carsoft ger detta felmedelande. är det bara att inhandla nytt å byta. eller kan det va nått annat som spökar. har raderat fel medellandet men felkod 8 återkommer .jag fick byta generatorn tidigare för att den la av tvärt. vet ej om det kan ha hänt något med lmm då.?vad är det som går sönder i lmm n . syns inget. kan man öppna den
schnellfahrer jaegerwagen
the force is with mee IP: ...[.99.156]
Har du använt/använder du sportluftfilter av typen K&N?
Av vad jag hört så kan oljan i de filtren göra så att vissa typer av LMM går sönder.
Oljan bränner fast på givardelen och gör att den ballar ur.
Men om datorn säger att det är den felkoden och den återkommer borde det väll inte råda några tvivel om att någonting är galet med LMM? IP: ...[151.148]
nej jag har standard filter till bilen. ja man borde lita på datorn. det är dyra prylar å byta om det inte är rätt.. jag fattar inte bara varför och om den nu lagt av.det finns inga olje rester i filter behållaren samt att luftfiltret är i det närmaste nytt. jag kör inte min bil på vintern. så dessa problem uppdagades när jag test körde bilen för att ställa på den här nu i mitten på månaden. undrar om lmm är en sådan reservdel som man ska köpa orginal. jag har hittat en hyffsat billig. 1500kr helt ny. jämfört med bmw säkerligen närmare 3 tusen om inte mer.
nu är jag ganska säker att lmm jet upp. .kopplade loss kabeln till lmm å bilen gick riktigt bra.sedan skruvade jag på kabeln å den tvär dog.
så jag tror att när jag får min lmm i brevlådan så är mina problem borta.
hej hasso. ska jag tolka detta som att det ej behöver vara fel på min lmm eller är der det ett elavbrott i själva lmm å hur ska man kolla upp om det inte är fel på lmm.
mvh
mika IP: ...[.34.166]
323i E30 -85 track day car 120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram)
Topran är ett märke som ägs av Hans Pries (ett reservdelsföretag som grundades 1954 men det var inte förräns 2004 som de började lagerföra delar för BMW). [LÄNK]
Ingen personlig erfarenhet av dem, fick dock nyligen ett gäng oljefilter märkta med Topran.
IP: ...[.40.102]