AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

E34 525i, Ventilkåps packning, hjälp!

Visad 772 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg25st
Postad/Inlagd2011-07-26 20:02
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
525i Vanos -92
Hej!

Jag ska byta ventilkåps packningen, och har skruvat av dom översta kåpskydden (2st i plast). Sen har ja lossat 12st bultar/muttrar (storlek 10 på nyckel) men får ändå inte av ventilkåpan. Frågan jag har, vad exakt måste man lossa?

Måste man skruva av tändspolarna helt, är dom gängade ner i topen eller? För ja vågar inte slita så hårt och det känns som den sitter. Tacksam för snabbt svar då ja står med motorn öppen haha :) // Mvh - Marcus           IP: ...[.88.141]
Antal inlägg302 st
Postad/Inlagd2011-07-27 14:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 325IA E90 -06
Hej, du måste ta bort tändspolarna, samt tändstiften under dessa.

Glöm heller inte de muttrarna som håller ventilkåpan som jordtrådarna från tändspolarna går till.

/U           IP: ...[0.46.64]
Antal inlägg1.702 st
Postad/Inlagd2011-07-27 14:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Tändstiften kan du väl lämna kvar? Annars så ska som sagt spolar och muttrar bort.

Sedan så kan ju kåpan 'klibbat' fast rätt bra efter 20 år så lite smek med gummiklubban kan behövas.

//Magnus

          IP: ...[4.45.41]
Antal inlägg25 st
Postad/Inlagd2011-07-27 20:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
525i Vanos -92
Tack för tipsen! Jag löste det. Men ja behövde inte skruva loss tändstiften, bara bra dom satt kvar så det inte blev tomma hål ner i motorn :)

Nu har ja tätat allting och satt på kåpan samt tändspolar och allt igen, hade problem med en av de stora muttrarna på ovansidan av kåpan dock. Ja sprutade in mycket tätning både i hål samt på skruven o spände den så gott ja kunde, dock gick den runt. Men hoppas det klarar sig ........           IP: ...[.88.141]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2019 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW M5  -93
Pris: 250.000:-

BMW 335iA touring  -07
Pris: 155.000:-

BMW 535i GT  -10
Pris: 165.000:-

BMW 320d F31 M-sport  -13
Pris: 190.000:-

BMW 328i Cabriolet  -95
Pris: 79.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen