|
|
---|---|
Som rubriken lyder, har en alldeles för förnuftig Legacy 2.0R-07 kombi som aldrig dragit mer än 0.95, har motor och kupevärmare, dragkrok, 4wd och automat MEN: den är fruktansvärt tråkig, kass stereo, mycket väglljud och allmänt plastig invändigt. Så frågan lyder: Är jag helt galen om jag köper en sen E39 (525/530 med Msport och massa utrustning) för runt 90K Är det ännu mer vansinne att köpa en modernare E9X (efter 09) för nånstans mellan 250 och 350K? Köper eventuell bil kontant. Jag värderar en tyst kupe väldigt högt, önskar helst 200Hk eller mer, drag är ett måste, kombi ett plus, en vettig ljudanläggning ett plus, 4wd är också uppskattat. Kör ca 1500 mil om året mestadels landsväg/motorväg men dessvärre på lite sämre vägar också (grus) Så, någon som har synpunkter på mitt lyxproblem? Eller kanske tom egen erfarenhet? Finns det kanske någon annan bil ( ej nödvändigtvis bmw) som kan stämma in? /Niklas | |
Vettig stereo så ska du nog undvika BMW helt och hållet, iaf E39. | |
Varför inte E6x? Tystare än alla nämnda alternativ. Inte lika kul att köra förvisso som E9x men ingen tråkig bil för den delen. Här har du din bil: Länk Hög skatt förvisso men man kan inte få allt. ------- //Lövet |
|
Om jag bara kunde blunda för hur hemsk E61:an ser ut så skulle det vara ett väldigt bra alternativ! Fast med M-paket kanske... |
|
Jag röstar på E6x, du kör inte med utseendet! :) //Bjersér |
|
Har samma erfarenhet som du just beskriver. Köpte en ny Subaru Legacy 2005,körde den i 2år. Kanon på vintern men annars ingen höjdare. 1 Dålig lackkvalitet det släppte på lackade plastdetaljer. 2 Törstig ca: 1lit/mil 2,5lit motorn. 3 Klimatanläggningen värdelös fick styra manuellt. 4 Ett vägljud som blev den berömda droppen. Köpte en 525ia touring E39 2007 och de senaste 4 åren har det varit TYST i bilen ( utom när ungarna är "osams") |
|
Ähm. E39 tillverkades väl inte -07? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
Här är en annan bil som fyller de kriterier du söker. Jag har en själv och är supernöjd. Komfort, prestanda och hygglig ekonomi. Länk Länk Länk Runt hundringen. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.