Sida 5 av 48
|
|
---|---|
En viktig skillnad mellan en bil som lagats i Sverige av auktoriserade verkstäder är att jag litar på att det blir rätt utfört! Givetvis väljer jag hellre en okrockad bil! Men att köpa en bil som blivit "reparerad" i baltländer utan dokumentation och kanske med stulna delar och där säljaren "glömmer" att berätta det, det vore, minst sagt, korkat! |
|
ProPro-medlem 23.230 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 HVA M29 1952 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
CUR094 Mazda 5 såld till en Pizzabagare på rådmansgatan 25 i 08. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Det finns ingen anledning i hela världen att ange uppgifter på den som köpt. Det är ju inte han som gjort något fel. ------- //Lövet |
|
Syftet av Hasso kanske var så att någon kan kontakta denna person och meddela honom om detta, eller har jag fel ? Han hänger ju inte ut någon direkt heller, såklart inte den person som köpt den gjort något fel, och vad vi vet så kanske han är medveten om att den varit krockad och fått ett bra pris. |
|
ProPro-medlem 23.230 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 HVA M29 1952 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lövet: Har man inte undersökt bilen ordentligt innan man köper en bil har man ALLTID gjort fel. Dessutom ligger den enbart en Pizzeria på rådmansgatan 25 :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
captainoats: Det verkar inte direkt som att Hasso gör detta i något syfte att hjälpa köparen. ------- //Lövet |
|
Jag är också lite tveksam till att koppla bilarna till nya köparen. Känns lite för mycket Flashback-hets över det för min smak. Om man är snäll och rent privat meddelar köparen så är det OK men inte att hänga ut här tycker jag. |
|
Förstår är som är emot Hasso´s inlägg men det som är postivt är att nästa köpare i sin tur får det lättare att hitta info/tidigare historik om bilen iom att regnr går att googla. Sen om det Hasso´s inlägg är moraliskt rätt eller fel var o en avgöra. BMW M-POWER |
|
Vill bara be alla som lägger in en länk till en bil att också skriva ut reg nr, då hittar man forumtråden när man googlar på nummret.. gärna både ihopskrivet och utan (xxx123 xxx 123). Tror inte alla har koll på chassienr, nog vanligare att googla reg | |
nakcam: Så du menar att det är lämpligt att skriva både CUR094 och CUR 094 ;) | |
provade googla lite reg nr och det verkar inte spela någon roll om man skiver ihop eller ej :P men om man nu känner för det så why not ;) | |
Mazda5 med regnr SES499 är en krockad USA-import som tagit en sväng förbi Litauen. Hittade ett visitkort i handskfacket och beställde en Carfax-rapport som delgav följande: 2011-11-28 56 000 km Fordon bjuds ut till försäljning. 2011-11-07 Ny ägare registrerad. Fordon köpt av återförsäljare. Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige. Fordon redovisas som försäkrad med tillfällig försäkring som ägs av återförsäljaren. Antal registrerade ägare i Sverige: 4. 2011-11-04 55 000 km Fordon bjuds ut till försäljning. 2011-10-28 Ny ägare registrerad. Fordon köpt av privatperson. Fordonet är anmält för påställning för i trafik i Sverige. 2011-07-08 34 000 km Fordon bjuds ut till försäljning. 2011-07-05 Ny ägare registrerad. Fordon köpt av återförsäljare. Fordonet är anmält för avställning för trafik i Sverige. Fordon redovisas som försäkrad med tillfällig försäkring som ägs av återförsäljaren. 2011-07-05 Fordon bjuds ut till försäljning. 2011-05-20 I trafik första gången i Sverige. 2011-05-19 Ny ägare registrerad. Fordon köpt av privatperson. 2011-05-13 33 300 km Fordon bjuds ut till försäljning. 2011-02-25 Fordon bjuds ut till försäljning. 2010-11-15 33 585 km Fordonet besiktat av Bilprovningen i Helsingborg, Sverige. Ordinarie kontrollbesiktning genomförd. Godkänd besiktning. 2010-11-15 Fordon forregistrerad i Sverige med registreringsnummer SES499 men ännu inte i trafik. Rapporterad som privatfordon. 2010-01-04 47 171 km Vägmätarställning rapporterades. Salvage titel är utfärdad i USA. 2009-11-20 Olycka rapporterad. 2008-01-01 Fordonet registrerades första gången utanför Sverige. Bilen säljs av Björkmans Bil i Avesta. Säljarna är fullt medvetna om att bilen varit krockad (jag vet att de sett rapporten) men mörkar. Ni hittar den på den den här länken: Länk Länk |
|
"flyttgods USA" Det borde ju vara ren lögn då.. |
|
Det är ren lögn. Till mig sa de att bilen bara haft en ägare. Det är totalt bull. Enligt Transportstyrelsen var förste ägare i Sverige en kille med baltiskt namn. Sen köptes den av en thailändare som i sin tur sålde den till Björkmans Bil i Avesta. Jag köpte den av Björkmans. Jag är inte kunnig nog att avgöra om det är något större fel på bilen men den har onekligen varit krockad (se rapporten ovan) och det undanhåller Björkmans Bil från sina kunder. Det är fan inte god affärsed. Länk |
|
Borgströms bil påstår sig vara informerade och ska ändra informationen. Nog bättre att köra bilen till skroten...! | |
Edit; Björkmans ska det vara! | |
Zooboy: Det du borde göra är att be Larmtjänst undersöka din bil. Även om bilen SER fin ut kan den ha ALLVARLIGA brister. Finns ett fall där en USA-Litauen-Sverige bil brunnit i Sverige och ägaren fått ett minimalt bud från försäkringsbolaget just pga att man ansåg att branden uppkommit pga slarv vid reparation i Litauen. Kan vara värt att tänka på vid köp av dessa bilar. |
|
Har du ringt dem eller? Igår svarade de att det inte var något fel på bilen. Länk |
|
Tack för tipset, e34 Men jag har inte kvar bilen. Jag lyckades häva köpet. Men jag tycker det är förjävligt att de nu försöker lura någon ny stackare. Det är därför jag skriver och härjar här. Länk |
|
Zooboy: Såg det nu, att du inte äger bilen längre. Gick lite fort där. Tyvärr kommer ju någon som inte vet mycket om bilen köpa den och köra omkring med sin "trafiksäkra" bil. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.