Sida 4 av 48
|
|
---|---|
Är inte första inlägget i denna tråden bevis nog???!!! | |
Guldstjärna utdelad. | |
Ett relativt effektivt sätt att hälla rejält med grus i denna firmas maskineri är väl att sätta i system att kontakta de kunder som handlat krockade bilar där och meddela dem hur det ligger till. Jaga firman med blåslampa helt enkelt. Mvh | |
Kopierat från en annan tråd: LÄNK] [LÄNK] Fordonsidentifikation Registreringsnummer:CYG858 Fabrikat:MERCEDES-BENZ ML350 Färg:VIT Fordonsslag:PB Fordonsår:2008 Fordonsslagsklass:I Chassinummer:4JGBB86E08A325799 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1:2011-11-02 Senaste EU-regbevis del 2:2011-10-26 Handelsbeteckning: Upplysningar: Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
Länk Länk Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
Bara en liten lackskada annars är bilen i perfekt skick! =) | |
Så fort det blir ett ägarbyte hoppas jag att nya ägaren får ta del av 'USA-bilderna'... Bör innebära ett samtal till säljaren... | |
Följande svar fick jag från blocket sedan jag skickat länkarna; - - - - - - - - - - "Hej, Tack för din anmälan. Om du anser att bilhandlaren undanhåller information till sina köpare, bör du i första hand kontakta konsumentverket och anmäla företaget. Vi har gott samarbete med konsumentverket och blir informerade om företag som får näringsförbud. Med vänliga hälsningar, Lena - Blocket.se Kundsäkerhetscenter" - - - - - - - - - - - Ska man tolka det som att så länge inte företaget har näringsförbud så skiter blocket i vilket? F ö så kan väl inte ett företag överhuvudtaget få näringsförbud, utan ett ev näringsförbud är knutet till en person? |
|
Fabrikat:MERCEDES-BENZ Färg:SVART Fordonsslag:PB Fordonsår:2008 Fordonsslagsklass:I Chassinummer:4JGBF71E48A328825 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1:2011-11-29 Senaste EU-regbevis del 2:2011-11-29 Handelsbeteckning:GL 450 4 MATIC Upplysningar: Länk Gör motsvarande koll på valfri USA-import och jag lovar att resultatet kommer bli det samma. Personligen hade jag ALDRIG köpt en USA-importerad bil. Man får exakt vad man betalar för. Ovan bil ligger också ute på bytbil.com hos en handlare i Stockholm. |
|
Även denna ligger ute till salu på bytbil.com: Länk Där med inte sagt att det inte kan vara ett bra köp, men men.... |
|
Tack för en bra tråd. Detta är helt ofattbart och skrämmande. Klickade in på Bil33s butik på blocket och efter första sökningen så finner jag att deras vita Touareg är såld krockad från USA Länk Blocket Länk USA Dock var det kanske inte så farligt, men ändå man förväntar sig en fin och ärlig bil. Idag när jag kollade lite så fann jag en annan bil, en Ford (reg SUF 067) som säljes av en privatperson i Helsingborg. För skojs skull ville jag se om den har varit krockad i USA. Ajamen såld som Salvage. Länk Blocket Länk USA Alltså man borde nästan starta en hemsida med alla sådana bilar. Så att faktiskt nya ägarna får reda på vad de ger sig inte på. Ok, jag kan köpa att man kan köpa en lite lätt krockad bil, men bara köparen får reda på det etc. Detta är lureri. Som Forden "Ford Suv slumpas bort pga utlandsresa". Ofta den säljes pga av att ägaren ska resa bort. Han ska säkert ha pengarna till nästa fiffel. Man blir så arg... |
|
Visst är det en tråkig affärsidé men man får inte glömma att bilen som är sådär krockade säljs varenda dag från märkeshandlare i Sverige också. Skillnaden är bara att det inte går lika lätt att spåra. I Sverige lagar försäkringsbolagen upp till skadekostnader på 75% av värdet - det blir rätt rejäla smällar som lagas på nya bilar. ------- //Lövet |
|
ProPro-medlem 23.230 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 HVA M29 1952 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jo men det fusklagas nog inte på samma sätt som det upptäckts att Baltikumbilarna är, fattas airbags och manipulerade säkerhetssystem mm. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Haha...fordägaren skriver i rubriken att den slupas bort på grund av utlandsresa. I texten längre ned står det dock "Inga skambud andra likvärdiga säljs på blocket för 360000-420000 säljes pga operation". Sicken skojare... Säljes av: Ford. Kanske en avlägsen släkting till Henry...:) |
|
men fan lagar inte usa några krockade bilar lr? den touaregen såg ju inte så farlig ut t.ex? sen den jävla vita mercan som mistafrizz är ju fan helt åt helvete, dom kan ju fan inte ha lagat den? isåfall typ snott en likadan osså kapat den i mitten o svetsat ihop lr nåt haha.. |
|
som mistafrizz länka ska de stå | |
LLoydan: en del åker ju utomlands för att operera sig, gick väl någon tv-serie om detta för ett tag sedan... ;) ___ //Ulf |
|
Fick detta som svar av killen när jag skickade länken till han om hans bil, ja jag är informerad om detta av säljaren fast att jag bara hjälper honom att sälja den. det finns en hel del svensksålda bilar som är krockade men detta reggas ej samt talas ej om när de säljs. de skador på denna bil är inte att jämföras med tex den bmw som omskrevs i pressen under hösten. ja där är bytt baklucka samt fixat de skador som denna olycka medförde det betyder inte att denna bil är skrot eller??? har gjärna en diskusion med dig om du anser annat. Jag vill ej sälja en bil utan att denna är ok, dvs har inga problem med att berätta om bilens historik |
|
Hur kommer det sig att säljarna ALLTID säljer bilen åt "nån annan" när vi pratar importerade krockskadade bilar? Det är fan magiskt. ------- //Lövet |
|
Lövet: Like ;-) | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.