyrningen på F30post också, men jag har inte gjort en jämförelse själv.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Angående babybmw så håller jag med inlägget Silicon gjorde där om att servotronic ingår i sportstyrningen och att denna är en rent mekanisk lösning för att minska rattutslaget. Det gör den lättstyrd i låga farter (servotronic) och snabbstyrd i kurvor i högre farter (sportstyrning). Resten tror jag är inbillning men jag vet inte för jag har inte provat själv. Tror i alla fall den helt rena är sämst.

För femserien (?) finns någon slags dynamisk styrning som är mer avancerad.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Ska dock kolla om det går att lägga till 2VL utan att drabbas av paketet. Det är ju så liten prisskillnad mellan servotronic och sportstyrningen.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Mer om sportstyrningen:

Länk

Länk



hmm är det alltså antingen servotronic eller variabla sportstyrningen som gäller?

/Anders
Wi
2.026
Wiberg
M550i -21
X3 30e -23
Stämmer. Servotronic ingår till 328i o 330d.
så vad rekommenderar ni tekniska experter? :-) har nu valt servotronic "bara"... till en 320dT

/Anders
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Jag tror jag står fast vid enbart servotronic. Är ju väldigt nöjd med det på nuvarande bilen. Å andra sidan känns ju E61:an bra och "tung" (men den har 18-tummare medan min E90:a har 16 tum). E61:an har inget av ovanstående. Fast allting känns ju tyngre och mer gediget på femman. Å det tredje är prisskillnaden mellan servotronic och sportstyrning bara 1500 kr om man slipper det usla paketpriset och effekten av det. Suck. Dessa val. Det hade varit en annan sak om säljaren visste något, men icke.
jo
496
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Vitoco du kommer få en grym utrustad bil! :)










/jonte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.