Sida 1 av 2
|
|
---|---|
Jag funderar på att köpa denna CSL - men vill gärna veta om någon har varit och tittat på bilen? Några synpunkter? Vad är ett vettigt pris? Länk Den är import från England. Tacksam för hjälp. | |
Är du bara jävligt rik, eller varför inte köpa en vanlig m3a? Sorry för OT, men är bara nyfiken. |
|
Jag tycker 499 är rena drömpriset för en Englandsimporterad CSl. Men det är kanske såklart inte det du ska betala... Jag vet annars en sv-såld CSL i "rätt" färg med låga mil här i Blekinge som kanske är till salu... MVH Peter |
|
Varför inte köpa en sv.såld? /Anders |
|
Bara 200" för dyr, eller är jag helt snett ute? | |
Verkar inte finnas några sv-sålda lågmilade på Blocket nu...är väl iofs helt fel säsong oxå... Helt klart är iaf att CSL:erna håller värdet ganska bra, säkert mest beroende på det låga antalet tillverkade och kultstatusen. Personligen hade jag aldrig lagt så mycket pengar på en "gammal e46" men alla är vi olika. Har varit några få sv-sålda på Blocket o vänt i år med begärda priser från 450 tusen o uppåt. MVH Peter |
|
Man får väl en hyffsad lågmilad svensksåld Porsche 996 GT3 för samma pengar idag. | |
tack foer era svar... Om man tittar runt i europa får du ingen csl for under 400. Helt omoejligt. Aeven naer priset aer foerhandlat klart. Bilen ar från england, men skulle egentligen ha gått till spanien. Alla lander fick sin kvot. Sverige fick 9, skottland fik 50, tyskland fick ca 100, det ar INGEN skillnad på denna och en sv-såld i sjalva bilen. Visst jag håller med om att en av dom 9 sv-sålda ar mer varda an engelsk import, men det ar fortfarande samma bil. frågan ar bara vad ar ett rimligt pris. . . . I mitt huvud ar vi mellan 400 och 450... Frågan ar hur nara 400 den ska kosta... Har sjalv agt en av dessa 9 sv-sålda foer 3 år sen.. Peddan... Den sv-sålda du hanvisar till.. Vilket pris talar vi om ca? |
|
NeZaN |
Jag hade betalat runt 400k för en CSL om jag hade råd, men där går nog gränsen. Men jag är en av dom som faktiskt tycker de är värda mycket pengar! Det är ju ändå en hel del som skiljer sig från en normal E46 M3 som kostar mycket pengar att köpa och sätta in i en vanlig. Sen är det ju en samlarbil. Visst om den inte håller 400k men det är en unik bil. Få exemplar, många är säkert skrotade också vid det här laget. Om man sen skulle lista vad alla delar kostar som sitter extra i en CSL så skulle man nog förstå skillnaden. Och original är alltid original, även om man kan eftermontera och ha sig... Har du råd, köp en CSL! Det är mitt råd! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Måste även passa på att fråga: Hur kan en M3 CSL som är en ganska modern bil med vettig prestanda och körglädje inte vara värd 400k i dagsläget, medans en 20+ år gammal M3 E30 kan vara värd 150-200k? Förstår inte det riktigt. Är E30 en mycket mer älskad kaross? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
En välhållen CSL med bra historik är gott och väl värd mer än 400k. Vad beträffar E30 M3 så är det en ikon där det inte dräller av fina exemplar, resultatet är att priserna tickat iväg ganska bra - i synnerhet specialutgåvorna som finns i än färre exemplar. I framtiden kommer vi att se samma utveckling med CSL vilken fortsätter att tappa ett tag till varefter fina exemplar sakta men säkert börjar maka sig uppåt igen. | |
Håller med NeZaN har man råd klart man ska köpa den,Tycker den är mycket coolare än senaste M3an tycker även att vanliga E46 M3 är snyggare än E90 M3...Klart snyggaste M bilen tycker jag, inte så konstigt flesta E46 M3 ägare försöker få sin bil se ut som Csl..Tycker jag då raaa | |
NeZaN |
catch_me, exakt min poäng. Och hur mycket kostar det inte att få en normal M3:a att se ut/bete sig som en CSL? När allt är monterat, lackat och klart osv... Det kostar nog mer än man räknar med. Visst, man kan ju få en -01 M3 för under 150' idag, men det lär ju inte alls vara i samma kaliber som en CSL. Och de sjunker ju tyvärr hela tiden också. Om det blir en M3:a för mig så blir det förmodligen en CP. Då skulle jag nog ev. montera en fin CSL-lucka, men det är väl allt.. Har för mig jag såg en CSL-lucka här på powerbörsen. Bara den kostade ju runt 15-20k, sen ska lack på det också. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
catch_me, förresten, hade inte du en M5 E39 nyss? vad hände? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
Jo det hade jag,Men E39 M5 var inte riktigt jag om man säger så..Jag Letade en M3 från början men föll för m5an men när jag hitta min nuvarande var valet enkelt. | |
Högerstyrda CSL är mycket billigare i England, kolla upp så att den inte såldes som högerstyrd där och sedan blivit konverterad. |
|
NeZaN |
catch_me, nej jag kan förstå bytet. M3:an har ju lite snyggare former, mer moderna om man säger så. Men jag älskar E39, anser att den är en perfekt kombination av lyx och sportbil :) Bra effekt, bra komfort, bra utrustning. Men E46 är ju mer sport om man säger det så... /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
absolut håller med..Het tips skaffar du dig en E39 satsa på Facelift..Jaq fick nog av att fylla på olja nästan var tredje tankning oavset körstil | |
Hej igen tillbaka till tråden.. :-) bilen är inte konverterad då den egentligen var i "Spaniens kvot" dvs. bilen gick til BMW handlare i Malaga 2004 - och 2 veckor efter blev den såld till en annan BMW Handlare i England. Sen såld ny till första och ända ägare i England.. så bilen är EXAKT som en sv-såld... vad är ett rimligt pris? Som jag frågade först... är det någon som har kollat på bilen? Bilen är mil kontrollorad av BMW. Allt i sin ordning.. |
|
Stig M3: Jag skickade powerpost till dig. Ang bilen i fråga: Jag har varit hos grabbarna i Älmhult o kikat några gånger och en del bilar är verkligen superfina men där står mycket halvdant oxå... De importerar nästan uteslutande från England pga av skatteskäl såklart, deras csl kan självklart vara i perfekt skick men allt är ju relativt beroende på vad säljaren tycker, är det inte lite synd att de varit o kluddat med frambromsarna? Det är kanske ett bevis på att den smiskats en del på bana? Angående priset så finns det så få till salu nu så det är svårt o jämföra. Stämmer miltalet och historiken som du beskriver så är kanske ett pris runt 450 rimligt. Men lita inte på deras ord utan kräv bevis eller ring själv till den tidigare ägaren vetja? Hade vart roligt o veta vad de själva betalat för bilen? |
|
Är det flytok till bromsarna även på CSL? Kan ju varit nån som tyckte att det ser tråkigt och sniket ut så att det är därför dom är bytta. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.