Z3 2.8 American Edition -99 MX-30 Sky -22 Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jösses, sånt här gör mig mörkrädd... Det riktiga firmanamnet är RAMbil AB och ägs av tre med litauiska eller lettiska namn varav två är boende utomlands.
Verkligen ädelt av dem att inte dölja regnumren på bilderna så att man har en ärlig chans att upptäcka det här :)
Så jävla bra att du lägger ut detta. Synd bara om dem som har redan köpt bil eller kommer köpa bil av dem. Vad gör polisen eller myndigheterna åt såna här solklara bedragare som blåser ovetande folk rakt av på deras stackars pengar.
Jag har faktiskt ingen aning om hur "bra" lagade de är. Med tanke på hur många airbags det stjäls (70st BMW 3-serie airbags i Södra Stockholm bara senaste månaderna enligt bärgaren som forslade bort min grannes förra veckan...) så kanske de är kompletterade med sådant.
Teknikensvärld var där och kollade upp en bil som till och med sålts som "junk" ... Det var en ML 320.
Utdrag ur tidningen:
"""Men är det olagligt att sälja kraftigt krockskadade bilar som reparerats?
-Det är olagligt. I Eu får man inte registrera en bil som är importerad som skrot.
Dessutom ljuger bilfirman för kunden
-Det är bedrägeri att inte tala om att bilen är krockskadad och reparerad i Litauen. """
Av: Jan-Erik Heed polisen....
Bilarna du länkar till är dock "bara" sålda som salvage. Men i artikeln står även om hur mycket fusk jobb som görs och den otroligt höga mängd stulna delar det finns på den Baltiska marknaden. IP: ...[0.13.13]
Z3 2.8 American Edition -99 MX-30 Sky -22 Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Är det verkligen olagligt att inte tala om att bilen är krockskadad? Omoraliskt är det alla gånger, men olagligt är jag tveksam till.
Saab 9-5:an de har till försäljning undrar jag hur de har tänkt räkna hem. Även om de köpt bilen för en spottstyver så måste det ha kostat mer än de säljer den för att reparera den?