Sida 21 av 127
|
|
---|---|
Jag blev så sur över vilken effekt styrningen fick på priset ihop med msport. Rabatt på chassiet försvinner ihop med adaptiva paketet vilket sedan saknar rabatt med Företagarna. Netto priset för styrningen blir ca 9000 kr pga allt det :0 | |
Å herre gud, jag särskrev. Valde i alla fall att bara köpa chassiet och inte paketet. Vet inte vad styrningen innebär i praktiken men av inlägg att döma finns det för- och nackdelar. Jag är ju van vid styrningen på min Efficient Dynamics så jag ska nog klara mig med enbart servotronic (som jag dock inte skulle kunna tänka mig att skippa). | |
Micleg: Absolut första budet i slutet på maj då jag la beställningen var v.35. Nån vecka senare la jag till panorama och adaptivt chassi och fick höra att det var v.40 som gällde, vilket jag tror bara var ett sammanträffande och att den hade flyttats fram oavsett.. Sen i måndags då, var inne för och kolla läget och det var nu alltså v.41 som gällde. När hörde du med dom senast? Fan jag var ju i stort sett först med beställningen, kan det ha med motoralternativen att göra kanske.. men men Nyfiken på hur din specc ser ut, navin skippa jag eftersom jag väldigt sällan använt navi tidigare trots att jag haft en fin garmin i handskfacket.. och då faller ju även HUDen bort. Valde inte heller variabel sportstyrning, bara chassiet.. |
|
jag har som du Vitoco beställt produktionsplatsen redan på våren, minns inte riktigt när. På ordern står produktionsv 37 och igår fick jag veta att den ligger i planering v 41 för leverans. Nu har jag gjort några tillägg så vi får se om det ändras eller inte 1-4v, men det spelar ingen roll för mig, har ju ändå två andra bilar att åka i. /Anders |
|
Där ser man Anders, säg gärna till om nåt ändras av tillägget. Varit inne i konfigen och försökt återskapa det jag beställde, ser inte riktigt likadant ut. Hittar inte el. infällbara speglar någonstans :S förut fanns det under alternativet för aut. avbländbara inner- och ytterspeglar men nu står det inte ett skit om det någonstans! Någon? |
|
Jag har inte sett det stå någonstans .men min säljare sa iaf att el-infällbara speglar ingår när man beställer aut avbländbara speglar. Jag har det i min spec trots att jag tycker priset va ganska saftigt för nåt som jag fick som standard på min förra bil (Saab 9-5 aero -08) däremot har man ju vant sig vid avbländningen så det hade nog varit dumt å snåla. | |
Den är alltså inbakad med det alternativet, vad skönt att höra. Men riktigt dåligt att det inte finns någon info om det.. | |
efter tillägg av rökarpaket, adaptiv M suspension och velourmattor så blev den ändå kvar på samma lev v 41 /Anders |
|
hade velat lägga till även baksätesvärme men då måste man ju ha skinn och då blir det på tok för dyrt till en 320dT. /Anders |
|
Värme i baksätet har man också... Det va ena sonens krav. | |
Micleg>> Nu har jag glömt av vilket motoralternativ du har valt men Variabel sportstyrning kostar för 328i och 330d "bara" 2000 kr att köpa löst (4400 kr till 320d). För min del blir det kryss i den rutan tillsammans med adaptivt M-chassi. Dock sparar man pengar på att välja båda tillvalen löst (om man kombinerar med M-paketet) istället för att välja "Adaptive drive"-paketet. Med känsla>> Kanske dum fråga, men jag har aldrig beställt ny bil innan. När man lägger till velourmattor på nybilsordern, får man med gummimattor också? Eller kommer bilen helt utan mattor om man inte väljer till velour? Tycker 1100 spänn känns dyrt för velourmattor, kostar väl ungefär lika mycket om man går och köper över disk (plus att då får jag BMW Club-rabatt). |
|
Ingen ändring på lev. datum efter tillägg? hmm.. finns några grejer jag funderat på: *Larm - bilen har ju immobilizer *Svankstöd - saknade inget sånt i E90ns sportstolar *Eluppvärmd ratt - tar inte skinnet skada av en plötsligt temp förändring? *ACC Stop&Go - riktigt diskret låda framtill.. tvärnitar den om det tar totalstopp framför? Vad tycker ni? |
|
Wiberg - gummimattor brukar följa med. Betydligt bättre i vårt klimat tycker jag. Jag ser inte behovet av velourmattor. | |
Joofa>> Ok, tack för info. Velourmattor vill jag dock ha på sommaren, kör oftast utan skor och tycker det är skönt med mjuka mattor. :) Plus att det är snyggt. Vitoco>> - Larm känns för mig som ett tillbehör som inte ger någonting. Vissa kanske avskräcks av det, men det stoppar inte många. - Svankstöd funderar jag själv på, har saknat det på vissa långresor i E90. Fånigt att behöva betala extra för svankstöd för övrigt. - Eluppvärmd ratt tackar jag ja till. Bilen står i kallgarage och att kunna värma upp alla kontaktytor mellan mig och bilen känns klart värt den ganska lilla extrakostnaden. :) - ACC-funktionen innehåller även kollisionsvarning där automatisk inbromsning ingår. Länk Känns som en väldigt trevlig funktion men är helt klart mer av lyxfunktion än nödvändigt kryss. Beror lite på vilken trafik man oftast kör i, men för min del känns den attraktiv att använda på lederna runtom i Göteborg för att själv slippa koppla i och ur farthållaren. |
|
Vitoco, jag skulle aldrig skippa elratt och i detta fall tog jag även ACC då den är relativt billig (rena Passatpriset för den). Wiberg, jag kan alltså köpa aktiv styrning plus adaptivt chassie var för sig utan att det automatiskt blir ett paket? Problemet är ju att paketet inte är rabatterat ihop med msport och att Företagarna-rabatten inte gäller paket. Dom två sakerna tillsammans gör adaptiva paketet snordyrt jämfört med bara adaptivt chassie. Får kolla med herr säljare men säg gärna till om du lyckats med något dylikt. Fast jag är inte övertygad om att den aktiva styrningen faktiskt är något att ha jämfört med enbart servotronic. |
|
Wiberg - Off topic förstås - brukar du vanligen köra bil barfota eller?! Händer mig möjligen nån gång till från stranden:-) |
|
Tack för svaren Wiberg! Larm går bort, rattvärmaren ska läggas till, även bestämt mig för att ta H&K-ljudet trots allt.. fortfarande osäker på svankstöd och acccstop&go, är det hundraprocentigt eller kan det bugga? Sen undrar jag om någon vet ifall man kan få stora lcd skärmen utan att behöva välja navi-pro? TV-funktion kanske? eller nåt annat? |
|
Svankstöd tror jag inte du behöver om du har sportstolar. Dom stolarna är underbara redan från början och väldigt bra stöd även för långa. Men känner du ett behov av att variera ryggstödet är nog svank bra. Nej det går inte att få fina skärmen (tror den är ytterligare förbättrad nu med nav 2013) utan dyra navigeringen. Är en av anledningarna till att jag valde den till slut. |
|
Angående svankstöd skulle jag nog hellre haft elektrisk inställning av stolen. Har varit nära direkt några gånger när jag försökt ställa om sittställningen och rasat ner i baksätet. Mycket bättre på E61:an där det är standard (med sportstolar?). | |
Direkt ska vara diket. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.