|
|
---|---|
Hej! Har en 118d årsmod 2008 med iDrive. För ett tag sedan när jag startade bilen så var skärmen vänd uppochner och så har den förblivit sedan dess. Ingen aning vad som kan ha orsakat detta, men iom att jag hade en oljeservice inbokad på BMW så bad jag dom att ordna detta när bilen ändå skulle in på en oljeservice. Hämtade bilen idag efter jobbet men serviceteknikern hade tyvärr inte haft tid att kolla på felet då han hade brådis hem pga att min bil var hans sista på dagen innan han gick på semesterledighet... Nu måste jag boka in en ny tid för att de ska kika på felet och det är lång väntetid pga semestertider. Naviskärmen är alltså uppochnervänd, alla funktioner och menyer fungerar dock som de ska, men det ett ganska irriterande fel som jag gärna löser på egen hand om det är möjligt. Någon som råkat ut för detta fel? Serviceteknikern testade att göra någon sorts reset av batteriet men detta fungerade inte... HJÄLP!! | |
Lite googling gav det här: Länk | |
Hittade också den tråden igår efter att jag la in tråden här på AP... Man blev ju inte direkt uppmuntrad när man läser att de bytte hela klabbet på den aktuella bilen... Då bilen i den amerikanska tråden hade fabriksgaranti så förstår jag att de inte la mer energi på att försöka uppdatera enheten när det inte gick första gången. Min bil har dock tyvärr ingen fabriksgaranti kvar och ett byte av hela iDrive-enheten är ju inte direkt gratis, så detta undviker jag helst... Info, någon...? |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.