Sida 2 av 48
|
|
---|---|
Är lite inne på Mastens resonemang... i Tyskland är det olagligt att inte upplysa att bilen varit krockad, men Sverige? Tror vi fortfarande inte har så bra konsumentskydd vi ibland påstår oss ha... ---- BMW CS #6212 |
|
jag är ganska övertygad att det inte är olagligt att inte säga att bilen har varit knockad. men som narvselius så tror jag att de är olagligt i tyskland : ) |
|
Vill inte hänga ut någon utan att veta till 100% ,men var blir alla stulna bilar av Vissa av bilarna hade det nog varit (lättare) att byta chassi nr på bara en tanke Ha deT |
|
thom525: Ja, man undrar ju när man ser hur det vita ML:n såg ut i USA... | |
ProPro-medlem 23.230 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 HVA M29 1952 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
REJ 598 såld till VD för City Dental i 08. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Undrar om han vet om att den va smälld ? | |
ProPro-medlem 23.230 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 HVA M29 1952 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Förmodligen :) får han nog reda på det ganska snart. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Verdi |
Tyskland är ett oerhört mycket mer civiliserat och välordnat land än den här arktiska obygden vi kallar Sverige. :) |
Hasso, meddelar du köparen av REJ 598? |
|
Detta e ju helt sjukt ju! Snacka om att det behövs en ny lag, akut.. |
|
Undrar om den här kommer krockad från USA också ? Aldrig påställd sen den togs in i Sverige, lite för billig och bilarna allmänt på firman ligger i samma risksegment också (USA-bilar) Länk |
|
Jag mailade Transportstyrelsen förra och frågade om de försöker på politisk väg gör något åt problemet, har dock inte hört något än. | |
Lexus-bilen i Tallvikings länk: Länk |
|
Tack för mycket bra upplysningar. "Keep up the good job" |
|
Tack Så här skrivs om firman med Lexusen på ett annat forum: "Bilvågen ägs av en litauer, som också äger Litimport. Han har också firma i Litauen. US-bilar -> Litauen -> Sverige. Har ni hört den förut? Man bör definitivt kolla Carfax eller Autocheck o kolla att bilen inte är krockad och fått Salvage report papper (= skrot). Detta köps av litauer, exporteras dit och repareras upp. Krockskadade bilar, tveksam kvalitet, skruvade mätare, etc. Notera att Carfaxen kan vara helt tom också om man ej rapporterat krock utan hållt detta hemligt och exporterat bilen. En ren Carfax avslutas med direkt till Sverige och där slutavläsningen på milantalet stämmer med motsvarande på svenska besiktningen. Bilvågen/Litimport kör inte Carfax rapporter (vilket bara detta andas bluff). De vill inte heller lämna ut chassinummer för att kunna kolla Carfax. Ej heller är bilarna reg besiktigade så att man kolla via bilregistret. Ett annat blufföretag ni hittar med billiga bilar, reparerade i litauen o skruvade mil är BIL33 i Södertälje. Också ägd av litauer. UNDVIK DESSA BLUFF FÖRETAG. Ett annat sätt är att kolla priserna i USA på cars.com. Lägg sedan på moms, tull o frakt så ser du att det redan blir högre än Bilvågen o Bill 33 s priser!" |
|
De glömde att plocka bort regskylten på en Volvo V70: Volvo C70 (CYH306 - CYH 306): Bilvågen: Länk! USA: Länk |
|
EDIT: C70!! | |
Fan helt otroligt att det får gå till så här.... - tack för tråden denna borde hållas levande med alla BMW exemplar åtmiståne :-) | |
CLS55 AMGn i Varberg EGK007 EGK 007 Länk! Länk (tyvärr utan bilder) Länk Lagad i Litauen. Stephan |
|
Det går ju att lämna meddelande på City Dentals hemsida... Tycker synd om killen. Skulle tippa att denna typ av bilfirmor inte bryr sig speciellt mycket om svenska lagar och regler... | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.